StoryEditor

Toaletný papier Harmasan sa výrazne mení. Takto bude vyzerať

14.06.2016, 11:21
Známy claim „Na záchode nikdy nie si sám, je tam s tebou Harmasan“ zostáva zachovaný aj napriek celkovému rebrandingu značky.

Značka Harmasan je na trhu od roku 1972, keď uviedla prvý kotúčikový toaletný papier v bývalom Československu. Harmasan doteraz pôsobil v nižšom cenovom segmente, teraz však má vyššie ambície.

„V značke Harmasan vidíme veľký potenciál, a preto sme sa rozhodli pre jej rebranding a úplne novú identitu. Prostredníctvom podrobných prieskumov spotrebiteľských preferencií a analýzy segmentu a konkurenčného prostredia sme hľadali vhodnú pozíciu pre značku Harmasan,“ približuje Branislav Burák, chief marketing officer SHP Group. Na základe prieskumov sa vytvoril nový pozicioning a identita značky Harmasan ako značky, ktorá má tradíciu, ale chce sa na seba pozerať s určitým nadhľadom a chce sa odlíšiť veselšou formou prezentácie, ako je v kategórii zvykom. „Pracujeme s  odnotami, ako sú úprimnosť, srdečnosť, veselosť, priateľstvo a rodina. Samotný príbeh sme postavili na Harmasane ako parťákovi od roku 1972,“ hovorí Branislav Burák.

Samotná značka Harmasan síce disponuje vysokou znalosťou, ale doteraz jej chýbal príbeh, s ktorým by si ju spotrebiteľ spájal. „A práve toto poznanie dalo značke veľký potenciál. Snažili sme sa nájsť príbeh a zábavnou formou sa odlíšiť v rámci kategórie s dôrazom na históriu a tradíciu siahajúcu do 70. rokov. Harmasan ostáva pri pôvodnom claime, stavia na príbehu a nemá problém si „odtrhávať aj sám zo seba“, hovorí Matúš Marget, Senior brand manager SHP Group. Hlavným cieľom zmien je, podľa jeho slov, aby bol Harmasan silnou, stabilnou, tradičnou a dôveryhodnou značkou.

Samotné produktové portfólio bolo rozšírené o dvojvrstvové toaletné papiere v sólo kotúčikoch aj viackusových baleniach. Cenovo tieto produkty mieria do mainstreamu.

Aktuálna zmena sa týka českého aj slovenského trhu. Komunikácia a mediamix sa aktuálne nastavujú. Štart kampane, ktorá bude reflektovať snahu Harmasanu cieliť aj na mladých ľudí, ktorí inklinujú k retro, je plánovaný čoskoro. Súčasne sa pracuje aj na repozicioningu značky Harmony.

 

Značka Harmasan je na trhu od roku 1972, keď uviedla prvý kotúčikový toaletný papier v bývalom Československu. Dovtedy spotrebitelia poznali len skladané papiere. Aj keď značka priebežne rozširovala portfólio, dodnes „prežil“ práve pôvodný produkt a vo svojom subsegmente je najpredávanejšou značkou.

1972

1985

1989

1997

2011

2016

 

Zdroj: rm

menuLevel = 2, menuRoute = news/media, menuAlias = media, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
12. november 2024 04:04