Tridsaťsedem percent používateľov sociálnych sietí je unavených z veľkého množstva politiky na stránkach Facebooku a Twitteru. Vyplýva to z prieskumu inštitútu Pew Research Center.
Ešte väčší počet Američanov sa sťažuje na on-line komunikáciu s ľuďmi s rozdielnymi politickými názormi: 59 percent opýtaných ju považuje za stresujúcu a frustrujúcu.
Keď si Američania čítajú opačné politické názory svojich priateľov na sociálnych sieťach, škodí to ich skutočným vzťahom. Zrazu totiž majú pocit, že s týmito kamarátmi majú menej spoločného, než si mysleli. Takýto pocit vyjadrilo 64 percent opýtaných.
Výskumná spoločnosť tiež zistila, že 40 percent používateľov sociálnych sietí si myslí, že ľudia tam hovoria veci, ktoré by zoči-voči nepovedali. Podľa 49 percent opýtaných sa ľudia na Facebooku alebo Twitteri vyjadrujú nahnevanejšie a menej civilizovanejšie než v reálnej komunikácii.
Až 83 percent Američanov sa snaží vyhýbať príspevkom od kamarátov, s ktorými politicky nesúhlasia. A 39 percent už dokonca takýchto ľudí zablokovalo alebo zrušilo s nimi priateľstvo.
Tieto problémy spojené s politikou, predvolebnou kampaňou a sociálnymi sieťami, zdieľajú rovnako republikáni aj demokrati.