Ostříháno
StoryEditor

Česká šou pôjde na veľkej tureckej stanici. Doma ju zrušili

04.08.2014, 09:00
Televízny formát postavený na súťažení kaderníkov sa predáva medzinárodne, teraz ho chcú v Turecku.

Česi svoju kadernícku šou Ostříháno zrušili, ale ako formát naďalej žije v zahraniči. Ostříháno vycestuje už na druhý trh: po tom, čo ho na jar predali do Francúzska, teraz prejavil záujem turecký vysielateľ. Veľká turecká stanica Star TV chystá vlastnú verziu Ostříháno.

Informuje o tom predajca, izraelská distribučná spoločnosť Armoza Formats. Star TV zatiaľ chystá 30 epizód, o ďalších sa rozhodne pravdepodobne podľa sledovanosti. V tureckej mutácii sa bude Ostříháno volať Benim Kuaförüm a začína sa vysielať už v auguste.

"Po denných šou je na trhu dopyt. Ostříháno cieli na veľmi dôležité denné ženské publikum. Je to cenovo efektívna produkcia," pochvaľuje si šéf Armoza Formats Avi Armoza.

Ostříháno je pôvodný český formát. Jeho autorom je Petr Lesák cez produkčnú spoločnosť Real TV. Lesák ho na TV Barrandov doniesol v čase, keď bol programovým riaditeľom televízie. Relácia však vydržala iba niekoľko mesiacov: štartovala na jeseň a po zmene riaditeľa ju vtedajší šéf stanice Vladimír Železný zrušil. Ako dôvod v jednom z vydaní jeho relácie Volejte Železnému uvádzal práve námet a pre DigiZone.cz povedal, že chcel niečo iné ako kaderníkov.

Ostříháno je denná šou s odporúčanou 30-minútovou dĺžkou, v ktorej súťažia profesionálni kaderníci. V každej epizóde sa jeden z nich pokúša vytvoriť najlepší účes v časovom limite troch hodín a zároveň prezentuje svoje rady a tipy. Na konci týždňa vyhlásia víťaza.

Na zahraničné trhy ju predáva Armoza Formats pod distribučným názvom The Final Cut-Down. Armoza obchoduje aj s najväčšími trhmi: do USA predala minulú jeseň seriálový formát Hostages na CBS alebo game show Still Standing stanici NBC. V strednej a východnej Európe zase od nej HBO kúpilo formát seriálu When Shall We Kiss.

Televízia Barrandov, respektíve Barrandov Televizní Studio to skúša aj individuálne: na júnovom veľtrhu NATPE Europe v Budapešti si otvoril vlastný stánok a ponúkal programy ako Co mi nedá spát, Intim s Heidi Janků, Kurňa, co to je?, Vše nejlepší, Vtip za stovku, Sejdeme se na Cibulce alebo Exkluziv Kateřiny Brožové. Na medzinárodné trhy ich skúsil predať ako formáty, čiže napríklad Vtip za stovku ako formát "Joke for CZK 100" a Sejdeme se na Cibulce ako talk show "We'll Meet at Cibulka", v ktorej je dôležitý silný moderátor. A napríklad Kurňa, co to je?, bolo What the Hell is It?

http://vimeo.com/89911824

Zdroj: Ivan Krasko

menuLevel = 2, menuRoute = news/media, menuAlias = media, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
17. jún 2025 03:28