StoryEditor

Vstupenka k úspechu na Clubhouse? Pravidelný a kvalitný obsah

Platforma ponúka niekoľko reálnych modelov, ako z neho profitovať alebo budovať osobný kult či brand spoločnosti.

Clubhouse, sociálna sieť nového audiostrihu, na jar pobláznil mnohé trhy, ten (česko-)slovenský nevynímajúc. S ustupujúcim lockdownom sa však rovnako mnohým stratil z radaru. Objavili sa dokonca kuvičie hlasy, že umiera.

Na pódiu sa zišlo niekoľko hviezd lokálnej raperskej scény. Zástupy nadšených fanúšikov a obdivovateľov sa tisnú v rade na možnosť položiť otázku svojmu idolu alebo mu predviesť niečo zo svojich schopností. V publiku ševelí vyše tisíc divákov a dav každú chvíľu zamiesi novoprichádzajúcich zvedavcov medzi verných poslucháčov. Veď kto by si nechal ujsť šancu byť takto blízko hviezdam?

To, čo znie ako filmová scéna z prominentného klubu, je v skutočnosti opis jednej z prvých slovenských miestností na Clubhouse, sociálnej sieti, ktorá sa stala fenoménom tohto roka. V základnom náčrte je Clubhouse (CH) akýmsi spojením rádia a posedenia pri kaviarenskom stole. Niektorí používajú aj prirovnanie k interaktívnym podcastom. Podstatou tejto sociálnej siete totiž sú verejne dostupné diskusie či hudobné vystúpenia, organizované do podoby samostatných miestností (zľudovelo pre ne pomenovanie „roomky“). Za vedenie miestnosti je síce zodpovedný úzky tím moderátorov, ale započúvať sa, či dokonca požiadať o slovo môže ktokoľvek. Ak sa vám aktuálna téma zunovala, potichu sa môžete vytratiť a preskočiť do niektorej z ďalších niekoľko tisíc miestností, ktoré v danom momente na Clubhouse súbežne bežia. Prípadne môžete zozbierať odvahu a doslova jedným klikom spustiť svoju vlastnú roomku.

Naozaj fenoménom?

Tá časť histórie Clubhousu, na ktorej sa zhodnú asi všetci zainteresovaní, je fakt, že CH mal v slovenskom (a českom) priestore enormný nástup. Na prelome januára a februára 2021 sa záujem o túto novinku na poli sociálnych sietí rozhorel tak ako už dávno nie. Základňu používateľov, ktorú si LinkedIn či Pinterest v CZ-SK prostredí budovali roky, dokázal Clubhouse zozbierať za necelých 7 týždňov! A to napriek tomu (aj keď niektorí hovoria, že vďaka tomu), že rast mal obmedzený limitovanými pozvánkami a dostupný bol len pre používateľov iOS. Slovenská komunita sa blysla tým, že bola v poradí hneď šiestou krajinou sveta, kde sa Clubhouse ošiaľ rozhorel (a štáty a...

Tento článok je určený iba pre predplatiteľov.
Zostáva vám 85% na dočítanie.
01 - Modified: 2021-04-21 15:32:13 - Feat.: 0 - Title: Facebook chce konkurovať Clubhouse. V aplikácii zavedie tieto novinky 02 - Modified: 2021-05-05 10:15:21 - Feat.: 0 - Title: Narazil Clubhouse na svoju exkluzivitu? Firma začína testovať svoju aplikáciu pre Android 03 - Modified: 2021-05-11 08:49:18 - Feat.: 0 - Title: Aplikácia Clubhouse je už dostupná pre Android. Slovensko si však počká 04 - Modified: 2021-06-30 12:30:58 - Feat.: 0 - Title: Clubhouse čelí ďalšej konkurencii. Spotify spustil vlastnú Greenroom 05 - Modified: 2021-08-09 06:44:58 - Feat.: 0 - Title: Digitálny týždeň: Clubhouse definitívne odzvonilo. Alebo...?
01 - Modified: 2024-03-05 11:29:30 - Feat.: - Title: Jakub Goda: Cenzúra na internete? Naopak, máme extrémne široký priestor na prejavenie názoru 02 - Modified: 2024-03-04 14:22:09 - Feat.: - Title: Sociálne médiá ako hnacia sila ekonomického rastu a konzumu 03 - Modified: 2024-01-19 10:08:41 - Feat.: - Title: TikTok je doménou mladých, Facebook patrí staršej generácii a YouTube sledujú všetci 04 - Modified: 2024-02-09 08:00:00 - Feat.: - Title: ADMA názor: Ktoré trendy treba sledovať a na ktoré zabudnúť? 05 - Modified: 2024-02-15 10:45:13 - Feat.: - Title: František Štrupl z Google: Zákazník sa dnes správa ako produktový detektív
menuLevel = 2, menuRoute = news/media, menuAlias = media, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
16. apríl 2024 08:58