Televízia Markíza bude v novom roku pokračovať so svojimi osvedčenými formátmi zábavných, súťažných či reality šou. Nebude chýbať jedna z najúspešnejších šou tohto roka – Tvoja tvár znie povedome a po troch rokoch sa vráti na obrazovky spevácka súťaž Hlas Česko Slovenska. Pokračovať bude taktiež kvíz šou Dobre vedieť!, Koleso šťastia či evergreenová Chart Show. Reality šou Farma bude pokračovať už ôsmou sériou, tvorcovia však sľubujú mnohé inovácie.
V novom roku prinesie Markíza na obrazovky aj nové formáty. Tri nové reality šou - Extrémne premeny, O 10 rokov mladší a Baby Boom, zo zábavných šou to bude Hviezdna párty.
Zázrak života
Prvou novinkou bude dokumentárna séria Baby Boom, ktorá divákom sprostredkuje neopakovateľné chvíle pri príchode nového človeka na svet. Šou zachytáva dramatické, emocionálne a často i vtipné momenty, ktoré súvisia s narodením, či už očami budúcich rodičov a ich priateľov, alebo z pohľadu profesionálnej práce nemocničného personálu. Séria sa natáča priamo v pôrodnici v Galante za asistencie odborníkov.
Originálny formát s pôvodným názvom One Born Every Minute vznikol v roku 2010 vo Veľkej Británii. V rovnakom roku vyhral cenu BAFTA (Britská akadémia filmového a televízneho umenia) za najlepšiu realistickú sériu a nasledujúca druhá sezóna získala v roku 2011 nomináciu.
Párty hry s Andrejom Bičanom
Novinkou budúceho roka bude na Markíze aj zábavná šou s názvom Hviezdna párty. Pod dohľadom moderátora Andreja Bičana si svoje sily zmerajú vždy dva tímy zložené z troch slovenských celebrít, doplnené jedným súťažiacim z radov divákov. Ich úlohou bude v rôznorodých párty hrách získať najvyšší počet bodov, a teda aj možnosť hrať o skutočné peniaze.
Televízia Markíza natáča šou Hviezdna párty na základe zahraničnej licencie formátu Hollywood Game Night spoločnosti NBC Universal. Formát bol úspešne uvedený vo viac než desiatich krajinách po celom svete. Americká verzia pozbierala celý rad významných ocenení vrátane Emmy Awards.
Slovenské extrémne premeny
Celosvetová reality šou o chudnutí a druhej šanci na život prichádza aj na Slovensko. Odvážni Slováci budú pod vedením profesionálneho trénera Maroša Molnára bezpečne chudnúť na polovicu svojej telesnej hmotnosti. Chudnutie je rozdelené ne celý rok do štyroch trojmesačných fáz. Tréner osobne vedie každého z účastníkov, navštevuje ich v ich domovoch, dáva im lekcie, ako bezpečne chudnúť a lepšie žiť.
Na štarte každej ďalšej fázy účastníkom stanoví váhový cieľ. Pokiaľ ho splnia, čaká ich odmena. Ku koncu podstúpia víťazi chirurgické odstránenie prebytočnej kože. Každý z dielov je samostatným príbehom jedného človeka na jeho ceste za hľadaním nového šťastia. Licencovaný formát spoločnosti Warner Bros s originálnym názvom Extreme Makeover: Weight Loss Edition sa úspešne predal do 125 krajín.
O 10 rokov mladší
Nová relácia Markízy je vo svete známa pod názvom 10 Years Younger. Manželské páry, kamarátky, susedky, súrodenci, či kolegovia prejdú kompletnou zmenou vizáže pod odborným dohľadom špičkových dermatológov, vizážistov, kaderníkov, zubárov, výživových poradcov, fitness trénerov, ale aj plastických chirurgov – a omladnú tak doslova o 10 rokov. Moderátormi nového formátu sú manželia Miriam a Martin Šmaheloví.
Ďalšie premeny na svetoznámych interpretov
V tretej sérii hudobnej šou Tvoja tvár znie povedome sa divákom predstaví nová osmička hercov, spevákov a moderátorov. Moderátorom programu ostáva Martin „Pyco“ Rausch, do porotcovských kresiel opäť zasadnú Zuzana Fialová, Dano Dangl a Mário „Kuly“ Kollár. V každej epizóde ich doplní aj špeciálny hosť.
Desať vydaní prvej série šou Tvoja tvár znie povedome dosahovalo priemerný trhový podiel 55 percent v cieľovej skupine divákov 12-54 rokov, v priemere šou sledovalo 702 tisíc divákov starších než 12 rokov. Druhá séria doposiaľ zaznamenala priemerný podiel 46,5 percenta v cieľovej skupine 12-54 a v priemere šou sledovalo 536- tisíc divákov vo veku nad 12 rokov.
Život bez výdobytkov modernej doby
Už po ôsmykrát sa objaví na obrazovkách Markízy reality šou Farma. Poslednú jarnú sériu sledovalo priemerne takmer 489 tisíc divákov starších než 12 rokov, dosahovala priemerný podiel 38,1 percenta v cieľovej skupine 12-54. Moderátorkou ôsmej série reality šou bude opäť Kveta Horváthová, sekundovať jej bude hospodár Martin Bagar. Tentokrát budú „farmári“ bojovať o hlavnú výhru 75-tisíc eur.
Licencovaný formát je súčasťou programovej štruktúry televízie Markíza už od roku 2011, doteraz sa Farma vysielala v 50-tich krajinách sveta. Prvú Farmu vôbec odvysielali vo Švédsku, najväčší počet sérií - jedenásť - bol odvysielaný v Nórsku, kde je formát na obrazovkách už od roku 2001.
Rozhodne hlas a schopnosť zaujať
Na obrazovky televízie Markíza sa v roku 2017 po tretí raz vráti spevácka súťaž Hlas Česko Slovenska. Súťaž pozostáva zo štyroch fáz: výberov naslepo, súbojov, knokautových kôl a napokon zo série priamych prenosov. Česko-slovenská verzia licencovanej šou The Voice holandskej spoločnosti Talpa bola jarným ťažiskovým projektom televízií Markíza a Nova v rokoch 2012 a 2014. V čase svojho vysielania dosiahla prvá séria priemerný podiel 42,6 percenta v cieľovej skupine 12-54 a v priemere si ju pozrelo takmer 600-tisíc divákov starších ako 12 rokov. Druhá séria mala nižšiu sledovanosť, zaznamenala priemerný podiel 36,3 pecenta (12-54) a 436 tisíc divákov pri obrazovkách (12+).