Leoš Mareš, Hlas Česko Slovenska
StoryEditor

Hlas Česko Slovenska sa vracia: Vieme všetko o novej sérii

12.02.2014, 13:50
Vynovená porota, nový vysielací deň, nové prvky v šou. TV Markíza a Nova chystajú Hlas 2, prinášame podrobnosti. A rozhovor so Silviou Majeskou.

Televízie Markíza a Nova budú mať opäť spevácku šou. Už v marci štartuje Hlas Česko Slovenska. Druhú sériu predstavili na tlačovej konferencii, Stratégie z nej prinášajú to najdôležitejšie.

Šou bude opäť moderovať Tina a Leoš Mareš. Mareše sa nechal počuť, že The Voice je "najprogresívnejšia šou súčasnosti". Nemení sa ani tvorivý šéf projektu - režisérom a kreatívnym producentom bude Pepe Majeský.

Nový však bude vysielací deň: ako pre Stratégie potvrdila riaditeľka programových služieb Silvia Majeská, Hlas pôjde na Markíze vždy v stredu. V nedeľu zatiaľ stanica ponúkne akvizičné filmy.

Do poroty sa vracia Michal David a Pepa Vojtek, nováčikom je Majk Spirit. Tvorcia predstavia nový prvok - takzvané dvojkreslo, v ktorom budú Dara Rolins a Marta Jandová. Tie budú mať jeden tím a jeden hlas. "Podarilo sa nám zostaviť najlepšiu porotu, ktorú v súčasnosti môžeme mať," tvrdí Majeský.

Pepe Majeský predstavil aj ďalšie zmeny:

  • Krádež - počas súbojov si koučovia môžu "ukradnúť" speváka z iného tímu. Ten, ktorý neuspeje v súboji a jeho kouč ho vyradí, bude k dispozícii pre ostatných. Tento prvok má podľa režiséra zaručiť, že výborní speváci postúpia
  • K. O. - nová fáza medzi súbojmi a živými prenosmi. Dvojice spevákov bojujú proti sebe, jeden z nich vypadne. Pieseň však nespievajú naraz ako v Súboji, ale každý zvlášť
  • vo finálových kolách budú od začiatku všetci - 16 finalistov. Teda nie iba speváci z jedného tímu ako v prvej sérii
  • Ďalšia novinka je KO ale nie dvaja proti sebe. Spievajú za sebou a kouč potom určí, kto to zaspieval lepšie
  • väčšia scéna. Na rozdiel od prvej série sa teraz šou natáča v ateliéroch na Barrandove

Zmien bude viacero: napríklad iná dramaturgia epizód: v druhej sérii budú už iba štyri živé finálové prenosy a viac strihových epizód.

 

Viac o druhej sérii Hlasu povedala pre Stratégie Silvia Majeská:

Aké sú vaše očakávania sledovanosti? Čakáte viac ako pri predošlej sérii?

Tým, že sme zmenili slot vysielania bude iná situácia, šou bude v iný deň čeliť inej zostave divákov a programom v rámci konkurencie, aj podľa toho sme upravili naše očakávania. Ale v prvom rade nás teší, že šou prinesie skvelý content, je to veľká eventová šou, ktorá má miesto v štruktúre.

Prečo ste opäť siahli práve po formáte The Voice?

Tým, že už na našom trhu bolo veľmi veľa talentových a speváckych súťaží, divák je presýtený. Vidíme čím ďalej, že hľadá nové elementy, nové prvky - a práve to v tejto šou prilákalo pozornosť v prvej sezóne. Myslím si, že to je to, čo zafungovalo v celom svete - moment otáčania kresla: či sa porotcovia otočia alebo neotočia, či ich výkon dostatočne zaujme, či spevák zvládne napätie a dokáže to potiahnuť až do konca… to zaujalo natoľko, že výbery naslepo aj Battle fungovali skvelo v rámci sledovanosti aj ohlasov. Preto sa rozhodli ísť do druhej sezóny. Vidíme v Hlase potenciál, jednoducho prináša niečo iné.

A čím zdynamizuje live finálové kolá?

Urobili sme niekoľko zmien, urobil ich aj licencor vo svetových verziách, pretože všetci citíli, že do finálových live kôl trochu opadol záujem najmä z toho dôvodu, že boli veľmi podobné všetkým talentovým súťažiam. Výhodou teraz je, že sme zredukovali počet iba na štyri finálové kolá. Všetci finalisti budú na jednom pódiu bojovať proti sebe, vznikne väčšie napätie v tom, kto postúpi a kto vyhrá šou. Tým, že budú iba štyri kolá, naozaj pôjde o všetko.

Čiže bude viac strihových?

Áno, preto máme Výber naslepo, Battle a nové K. O. epizódy.

Spomínali ste, že Talpa ako držiteľ licencie celosvetovo upravovala formát. Spolupracovala slovenská a česká strana na týchto zmenách, ktoré sa potom dotlki formátu ako takého?

My sme to samozrejme riešili z nášho pohľadu. Nevieme, do akej miery iné teritóriá akceptovali zmeny, ktoré Talpa pripravila, ale my sme riešili veci, ktoré u nás fungovali a nefungovali - videli sme to po prvej sezóne. Ale tým, že sme videli, že formát má obrovský potenciál, mali sme záujem na Hlase naďalej pracovať, boli sme v intenzívnom kontakte s konzultantmi, aby sme vytvorili správnu štruktúru pre naše teritóriá.

Šéf Primy povedal, že X Factor je zábavnejší formát. Čo na to hovoríte?

Neviem sa k tomu vyjadriť, keďže na Slovensku pôjde o prvý X Factor a každá krajina si adaptuje šou na svoje potreby. V Amerike X Factor je zrušený, to hovorí za veľa. Ja si však myslím, že X Factor je dobrá šou. Je iná - možno trochu bližšie k SuperStar, kde porota nielen hľadá skvelé talenty, ale aj kritizuje. Naša šou je veľmi pozitívna, lebo akokoľvek kouči proti sebe bojujú, v konečnom dôsledku je to o tom, že hlasy sú dobré všetky, ale hľadáme ten najlepší a ľudia, čo sem prídu, to robia dobre, len existuje veľká konkurencia. Nemyslím si, že X Factor je vtipnejší, sú to dve rozdielne šou a každá sa sústredí na niečo iné.

Je na našom trhu priestor pre taký veľký počet speváckych šou? Nemyslím len na jar, ale celkovo - vysielate aj SuperStar, k tomu sú na trhu podobné talentové šou…

Často dostávame túto otázku, ale na druhej strane asi to, že televízie stále takéto šou zaraďujú, dokazuje, že záujem stále je. Keby nebol dopyt a keby sme nemali pocit, že podobné šou majú význam a miesto v štruktúre, nezaradili by sme ich.

Išli by ste do Hlasu a ďalších veľkých šou aj bez českej spolupráce?

To je ťažká otázka, pretože doteraz sme takú situáciu neriešili, keďže my aj Nova sme zatiaľ vždy chceli aspoň jeden veľký projekt za rok. Je logické v rámci efektívnosti nákladov, že to robíme spolu.

Pustíte sa do novej SuperStar?

Osobne mám veľmi rada SuperStar ako formát, je to silný formát, jeden z prvých. Takže má svoje miesto, ale teraz je predčasné konkretizovať, kedy a ako ho prinesieme.

 

Fotografie z tlačovej konferencie Hlasu Česko Slovenska

Oficiálne promo foto Hlasu Česko Slovenska

Tím tvorcov Hlasu Česko Slovenska

Réžia/kreatívny producent: Pepe Majeský

Scenár: Ján Liška

Hlavný kameraman: Vlado Ďurčanský

Výkonný producent ČR: Lenka Tučková

Výkonný producent SR: Branislav Mensátor

Dramaturg: Kateřina Průchová, Boris Al Khalagi

Hudobný producent: Peter Graus - CMH

Zvuk: Ondrej Moravec

Pomocná réžia: Táňa Lacová

Hlas Česko Slovenska pôjde na Markíze a Nove. Konkurenčná Joj a v Česku Prima plánujú tiež na jar spoločnú spevácku šou X Factor. Kým Hlas (The Voice) vzniká podľa formátu spoločnosti Talpa, za X Factorom je FremantleMedia. Prečítajte si najnovšie informácie o X Factore.

Prvá séria Hlasu Česko Slovenska sa vysielala na jar 2012, finišovala s 585 tisíc divákmi v 12+ a trhovým podielom 34,1 % v cieľovej skupine 12-54. Viac informácií o sledovanosti a vývoj celej série.

Zdroj: Ivan Krasko

menuLevel = 2, menuRoute = news/media, menuAlias = media, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
21. júl 2024 12:13