Odhadom 71,4 milióna Američanov sledovalo v priamom prenose v televíznych staniciach zverejňovanie výsledkov utorkových volieb. Uviedla to v stredu agentúra Nielsen.
Podľa nej tak nebol prekonaný rekord 71,5 milióna divákov z roku 2008, kedy prezidentské voľby vyhral demokrat Barack Obama.
Cestu k tohtoročnému víťazstvu republikánskeho kandidáta Donalda Trumpa diváci najviac sledovali v spravodajskej televízii CNN, nasledovali Fox News a NBC.
Zvýšila sa aj návštevnosť internetu
Finále volieb amerického prezidenta zvýšilo v noci z utorka na stredu návštevnosť českých spravodajských webov až na trojnásobok. Ľudia mali záujem aj o nočné volebné špeciály, kde bola sledovanosť vyššia až päťkrát.
Americké prezidentské voľby skutočne lámali na internete rekordy. Zoznam Správy mali medzi 23.hodinou a 10. hodinou v stredu ráno návštevnosť vyššia o 130 percent, zatiaľ čo Novinky.cz o 75 percent.
Najväčšie rozdiely boli následne po polnoci medzi druhou a treťou hodinou ráno, kedy Novinky.cz navštívilo až tri a pol násobne viac ľudí ako zvyčajne, zatiaľ čo Zoznam Správy dvaapolkrát viac. Celkom navštívilo volebné články na oboch weboch takmer 1,5 milióna unikátnych užívateľov.
Darilo sa aj českým televíziám
Americká volebná noc na spravodajskom kanáli ČT24 mala podľa hovorkyne ČT Alžbety Plívovej od 00:30 do 06:00 hodín priemernú sledovanosť 48.000 dospelých divákov a celkovo pätinový podiel na sledovanosti.
„Oproti bežným nociam bola absolútna sledovanosť v tomto časovom úseku zhruba päťkrát vyššia,“ dodala Plívová.
Nova mala podiel na sledovanosti pri svojom volebnom špeciáli na úrovni desiatich percent v cieľovej skupine od 15 do 54 rokov.