Dnes finišuje Milujem Slovensko: Jednotka odvysiela poslednú "bežnú" časť v tomto roku, potom chystá už len silvestrovský špeciál.
Aká bola sledovanosť? Túto jeseň malo Milujem Slovensko rozbehnutú dobre - v priemere ho pozerávalo 401 tisíc divákov v skupine 12+. Znamená to divácky najsilnejšiu sezónu; oproti predošlej jeseni sa sledovanosť zvýšila o 13 % a v porovnaní s prvou sériou vysielanou na jar 2013 narástla viac než o štvrtinu. A to napriek faktu, že túto jeseň zväčša relácia začínala neskôr, až okolo 20:55.
Šou Martina Nikodýma, ktorému ako kapitáni tímov asistujú Adela Banášová a Dano Dangl, aj na jeseň stabilne patrí k najsledovanejším programom Jednotky, na čele týždenných rebríčkov sa strieda s Poštou pre teba.
Sledovanosť Milujem Slovensko po sezónach
Sezóna | Počet divákov 12+ | Share 12+ | Počet divákov 12-54 | Share 12-54 | Počet divákov 55+ | Share 55+ |
jar 2013 | 317 tisíc | 15.9 % | 158 tisíc | 14.2 % | 158 tisíc | 18.1 % |
jeseň 2013 | 354 tisíc | 17.1 % | 186 tisíc | 16.1 % | 168 tisíc | 18.5 % |
jeseň 2014 | 401 tisíc | 20.0 % | 212 tisíc | 18.4 % | 189 tisíc | 22.2 % |
Milujem Slovensko je tradične silnejšie u žien - na jeseň tvorili tri pätiny jeho diváckej základne v 12+.
V prospech Milujem Slovensko hovorí záujem mladých: túto jeseň tvorili z celkového počtu 401 tisíc divákov viac než polovicu ľudia do 54 rokov. Trhové podiely Milujem Slovensko sa v cieľovke 12-54 pohybovali na úrovni 18,4 %, čo znamenalo zásah do trhu, o ktorý bojuje Markíza a Joj.
Režisérom relácie je Rado Štefanov, ktorý má na konte niekoľko projektov aj pre súkromné televízie.
V aktuálnej sérii nastala menšia zmena v nasadení šou: po novom štartovala o 20:55, keďže Jednotka medzi ňu a spravodajstvo vsunula seriál Superhrdinovia. Trhové podiely boli na úrovni 20 %, sledovanosť postupne rástla, 17. októbra prvýkrát prekročila 400-tisícovú hranicu a odvtedy pod ňu neklesla. Minulý týždeň už nešli Superhrdinovia, takže Milujem Slovensko opäť štartovalo o 20:25 - a pripísalo si rekord. Sledovanosť 514 tisíc v 12+ bola najvyššia v tejto sezóne, takisto trhový podiel 23,8 %.
Vývoj trhových podielov na jeseň 2014 (12+)
* relácia štartovala skôr, o 20:25
Milujem Slovensko na jeseň 2014
Parameter | Počet divákov | Share |
12+ | 401 tisíc | 20.0 % |
12-54 | 212 tisíc | 18.4 % |
55+ | 189 tisíc | 22.2 % |
Ženy 12-34 | 49 tisíc | 19.7 % |
Ženy 35-54 | 71 tisíc | 19.2 % |
Ženy 55+ | 125 tisíc | 24.6 % |
Muži 12-34 | 38 tisíc | 18.7 % |
Muži 35-54 | 54 tisíc | 16.3 % |
Muži 55+ | 64 tisíc | 18.6 % |
ZŠ vzdelanie | 52 tisíc | 16.6 % |
SŠ vzdelanie | 258 tisíc | 19.5 % |
VŠ vzdelanie | 76 tisíc | 25.1 % |
sídla do 5 000 obyvateľov | 194 tisíc | 18.5 % |
5 000 až 100 000 obyvateľov | 175 tisíc | 21.2 % |
nad 100 tisíc obyvateľov | 59 tisíc | 25.3 % |
zdroj dát: PMT/TNS SK
Aké sú úspechy a sklamania televíznej jesene. Stratégie sa pozreli na to, ako sa darí večerným programom slovenských televízií. Výsledky kľúčových prime-timových programov Markízy, Joj a Jednotky a vývoj ich trhohých podielov nájdete v Stratégiách 11/2014, ktoré sú práve v predaji.
Chcete byť pravidelne informovaní o dianí v brandži? Odoberajte bezplatný newsletter Stratégií.
Zdroj: Ivan Krasko