Majstrovstvá sveta v hokeji 2015 sa začali a RTVS z nich ťaží. Zápasy slovenskej reprezentácie majú hneď od začiatku miliónovú sledovanosť. Jednotka RTVS bola vďaka hokeju v sobotu aj nedeľu lídrom medzi slovenskými stanicami v skupine 12+.
Prvý zápas odohralo Slovensko v sobotu napoludnie proti Dánsku. S prvou tretinou odštartoval pri 870-tisícovej sledovanosti v 12+, no už druhá tretina zdolala milión a tretia bola ešte silnejšia: mala vyše 1,1 milóna divákov.
Hokej pozerala väčšina divákov, ktorí mali v tom čase zapnutý televízor: trhové podiely sa hýbali od 63 do 68 %. Jednotka mala vďaka tomu celodenný podiel rovných 22 %. Bežne je zvyknutá na výkony okolo 10 %.
MS v hokeji, Slovensko – Dánsko (cieľová skupina 12+)
Fáza | Datum | Počet divákov | Rating | Share |
1. tretitna | sobota 2. 5., 12:10 | 872 000 | 18,7 % | 63,2 % |
2. tretina | sobota 2. 5., 13:00 | 1 030 000 | 22,1 % | 67,3 % |
3. tretina + predĺženie | sobota 2. 5., 13:50 | 1 128 000 | 24,2 % | 68,3 % |
Druhý, nedeľný duel Slovenska s Bieloruskom mal ešte lepšie čísla, k čomu mohol prispieť atraktívnejší súper a neskorší vysielací čas. Všetky tretiny boli nad miliónom, najúspešnejšia tretia tretina plus predĺženie dosiahli 1,39 milióna. Podľa RTVS tento zápas prekonal rekord sledovanosti hokeja z roku 2012, kedy Slovensko hralo vo finále proti Rusku (detailné výsledky tu).
Trhové podiely sa opäť hýbali okolo 60 %, Jednotka mala v priemere za celú nedeľu 22,1 %.
MS v hokeji, Slovensko - Bielorusko (cieľová skupina 12+)
Fáza | Datum | Počet divákov | Rating | Share |
1. tretitna | nedeľa 3. 5., 16:10 | 1 065 000 | 22,8 % | 58,2 % |
2. tretina | nedeľa 3. 5., 17:00 | 1 263 000 | 27,1 % | 62,8 % |
3. tretina + predĺženie | nedeľa 3. 5., 17:55 | 1 388 000 | 29,7 % | 63,5 % |
Ešte lepšie výsledky môže priniesť hokej v utorok a stredu, kedy hrá slovenský tím v lukratívnom čase o 20. hodine. Pozrite si Program MS v hokeji 2015: Kedy uvidíme zápasy v televízii.
zdroj dát: PMT/TNS SK
Chcete byť pravidelne informovaní o dianí v brandži? Odoberajte bezplatný newsletter Stratégií.
Zdroj: Ivan Krasko