V Stratégiách oslavujeme 20 rokov a pri tejto príležitosti prinášame to najzaujímavejšie z nášho archívu.
Už sme priniesli "retro" Moniku Beňovú, Juraja Vaculíka so Simonou Bubánovou... pozrime sa teraz na print. V roku 1995 bol denník Sme mladý, iba dvojročný projekt. Vydávala ho firma Sumus, na čele stál už vtedy Alexej Fulmek. A toto Fulmek pre Stratégie v roku 1995 povedal:
ALEXEJ FULMEK, riaditeľ SUMUS, vydavateľa denníka SME: „Prežívali sme eufóriu, pretože počas prvých dvoch týždňov sme predávali okolo 50 000 výtlačkov denne. No rýchlosť, akou sme uviedli na trh nový denník, sa podpísala na jeho kvalite. Denník mal mnoho nedostatkov a jeho grafická úprava a obsah sa stabili zovali až po dvoch mesiacoch. Veľkosť čitateľskej obce sa ustálila v priebehu pol roka. K súčasnému dňu je priemerný náklad 46 000 výtlačkov. Remitenda sa pohybuje medzi 16 až 17 %,“ sumarizuje vývoj po uvedení denníka Sme na trh Alexej Fulmek.
Zachovala sa aj archívna fotografia. Takže nech sa páči, toto je Alexej Fulmek pred 20 rokmi.
A aby mali na Lazaretskej z tejto správy väčšiu radosť, pripájame aj fotografiu Petra Mačingu z roku 1995. Vtedy pracoval vo vydavateľstve časopisu Trend ako obchodný riaditeľ a vedel, čo čitatelia potrebujú k svojim rozhodnutiam:
Pred dvadsiatimi rokmi vyšli Stratégie prvýkrát. Vo formáte A4, na titulnej strane s čiernobielou fotografiou Vladimíra Vokáľa, vtedy ešte ako začínajúceho odborníka v mediálnej brandži. V týchto dňoch vychádza novembrové vydanie. Ako darček doprialo vydavateľstvo Ecopress Stratégiám nový layout a brandži špeciálnu prílohu: Top 20 rokov v marketingu, reklame a médiách. Nájdete v nej aj rozhovor s Alexejom Fulmekom o tom, ako začínal v médiách, aké najsilnejšie momenty médiá za tie roky zažili a ako vidí budúcnosť tlače. Prečítajte si o tom viac.
Chcete byť pravidelne informovaní o dianí v brandži? Odoberajte bezplatný newsletter Stratégií.
Zdroj: Ivan Krasko