Americká televízna spoločnosť NBC.NBC
StoryEditor

Americká NBC doplatila na streamovacie služby

24.08.2016, 08:29
Autor:
(pš)(pš)
Internetové televízie a sociálne siete znížili sledovanosť počas olympiády o pätinu.

Jedenásť lineárnych televíznych staníc, 6 755 hodín vysielaných z olympiády nestačilo televíznej  spoločnosti NBC, aby dosiahla to, čo  v Londýne 2012 - napísal to Adweek. Počas prvých 16 nocí, vrátane otváracieho ceremoniálu, NBC zaznamenala priemerne 25,3 miliónov divákov, čo bol 18 percentný pokles z priemerných 31,1 milióna v Londýne v roku 2012.

Napriek tomu, že ďalší týždeň olympiády predstavil súťaže v takých populárnych športoch ako je v Amerike gymnastika, plávanie, zápasenie či basketbal, výsledky sledovanosti nestúpli. V hre bolo veľa. Zadávatelia investovali 1,23 milárd dolárov a ďalších 30 miliónov, keď začala olympiáda. Ale Rio nebolo iba o televíznom vysielaní. Pozornosť sa rozplynula aj na sociálne siete s možnosťou priameho streamovania. A netreba zabudnúť ani na turbulentné prezidentské voľby.

Za posledné štyri roky sa mediálna platforma zmenila úplne,“ skonštatoval pre Adweek  Barry Lowenthal prezident agentúry Media Kitchen. Platformy ako Snapchat, Facebook a streaming môžu prilákať v hlavnom vysielacom čase viac Millenials, než klasické televízne vysielanie. Cirkus okolo volieb k tomu, nakoniec ukázal, že dosiahnuť predikované ratingy bolo omnoho ťažšie ako sa na začiatku zdalo. NBC sľubovalo inzerentom cieľovku „vyšších dvadsať". Hry v Londýne dosiahli priemernú sledovanosť na úrovni 17,5% za štrnásť dní, Rio priemerne 14%.

Napriek klesajúcim ratingom,Jeff Bader, prezident plánovania programu, stratégie a výskumu NBC Entertainment pre Adweek povedal, že nie je čoho sa obávať. Podľa neho je: "NBC v dobrej pozícii, pretože pred sebou má ešte štyri týždne súťaže Ninja Warrior, Amerika má talent, seriál Better Late Than Never či The Night Shift."  Badar si myslí, že spolu so sobotným futbalom dokážu naplniť aj potreby zadávateľov. Na to ale Adweek predsa len namieta, či to bude stačiť?

Diváci uprednostnili streaming

Zatiaľ čo sa NBC snažila dosiahnuť sľubované ratingy na olympiáde v Riu, stúpol počet divákov, ktorí si hry pozreli prostredníctvom streamov. NBC uvedomujúc si tento trend, samo po zaplatení 1,23 miliárd dolárov za práva, prinieslo vlastný streaming. Vďaka tomu odvysielalo 4 500 hodín živého prenosu v online. A to je presne to, čo diváci vo svete „on demand“ očakávajú. Zážitok v reálnom čase. Nechcú sa ho vzdať len preto, že sa televízia rozhodne vysielať športové podujatie neskôr. Streamovanie pomohlo napríklad NBC zvýšiť ratingy v priemere o 7% za týždeň.

01 - Modified: 2016-11-22 14:20:29 - Feat.: - Title: Trump zrušil rozhovor pre prestížny The New York Times 02 - Modified: 2016-08-31 08:33:50 - Feat.: - Title: Týždeň po olympiáde: Škandál a nízka sledovanosť
menuLevel = 2, menuRoute = news/media, menuAlias = media, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
02. máj 2024 23:53