Marcel Ihnačák
StoryEditor

Štartuje nová stanica Mňam TV. Ako ju naladiť

09.02.2015, 08:57
V novej televízii bude variť aj Marcel Ihnačák. Mňam TV budete môcť naladiť aj na Slovensku, prinášame podrobnosti.

Čoskoro odštartuje nová stanica o varení Mňam TV. Bude vysielať v češtine a naladia si ju aj slovenskí diváci.

Distribúciu stanice, marketing, konzultačné a ďalšie služby zabezpečuje spoločnosť Axocom. Ako uviedol jej PR manažér pre Stratégie, štart Mňam TV na Slovensku je naplánovaný na marec.

"Mňam TV vstúpi na Slovensko ako platený kanál pre predplatiteľov vybraných služieb a operátorov," uvádza zástupca Axocomu. Znamená to, že ju môžu šíriť káblovky a IPTV spoločnosti. Ktoré presne, zatiaľ nie je známe.

Isté však je, že Mňam TV budú môcť slovenskí diváci naladiť cez satelit. Ako uvádza DigiZone.cz, objaví sa na družici Astra 3B (23,5°E). Na satellite môže byť skôr než v marci. V Bratislave bude dokonca prebiehať technická časť, konkrétne satelitné kryptovanie.

Kým na Slovensku odštartuje Mňam TV v marci, v susednom Česku sa v testovacom režime objaví už teraz od februára - bezplatne aj cez anténu (DVB-T). U nás ju na anténu nenaladíte.

Prevádzkovateľ avizuje, že Mňam TV sa zameriava na varenie a zdravý životný štýl. Okrem akvizícii (Heston Blumenthal, Gordon Ramsay) si bude vyrábať aj vlastné programy pre český a slovenský trh. Avizuje, že na jej obrazovkách budú variť Emanuele Ridi, Jan Rosák či Slovák Marcel Ihnačák. "Okrem varenia ponúkne Mňam TV vlastné programy, napríklad talk show či pôvodné reality šou," avizuje.

Prečo by v Česku a u nás mohol fungovať free to air kanál o varení? Odpovedala Erika Luzsicza zo spoločnosti Axocom v novembrovom rozhovore pre Stratégie:

"Investori si urobili prieskum trhu a vyšlo im, že o gastronómiu je v Česku záujem. Navyše dnes z hľadiska pay TV biznisu je spustenie tematického kanálu v káblovke výhradne pre jedno teritórium biznisovo aj časovo omnoho náročnejšia záležitosť než free to air. Dosiahnuť kritické pokrytie vo väčších káblových, satelitných a IPTV sieťach je z časového hľadiska pre prípadného investora ťažko únosné. Plány väčších spoločností sú na rok dopredu pripravené a ak prídete v momente, keď je už rozhodnuté, ani zaujímavý projekt so šancou na úspech a so záujmom operátora i jeho predplatiteľov nemusí okamžite uspieť."

 

Chcete byť pravidelne informovaní o dianí v brandži? Odoberajte bezplatný newsletter Stratégií.

Zdroj: Ivan Krasko

menuLevel = 2, menuRoute = news/media, menuAlias = media, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
15. júl 2025 21:58