StoryEditor

Koľko strávi Slovák denne pred televízorom

29.07.2014, 14:15
Pozrite si výsledky z peoplemetrového merania slovenských domácností.

Za posledných päť rokov (2009-2013) sa rast televízneho trhu na Slovensku nezastavil. Vyplýva to z údajov spoločnosti PMT, ktorá na Slovensku realizuje elektronické meranie sledovanosti prostredníctvom peoplemetrov.

V priemere strávil Slovák vlani pred televíznou obrazovkou denne 227 minút (v cieľovej skupine Ind 4+). Výkonný riaditeľ spoločnosti Vladimír Fatika pripomenul, že aj v tomto ukazovateli zaznamenáva naša krajina kontinuálny rast. V porovnaní so susednými štátmi sme na treťom mieste. "Najviac sledujú televíziu jednotlivci v Maďarsku a Poľsku," priblížil.

V roku 2013 tak sledovalo televízie v hlavnom vysielacom čase denne v priemere už 2,304 milióna ľudí. Celodenne dosiahla priemerná sledovanosť 806 000 jednotlivcov.

PMT eviduje za posledných päť rokov kontinuálny rast disponibilných ratingov na televíznom trhu. V cieľovej skupine jednotlivcov vo veku od štyroch rokov (Ind 4+) narástli za toto obdobie o 8,86 percenta, informoval Fatika.

Rast dosiahlo Slovensko aj v univerzálnej cieľovej skupine jednotlivcov vo veku od 12 rokov (Ind 12+), ktorá je na slovenskom trhu zaužívaná. Tu zaznamenali slovenské televízie podľa údajov PMT v rokoch 2011-2013 rast o 5,26 percenta.

Samotní diváci (bez prepočtu na celú populáciu) strávili v priemere počas celého týždňa sledovaním televízie 332 minút denne. Z toho 247 minút pozerali práve slovenské televízie.

Výskumy PMT ukazujú, že najviac divákov sleduje televíziu počas víkendov. V nedeľu pred obrazovkami trávia v priemere až 388 minút. Vlani však rástol aj záujem o televíziu cez pracovné dni. Medziročne tu bol zaznamenaný rast o 16 minút na deň.

Spoločnosť PMT bola založená v roku 2002 s cieľom, aby sa televízie a mediálne agentúry dostali k dátam televízneho trhu. Členmi PMT sú RTVS, TV Markíza, TV Joj, TA3 a Asociácia mediálnych agentúr.

Samotné meranie prostredníctvom peoplemetrov realizuje pre spoločnosť PMT agentúra TNS Slovakia. Peoplemetrové meranie sledovanosti je najväčším kontinuálnym výskumom na Slovensku. Meranie sa realizuje na reprezentatívnom paneli 1 200 domácností, čo je zhruba 3 500 jednotlivcov.

Tí spĺňajú demografické kritériá tak, aby reprezentovali celú populáciu Slovenska. Ročne sa obmieňa jedna štvrtina panelu. Aktuálne je do merania zahrnutých 120 televíznych staníc.

Zdroj: TASR

menuLevel = 2, menuRoute = news/media, menuAlias = media, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
22. november 2024 01:44