Kinobiznis na Slovensku rástol. Ako uvádza Únia filmových distribútorov, za prvý polrok 2014 dosiahli slovenské kiná tržby 10 088 456 eur. Oproti rovnakému obdobiu spred roka to predstavuje 20-percentný nárast.
A koľko ľudí navštevuje kiná? Za prvý polrok 2014 sa predalo 1 994 299 lístkov, v tomto prípade bol nárast 18,8-percentný.
Divácky najúspešnejším filmom na Slovensku je Rio 2, ktorý prekonal 107-tisícovú návštevnosť a polmiliónové tržby. Slovensko tak nekopíruje americký trh: tam Rio 2 za prvý polrok 2014 skončilo v druhej desiatke. Komerčne úspešnejší bol v USA napríklad Lego príbeh (The Lego Movie) a jednotkou za dané obdobie bol Captain America: Zimný vojak (Captain America: The Winter Soldier).
Animované filmy majú na Slovensku aj výhodu dabingu a zásah širšieho rodinného publika, kým napríklad komiksové príbehy ako Captain America, X-Men či Spider-Man išli do našich kín v pôvodnom znení. "Ako obyčajne, medzi najúspešnejšie filmové tituly patria opäť animované rozprávky," hodnotí Únia filmových distribútorov.
Máte radi filmy? Stratégie prinášajú čerstvý rebríček návštevnosti slovenských kín každý týždeň. Prečítajte si o tom viac.
Najnavštevovanejšie filmy v slovenských kinách za 1. polrok 2014
(zdroj: ÚFD)
1. Rio 2 (premiéra 10. 4. 2014, distribútor Barracuda Movie) - tržby: 549 934 eur, počet divákov: 107 904
2. Dědictví aneb Kurvaseneříká/Dědictví aneb Kurva se neříká (premiéra 6. 2. 2014, distribútor Garfield Film) - tržby: 535 635 eur, počet divákov: 109 116
3. Vlk z Wall Street/The Wolf of Wall Street (premiéra 16. 1. 2014, distribútor Bonton Film) - tržby: 502 246 eur, počet divákov: 97 509
4. Lego príbeh/The Lego Movie (premiéra 6. 2. 2014, distribútor Continental Film) - tržby: 438 040 eur, počet divákov: 83 027
5. Noe/Noah (premiéra 27. 3. 2014, distribútor Barracuda Movie) - tržby: 430 510 eur, počet divákov: 74 713
Zdroj: Ivan Krasko