Dano Dangl a Adela Banášová v šou Milujem Slovensko. Foto: RTVSRTVS
StoryEditor

Milujem Slovensko má za sebou najsilnejšiu sezónu (sledovanosť)

05.12.2014, 15:38
Táto sezóna je pre šou RTVS Milujem Slovensko vôbec najsilnejšia. Pozrite sa, ako sa relácii darí.

Dnes finišuje Milujem Slovensko: Jednotka odvysiela poslednú "bežnú" časť v tomto roku, potom chystá už len silvestrovský špeciál.

Aká bola sledovanosť? Túto jeseň malo Milujem Slovensko rozbehnutú dobre - v priemere ho pozerávalo 401 tisíc divákov v skupine 12+. Znamená to divácky najsilnejšiu sezónu; oproti predošlej jeseni sa sledovanosť zvýšila o 13 % a v porovnaní s prvou sériou vysielanou na jar 2013 narástla viac než o štvrtinu. A to napriek faktu, že túto jeseň zväčša relácia začínala neskôr, až okolo 20:55.

Šou Martina Nikodýma, ktorému ako kapitáni tímov asistujú Adela Banášová a Dano Dangl, aj na jeseň stabilne patrí k najsledovanejším programom Jednotky, na čele týždenných rebríčkov sa strieda s Poštou pre teba.

Sledovanosť Milujem Slovensko po sezónach

SezónaPočet divákov 12+Share 12+Počet divákov 12-54Share 12-54Počet divákov 55+Share 55+
jar 2013 317 tisíc 15.9 % 158 tisíc 14.2 % 158 tisíc 18.1 %
jeseň 2013 354 tisíc 17.1 % 186 tisíc 16.1 % 168 tisíc 18.5 %
jeseň 2014 401 tisíc 20.0 % 212 tisíc 18.4 % 189 tisíc 22.2 %

Milujem Slovensko je tradične silnejšie u žien - na jeseň tvorili tri pätiny jeho diváckej základne v 12+.

V prospech Milujem Slovensko hovorí záujem mladých: túto jeseň tvorili z celkového počtu 401 tisíc divákov viac než polovicu ľudia do 54 rokov. Trhové podiely Milujem Slovensko sa v cieľovke 12-54 pohybovali na úrovni 18,4 %, čo znamenalo zásah do trhu, o ktorý bojuje Markíza a Joj.

Režisérom relácie je Rado Štefanov, ktorý má na konte niekoľko projektov aj pre súkromné televízie.

 

V aktuálnej sérii nastala menšia zmena v nasadení šou: po novom štartovala o 20:55, keďže Jednotka medzi ňu a spravodajstvo vsunula seriál Superhrdinovia. Trhové podiely boli na úrovni 20 %, sledovanosť postupne rástla, 17. októbra prvýkrát prekročila 400-tisícovú hranicu a odvtedy pod ňu neklesla. Minulý týždeň už nešli Superhrdinovia, takže Milujem Slovensko opäť štartovalo o 20:25 - a pripísalo si rekord. Sledovanosť 514 tisíc v 12+ bola najvyššia v tejto sezóne, takisto trhový podiel 23,8 %.

Vývoj trhových podielov na jeseň 2014 (12+)

* relácia štartovala skôr, o 20:25

 

Milujem Slovensko na jeseň 2014

ParameterPočet divákovShare
12+ 401 tisíc 20.0 %
12-54 212 tisíc 18.4 %
55+ 189 tisíc 22.2 %
     
Ženy 12-34 49 tisíc 19.7 %
Ženy 35-54 71 tisíc 19.2 %
Ženy 55+ 125 tisíc 24.6 %
     
Muži 12-34 38 tisíc 18.7 %
Muži 35-54 54 tisíc 16.3 %
Muži 55+ 64 tisíc 18.6 %
     
ZŠ vzdelanie 52 tisíc 16.6 %
SŠ vzdelanie 258 tisíc 19.5 %
VŠ vzdelanie 76 tisíc 25.1 %
     
sídla do 5 000 obyvateľov 194 tisíc 18.5 %
5 000 až 100 000 obyvateľov 175 tisíc 21.2 %
nad 100 tisíc obyvateľov 59 tisíc 25.3 %

zdroj dát: PMT/TNS SK

 

Aké sú úspechy a sklamania televíznej jesene. Stratégie sa pozreli na to, ako sa darí večerným programom slovenských televízií. Výsledky kľúčových prime-timových programov Markízy, Joj a Jednotky a vývoj ich trhohých podielov nájdete v Stratégiách 11/2014, ktoré sú práve v predaji.

 

Chcete byť pravidelne informovaní o dianí v brandži? Odoberajte bezplatný newsletter Stratégií.

   
   

Zdroj: Ivan Krasko

menuLevel = 2, menuRoute = news/media, menuAlias = media, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
25. november 2024 02:48