K spusteniu televízie Nova International na Slovensku sa vyjadril Petr Horák, riaditeľ sekcie nových projektov českej Novy: „Na Slovensku registrujeme záujem divákov o relácie z našej vlastnej tvorby ako napríklad Ulica, Ordinácia v ružovej záhrade 2., ale aj o spravodajské a publicistické programy. Preto sme sa rozhodli spustiť stanicu, ktorá umožní prístup slovenských divákov k nášmu programu. Nikdy sme nedali súhlas k distribúcii stanice Nova, Fanda ani ďalších českých kanálov na Slovensku a túto situáciu chceme ukončiť.“
Slovenský divák si môže pozrieť vysielanie televíznej stanice Novy. Problém je v tom, že Nova je spolu s inými českými kanálmi šírená nelegálne. Slovenské televízie takto prichádzajú o čísla sledovanosti. Tie úzko súvisia s predajom reklamy, ktorá sa slovenským televíziám nelegálnym šírením českých staníc stráca. Fakt, že diváci majú záujem o program českých staníc a následne aj potenciál v náraste reklamy využíva Nova, spustením Nova International na Slovensku.
Čo bude Nova International vysielať?
Oficiálne vysielanie stanice NOVA International na Slovensku odštartovala dnes, 1. februára o 5.55 reláciou Raňajky s Novou. Celkovo program stanice budú tvoriť obľúbené relácie z produkcie televízie Nova, ktoré majú licenciu pre vysielanie aj za hranicami Českej republiky. V programovej schéme budú zastúpené ako spravodajské a publicistické relácie, tak najobľúbenejšie formáty pôvodnej tvorby. Ráno to budú Raňajky s Novou, najčerstvejšie informácie im prinesú Obedná, Popoludňajší a hlavné Televízne noviny. Utorkové večery im od februára spestria Víkend so zaujímavými reportážami z celého sveta a štvrtky magazín zo sveta šoubiznisu Prásk !. Domácim kutilom každú sobotu užitočnými radami prispeje Petr Rýchly so svojimi hosťami v hobby relácii Rady vtáka Loskutáka. Z pôvodnej tvorby to bude seriál Ulica, relácia Atentát, Ordinácia v ružovej záhrade 2. ako aj nový komediálny seriál Na vode. Čo sa týka akvizícií seriálov zo zahraničia špeciálne pre Nova International televízia podľa Petra Horáka žiadny špecifický obsah nakupovať neplánuje. „Dodatočné náklady sú skôr marginálne. Zároveň očakávame, že dosiahneme pozitívne finančné výsledky vďaka príjmom z reklamy a carriage fees, ktoré sa účtujú káblovým a satelitným distribútorom.“
Televízie očakávajú zvýšenie reklamy
Podobne sa pre Stratégie vyjadril aj šéf televízie Markíza Matthias Settele: „Rátame s tým, že vysielanie Novy International budeme môcť zúročiť aj obchodne a ponúknuť našim klientom ďalší inzertný priestor. Rovnako ako českým kolegom vysielanie Markízy International.“
Spustenie vysielania Nova International víta aj Juraj Máťuš z Unimedie. Myslí si, že je to dobrý krok. Ak by sa podľa neho televíziám podarilo zastaviť nelegálne šírenie českých staníc, narastie televíziám inventory tak o 10 – 15%. Čo je v súčasnej situácii, kedy pretrváva vypredanosť reklamného priestoru v televíziách, určite pomocou. Zároveň dodáva, že zo začiatku bude problémom deklarovanie sledovanosti, ale tvrdí, že klienti majú radi „smart riešenia“ a to môže byť jedno z nich.
Zdroj: pš