Minister zahraničných vecí a európskych záležitostí SR Miroslav Lajčák udelil včera , 28. septembra 2016 v budove Národnej banky Slovenska čestný titul "Veľvyslanec značky Dobrý nápad Slovensko” v súčasnosti najvýraznejšiemu slovenskému športovcovi Petrovi Saganovi.
„V dnešnom otvorenom a poprepájanom svete, keď Petrove neuveriteľné výkony sledujú naživo milióny ľudí, robí tento mladý muž fantastickú reklamu aj svojej vlasti. Chcem aby Peter vedel, že doma - na Slovensku, to intenzívne vnímame a oceňujeme. Kto iný, ako Peter Sagan by mal byť pri zrode tradície a stať sa historicky prvým nositeľom čestného titulu Veľvyslanec značky Slovensko?,“ konštatoval minister Miroslav Lajčák v príhovore pred udelením ceny.
Projekt udeľovania čestného titulu Veľvyslanec značky “Dobrý nápad Slovensko” je súčasťou dlhodobého procesu budovania značky krajiny. Jeho cieľom je oceniť výnimočné osobnosti alebo subjekty a využiť ich potenciál pre prezentáciu Slovenska smerom do vnútra krajiny, ako aj spontánne reprezentovať jeho značku v zahraničí. Projekt organizuje komunikačná agentúra Creative Department ako autor novej značky Slovenska.
Na slávnostnom podujatí sa zúčastnil aj viceguvernér NBS Ján Tóth. Potenciál pozitívneho vplyvu národného brandingu na stimuláciu rastu ekonomiky a HDP bol dôvodom pre voľbu Národnej banky Slovenska ako symbolického miesta pre udelenie čestného titulu Veľvyslanec značky “Dobrý nápad Slovensko”. V budove NBS budú zároveň uložené menovacie dekréty budúcich držiteľov čestného titulu.
Petra Sagana poznajú ľudia na celom svete
“Peter Sagan je fenomén, ktorý vtláča najvýraznejšiu pečať Slovenska do povedomia ľudí na celom svete. Sám o sebe je nesmierne hodnotnou a silnou značkou s obrovskou mediálnou hodnotou, ktorá ďaleko prevyšuje oblasť cyklistiky či športu. Svojou neobyčajnou výkonnosťou, ale aj šarmom, charizmou a skromnosťou robí imidžu Slovenska neoceniteľnú službu,” hovorí Simona Bubánová, managing director Creative Department.
Projekt národného brandingu
Krajiny s pozitívnym imidžom majú na trhu turizmu, vzdelávania a investícií nespornú výhodu. Ľudia aj investori prirodzene smerujú ku krajinám so silnými značkami oproti tým, s ktorými majú negatívne alebo žiadne asociácie. Odporúčajú ich pre biznis, preferujú ich ako turistickú destináciu, ale aj pri kúpe produktov vyrobených v danej krajine. Práve tu sa ukazuje, aký silný vplyv môže mať národný branding na ekonomiku krajiny.
Symbolickým pečatidlom veľvyslanca značky “Dobrý nápad Slovensko” je sklená 3D plastika dômyselne využívajúca optickú hru vyskladanú z vrstiev písma tvoriaceho značku Good Idea Slovakia. Dielo vzniklo v spolupráci s akademickým sochárom Viktorom Oravcom.