Chlapi neplačú. Foto: MarkízaMarkíza
StoryEditor

Veľká analýza: Čo priniesli Chlapi neplačú Markíze

17.06.2015, 17:15
Markíza po dvoch rokoch ukončila svoj denný seriál. Ako ho hodnotí a aké výsledky jej prinášal. Pozrite si analýzu.

Televízia Markíza so sezónou 2014/2015 ukončila aj svoj podvečerný seriál Chlapi neplačú. O sledovanosti finálovej epizódy sme už informovali. Čo priniesli Chlapi neplačú stanici z dlhodobého hľadiska?

 

Chlapi neplačú sa dostali na obrazovky po tom, čo Markíza začiatkom roka 2013 priniesla Búrlivé víno, v slote o 18. hodine s ním prekračovala 40-percentné podiely v 12-54 a po troch mesiacoch ho presunula na 20. hodinu.

V dôležitom okne, ktoré zabezpečuje nábehovú krivku pre Televízne noviny, chcela televízia ďalší denný seriál. Mala dobrú skúsenosť s Búrlivým vínom a navyše voľné pole v rámci seriálovej tvorby, keďže Joj aj Jednotka v tomto okne vysielali šou. A tak prišli Chlapi neplačú.

Od začiatku vysielania v auguste 2013 do poslednej časti minulý týždeň pozerávalo "Chlapov" priemerne 468 tisíc divákov v 12+ (rating 10,0 %, share 31,4 %), z toho 231 tisíc v 12-54 (rating 7,1 %, share 29,7 %).

Chlapi neplačú nemali také výkony ako Búrlivé víno. Avšak už koncom augusta odštartovali s podielmi nad tridsiatkou v 12-54 a v silnej jesennej sezóne ešte viac rástli. Vtedy si aj zažili svoje maximá, keď sa v najsilnejších mesiacoch blížili k 36 %. Samotná Markíza v tom čase mávala okolo 26-28 %.

Kým v 2013/2014 sa pohybovali v pásme 30-35 %, v nasledujúcej sezóne 2014/2015 to bolo 25-30 %. V slote rástla súťaž 5 proti 5, ktorú si tu Jednotka dlhodobo upevňuje. Takýto bol vývoj Chlapov:

 

Vývoj trhových podielov po mesiacoch (cieľová skupina 12-54)

* od 1. do 14. júna

 

Finálová epizóda Chlapov neplačú oslovila 147 tisíc mladých divákov a mala 30-percentný podiel. Viac informácií tu

 

Ženy v prevahe

Ak sa pozrieme bližšie na zloženie divákov Chlapi neplačú, ukazujú sa ako produkt oslovujúci najmä ženy. V dôležitej cieľovke 12-54 mali ženy až dvojtretinové zastúpenie, muži tvorili 33,7 %.

Z regiónov dominoval prešovský a banskobystrický.

 

 

Chlapi neplačú - priemer celého seriálu

ParameterPočet divákovRatingShare
Deti 4 - 11 21 tisíc 5.1 % 21.8 %
12+ 468 tisíc 10 % 31.4 %
12-54 231 tisíc 7.1 % 29.7 %
12 - 34 93 tisíc 5.4 % 30.6 %
35 - 54 138 tisíc 9 % 29.2 %
55+ 237 tisíc 16.9 % 33.2 %
    
Ženy 12 - 54 153 tisíc 9.4 % 34.8 %
Ženy 12 - 24 25 tisíc 5.6 % 34.1 %
Ženy 25 - 34 39 tisíc 9.3 % 37.6 %
Ženy 35 - 44 42 tisíc 10.6 % 35.1 %
Ženy 45 - 54 47 tisíc 12.8 % 32.8 %
    
Muži 12 - 54 78 tisíc 4.7 % 23.2 %
Muži 12 - 24 16 tisíc 3.7 % 27.9 %
Muži 25 - 34 13 tisíc 3 % 18.9 %
Muži 35 - 44 24 tisíc 5.8 % 24.7 %
Muži 45 - 54 25 tisíc 6.9 % 22.1 %
    
Prešovský región 12-54 39 tisíc 7.5 % 31.9 %
Banskobystrický región 12-54 36 tisíc 9.1 % 33.4 %
Košický región 12-54 36 tisíc 7.4 % 28.4 %
Žilinský región 12-54 33 tisíc 7 % 32.1 %
Nitriansky región 12-54 30 tisíc 7 % 28.3 %
Trenčiansky región 12-54 21 tisíc 6.3 % 29.2 %
Trnavský región 12-54 20 tisíc 5.7 % 24.6 %
Bratislavský región 12-54 15 tisíc 5.8 % 27.6 %
    
12-54 sídlo 0 - 499 obyvateľov 18 tisíc 8.5 % 39.9 %
12-54 sídlo 500 - 1 999 obyvateľov 69 tisíc 7.5 % 30.8 %
12-54 sídlo 2 000 - 4 999 obyvateľov 30 tisíc 5.7 % 23.7 %
12-54 sídlo 5 000 - 19 999 obyvateľov 32 tisíc 6.6 % 26.3 %
12-54 sídlo 20 000 - 49 999 obyvateľov 44 tisíc 8.9 % 36.7 %
12-54 sídlo 50 000 - 99 999 obyvateľov 16 tisíc 5.3 % 24 %
12-54 sídlo 100 000 a viac obyvateľov 23 tisíc 6.6 % 29.7 %

 

Markíza: Úspešný pár Maštalír-Kavaschová aj drukovanie pozitívnym hrdinom

Stratégie sa Markízy opýtali, čo im Chlapi neplačú priniesli a čo môže skúsenosť s nimi znamenať pre ďalšie seriály, ktoré stanica pripravuje. Markíza si pochvaľuje, ako fungovali niektoré seriálové dvojice a zápletky. So sledovanosťou je napriek jarnému poklesu spokojná. Tu sú odpovede, ktoré nám poskytlo PR oddelenie.

 

Ako hodnotíte celkovo výkony seriálu Chlapi neplačú?

Seriál Chlapi neplačú si počas dvojročného vysielania štyroch sérií získal pevnú divácku základňu, čo sa prejavovalo nielen na číslach sledovanosti, ale aj na priamej odozve divákov, napríklad na sociálnych sieťach.

Vďaka skvelému hereckému obsadeniu a pútavému deju sa stal už od svojho štartu stabilným pilierom obchodného prime-time televízie Markíza v jeho mimoriadne dôležitom úvode a zabezpečoval výbornú nábehovú krivku pre hlavnú spravodajskú reláciu Televízne noviny.

Ako pomôžu Chlapi neplačú ďalšej seriálovej tvorbe Markízy? Ukázali, čo funguje, ktorí herci, témy či zápletky sa osvedčili, prípadne čo by chceli diváci inak?

Diváci od samého začiatku seriálu až po jeho koniec fandili hlavnému seriálovému páru - Michal (Tomáš Maštalír) a Paula (Dominika Kavaschová). Veľmi pozitívne hodnotili aj presvedčivé herecké výkony protagonistov seriálu. Najčastejšie v ich reakciách rezonovali mená Alexander Bárta, Tomáš Maštalír, Petra Vajdová, Dominika Kavaschová, či Júlia Ružička Horváthová.

Ukázalo sa, že v seriáli Chlapi neplačú diváci drukujú pozitívnym hrdinom, no s patričným dešpektom hodnotili záporné postavy. Iba pri kvalitnom seriáli s presvedčivými hereckými výkonmi dokážu diváci natoľko prežívať dej, že si niekedy zamieňajú fikciu s realitou.

 

 

Maximá Chlapov neplačú

Najviac divákov 12-54 vôbec: štvrtok 21. novembra 2013 (354 tisíc, rating 10,7 %, share 39,4 %)

Najvyšší share 12-54 vôbec: piatok 22. novembra 2013 (350 tisíc, rating 10,6 %, share 41,5 %)

Najviac divákov 12-54 v roku 2015: utorok 13. januára (288 tisíc, rating 8,8 %, share 31,7 %)

Najvyšší share 12-54 v roku 2015: utorok 19. mája (171 tisíc, rating 5,3 %, share 32,4 %)

 

Najviac divákov 12+ vôbec: štvrtok 21. novembra 2013 (665 tisíc, rating 14,2 %, share 38,2 %)

Najvyšší share 12+ vôbec: piatok 22. novembra 2013 (651 tisíc, rating 13,9 %, share 40,4 %)

Najviac divákov 12+ v roku 2015: utorok 13. januára (562 tisíc, rating 12,0 %, share 33,0 %)

Najvyšší share 12+ v roku 2015: utorok 19. mája (373 tisíc, rating 8,0 %, share 34,2 %)

 

zdroj dát: PMT/TNS SK

 

Chcete byť pravidelne informovaní o dianí v brandži? Odoberajte bezplatný newsletter Stratégií.

menuLevel = 2, menuRoute = news/media, menuAlias = media, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
23. november 2024 22:27