Na trh v oblasti marketingových prieskumov a stratégií prichádza nový hráč – spoločnosť Actly, ktorej zakladateľkou je Tatiana Rosová, ktorá Stratégiám poskytla krátky rozhovor.
S: Čo vás motivovalo opäť sa vrátiť do oblasti prieskumov?
Vrátila som sa k prieskumom a stratégiám po čase, ktorý som nechcene dostala na zvažovanie o tom, kam v budúcnosti smerovať moju energiu a ako využiť staré aj nové skúsenosti. Vychádzala som z starej dobrej rady, že človek má robiť to, čo najlepšie vie a čo robí najradšej. A tiež, že sa má poučiť z chýb. Takže som sa vybrala na cestu, kde úspech omnoho viac závisí od schopností, nasadenia a reálnych výsledkov. A do sféry, ktorú som úplne nikdy neopustila, len som s ňou mala viac dočinenia v role klienta. Najpodstatnejšie pre mňa je, že sa vraciam k profesii, ktorú som si vybrala kedysi dávno z nadšenia, a to ma pri nej nikdy neopustilo.
S: V čom sa chce agentúra Actly líšiť od konkurencie?
Myslím, že výhodou Actly je to, že nevzniká „delením“, ako výhonok existujúceho biznisu, ale vzniká skôr z pozície klienta a jeho potrieb. Ja aj moji kľúčoví kolegovia sme síce z branže, ale zároveň sme mali šancu nazbierať množstvo nových podnetov z úplne iných oblastí. Preto orientujeme našu ponuku aj do sfér, v ktorých sa prieskum zatiaľ u nás veľmi neuplatňoval – napríklad do sveta digitálneho obchodu a virtuálnych eko-systémov. Som presvedčená, že v obrovskom množstve dát, ktoré sa v tomto prostredí generujú, ostávajú skryté tie najpodstatnejšie informácie... Actly sa neprezentuje len ako prieskumná agentúra. Za pridanú hodnotu považujeme schopnosť byť aj partnerom pre stratégie a konzultácie.
S: Na aké typy prieskumov sa chcete zamerať/špecializovať?
Aplikujeme všetky bežné metódy a techniky, ale aj tie zriedkavejšie – nie podľa našej preferencie, ale podľa potrieb projektu a klienta. Nepovažujem za pridanú hodnotu najlepšie vybavené štúdio, ale schopnosť naprojektovať prieskum tak, aby s čo najmenšími nákladmi priniesol čo najväčší prínos.
S: Na akú cieľovú skupinu klientov sa chcete primárne sústrediť?
Chceme osloviť klientov, ktorí cítia, že sa potrebujú oprieť o fakty, ale nevedia, čo pre ich biznis môžu priniesť „grafy a tabuľky“. Mám na mysli klientov zo segmentu SME, ale aj začínajúce projekty. Start-upy a inovácie vyzdvihujeme osobitne ako predmet nášho záujmu, pretože tu najviac badáme straty, ktoré prináša metóda „pokusov a omylov“. Nechceme sa zaradiť medzi agentúry, ktoré sa zviditeľňujú publikovaním rôznych výsledkov v médiách, ale získavať klientov jedinečným servisom.
S: Vzhľadom na to, že nevlastníte anketársku sieť, s ktorou agentúrou plánujete spolupracovať pri kvantitatívnych prieskumoch?
Predchádzajúce mesiace príprav sme venovali aj budovaniu okruhu spolupracovníkov, testovaniu vlastných aj externých nástrojov na on-line prieskumy a tiež výberu partnera pre CATI. V tejto chvíli sme schopní vlastnými silami zrealizovať kdekoľvek na Slovensku kvalitatívne a semi-kvalitatívne metódy vrátane regrutácie respondentov a v obmedzenom rozsahu aj F2F. Nemáme ambície budovať plnohodnotnú anketársku sieť. Pokiaľ ide o ďalšie nástroje zberu dát, robili sme výber a máme exkluzívnu zmluvu so spoločnosťou, ktorú nebudem menovať. Vychádzame z filozofie outsourcingu tých služieb, ktoré vyžadujú poctivé remeslo, ale samotné neprinášajú pridanú hodnotu, ktorú očakáva klient.
S: Uvažovali ste aj o členstve v SAVA?
O členstve v SAVA neuvažujeme, máme záujem o členstvo v ESOMAR.
Zdroj: rm