Europa 2 spustila novú komunikačnú kampaň, za ktorou stojí agentúra Core4. Rádio si vybralo komunikačnú stratégiu, v rámci ktorej upravilo svoj claim, a s tým aj súvisiaci zvukový obal rádia.
Poslucháči môžu po novom na webstránke zvoliť akýkoľvek názov songu a formou šialenej výzvy ho adresovať ľubovoľnému členovi tímu Europy 2. Tí potom realizujú „nenormálne challenges“, čo znamená, že plnia želania samotných poslucháčov a fanúšikov.
Kampaň odštartovala dvoma výzvami, ktoré majú za cieľ aktivizovať content tvorený užívateľmi, a tak ich integrovať do svojho sveta. Komunikácia pracuje intenzívne aj s prostredím Facebooku a Instagramu formou kampaňového hashtagu #nenormálnevyzvy.
Obľúbený obsah
Komunikačná stratégia reaguje na contentové trendy „challenges“ v rámci sociálnych sietí, ktoré sú jedným z najobľúbenejších druhov obsahu, silno spájaných so zábavou. Práve to je aj trend v dnešnom svete rádií, ktoré sa už nezameriavajú len na on-air vysielanie. Poslucháči od nich očakávajú „entertainment“ v oveľa širšej miere. Celú ideu podčiarkuje kampaňový claim rádia Europa 2 – Tí fakt nie sú normálni!
„Vybrali sme si riešenie, ktoré je v súlade so značkou a tým, čo už Europa 2 robí a chce robiť ďalej,“ hovorí Eva Kinzelová, Marketing & Online Director Europy 2. „Už predtým sme s témou „nenormálnosti“ pracovali, teraz sme jej však dali nový a hlbší význam. Chceme sa k tejto pozitívnej „nenormálnosti“ hlásiť viac, pretože to dnešný mladý poslucháč očakáva. Sme radi, že máme koncept postavený na tom, čo je a musí byť nášmu rádiu v dnešnej dobe prirodzené,“ vysvetľuje Kinzelová.
Bez generickosti
Kampaň s digitálnym ťažiskom odštartovala v online kanáloch, printe a v outdoore. „Mnoho rádií dnes šíri funny content, ale je prebraný alebo generický - bez spojenia s témou rádia. Preto sme Europe 2 navrhli stratégiu prepájania s názvami pesničiek,“ dodáva za agentúru Core4 Andrej Csino, Creative & Strategy director.
Europa 2 má najsilnejšiu pozíciu na sociálnych sieťach. Na Facebooku má 587-tisíc fanúšikov, na Instagrame prekročil počet followerov 58-tisícovú hranicu. Každý týždeň oslovuje viac ako 700 tisíc poslucháčov, na trhu je komerčnou štvorkou. V poslednom meraní MML-TGI mala Europa 2 podiel na trhu v parametri „počúval posledný týždeň“ 15,5%.