Mediálna skupina Central European Media Enterprises zaznamenala prudký nárast výnosov v druhom kvartáli 2014, podľa agentúry Reuters za to vďačí obratu na českom reklamnom trhu.
Operatívny zisk pred finančnými nákladmi, daňami, odpismi a amortizáciou (OIBDA) vzrástol na 41,6 milióna dolárov a prekonal prieskum Reuters medzi analytikmi, ktorí odhadovali 34,7 milióna.
Tržby vzrástli o 16,7 % na 204,9 milióna dolárov, tesne nad 203-miliónovým odhadom analytikov.
Na Slovensku dosiahla CME, prevádzkujúca televízie Markíza, Doma, Dajto, videoslužbu Voyo a ďalšie online produkty, v 2. kvartáli 2014 tržby 24,2 milióna dolárov a oproti rovnakému obdobiu pred rokom narástla o 10,1 %. Operatívny zisk pred finančnými nákladmi, daňami, odpismi a amortizáciou bol na úrovni skoro 3,1 milióna, pričom rok predtým bola ešte v strate.
Výsledky CME na Slovensku
(sumy sú v miliónoch dolárov)
Q2 2014 | Q2 2013 | Rozdiel | 1. polrok 2014 | 1. polrok 2013 | Rozdiel | |
Tržby | 24,211 | 22,000 | + 10,1 % | 42,357 | 38,923 | + 8,8 % |
OIBDA | 3,060 | (556) | + 650,4 % | (102) | (4,124) | + 97,5 % |
Spoločnosť CME prevádzkujúca televízne stanice na šiestich trhoch strednej a východnej Európy vyhlásila, že výsledky potvrdzujú ozdravenie po tom, čo tento rok dostala finančnú injekciu od hlavného akcionára Time Warner. "Naše výsledky potvrdzujú pokračujúce značné zlepšenie finančnej situácie našej spoločnosti a sú dôkazom do budúcna, že dochádza k pozitívnemu zvratu," povedal v stanovisku co-Chief Executive Officer Michael Del Nin.
CME, ktorú pred dvoma desaťročiami zakladať americký miliardár Ronald Lauder, zaznamenala hlboké straty minulý rok, keď ju opustilo mnoho inzertných klientov na jej najväčšom trhu - v Česku - po prudkom zvýšení cien, ktoré zrealizoval predchádzajúci manažment v snahe znovu získať príjmy na prepadávajúcom sa reklamnom trhu.
Pozrite si tiež výsledky za prvý kvartál 2014.
Zdroj: Reuters, ik