Televízie Markíza a Nova včera ukončili svoj jarný ťažiskový projekt - druhú sériu speváckej šou Hlas Česko Slovenska. Víťazkou sa stala Lenka Hrůzová.
Včerajšie skoro trojhodinové Grand finále videlo na Markíze 348 tisíc divákov v skupine 12+, z toho v reklamne dôležitej cieľovej skupine 12-54 bolo 201 tisíc (rating 6,2 %, share 21,4 %), čo je podobný výsledok ako pred týždňom. Okrem tradičnej trhovej konkurencie Paneláka na Joj mal Hlas sťaženú situáciu kvôli futbalu: Jednotka vysielala FIFA Majstrovstvá sveta 2014 vo futbale, konkrétne zápas Španielsko - Chile. Podľa očakávania prekonal výkony, aké bežne Jednotka v stredu dosahuje. A to aj v 12-54.
Na sesterskej Nove bol podľa MediaGuru.cz finálový Hlas najsledovanejším programom dňa s 592 tisíc divákmi v 15+ (share 20 %). U mladých od 15 do 54 rokov mal 25 %.
Čo sa týka celej druhej série Hlasu Česko Slovenska, tá mala na Markíze priemernú sledovanosť 290 tisíc v 12-54 a trhový podiel 26,4 %, čím o vyše jeden bod prekonal priemer Markízy za dané obdobie (od štartu Hlasu doteraz má Markíza share 25,3 %). Najúspešnejšou bola úvodná epizóda, najnižšie výkony zase dosiahla časť vysielaná v priamej konkurencii zápasu slovenskej reprezentácie na MS v hokeji.
V cieľovej skupine 12-54 mali prevahu ženy v pomere 60,7 k 39,3 oproti mužom. Z regiónov bol najsilnejší prešovský.
Zloženie divákov Hlasu Česko Slovenska na Markíze
Priemer 2. série Hlasu Česko Slovenska na Markíze
(hlavné prenosy bez Rozhodnutí)
Parameter | Počet divákov | Rating | Share |
Deti 4 - 11 | 20 tisíc | 4,7 % | 27,0 % |
12+ | 452 tisíc | 9,7 % | 23,8 % |
12-54 | 290 tisíc | 8,9 % | 26,4 % |
12 - 34 | 127 tisíc | 7,3 % | 29,5 % |
35 - 54 | 162 tisíc | 10,6 % | 24,5 % |
55+ | 162 tisíc | 11,5 % | 20,2 % |
Ženy 12 - 54 | 176 tisíc | 10,9 % | 30,3 % |
Ženy 12 - 24 | 34 tisíc | 7,8 % | 38,8 % |
Ženy 25 - 34 | 45 tisíc | 10,7 % | 31,2 % |
Ženy 35 - 44 | 48 tisíc | 12,3 % | 29,2 % |
Ženy 45 - 54 | 49 tisíc | 13,3 % | 26,5 % |
Muži 12 - 54 | 114 tisíc | 6,9 % | 22,1 % |
Muži 12 - 24 | 22 tisíc | 5,2 % | 26,4 % |
Muži 25 - 34 | 26 tisíc | 5,8 % | 22,5 % |
Muži 35 - 44 | 34 tisíc | 8,3 % | 22,6 % |
Muži 45 - 54 | 32 tisíc | 8,7 % | 19,2 % |
Prešovský región 12-54 | 57 tisíc | 10,7 % | 34,9 % |
Žilinský región 12-54 | 44 tisíc | 9,7 % | 29,9 % |
Nitriansky región 12-54 | 42 tisíc | 9,9 % | 26,7 % |
Košický región 12-54 | 40 tisíc | 8,1 % | 22,6 % |
Trenčiansky región 12-54 | 33 tisíc | 9,8 % | 29,4 % |
Banskobystrický región 12-54 | 29 tisíc | 7,2 % | 20,8 % |
Trnavský región 12-54 | 24 tisíc | 6,4 % | 20,4 % |
Bratislavský región 12-54 | 21 tisíc | 8,4 % | 25,5 % |
Vývoj trhových podiel Hlasu Česko Slovenska na Markíze v 12-54
Finále predošlej série Hlasu Česko Slovenska malo v júni 2012 presne 585 tisíc divákov (12+) a v reklamne dôležitej skupine 12-54 dosiahlo podiel 34,1 %. Pozrite si kompletné výsledky za prvú sériu.
zdroj dát: PMT/TNS SK
Zdroj: Ivan Krasko