Komerčné televízie Markíza a JOJ chcú spoplatniť svoje vysielanie pre divákov, ktorí ju sledujú prostredníctvom televíznych operátorov. Od operátorov žiadajú, aby jej od januára platili za programový obsah niekoľkokrát vyšší poplatok za zaradenie v základnej programovej ponuke, ako doteraz. "Keďže operátori nakladajú iba s peniazmi, ktoré majú od svojich zákazníkov, nátlak zo strany televízií bude viesť k zvýšeniu ceny za služby káblovej či IP TV televízie," vyjadrila sa Asociácia prevádzkovateľov káblových telekomunikácií (APKT) v dnešnej tlačovej správe. Asociácia s tým nesúhlasí a preto dáva divákom a zákazníkom toto konanie televízie Markíza a JOJ do pozornosti.
„Je nám ľúto, že sa tieto komerčné televízie rozhodli k takémuto postupu, pretože je to na úkor jej divákov a našich zákazníkov. Táto požiadavka povedie k tomu, že sa ceny za služby káblovej a IP TV pravdepodobne zvýšia o vyše 2€ za mesiac, čo si operátori neželajú a nesúhlasia s tým. Považujeme za dôležité, aby diváci vedeli - ak uvedené televízie neprehodnotia svoj prístup – že príčinou zvýšenia ceny bude iba rozhodnutie týchto televízií,“ povedal Robert Ťavoda, prezident APKT. Ako dodal, je ešte druhá možnosť, ktorou je vyradenie všetkých ich programov (Markíza, Dajto, DOMA, JOJ, JOJ Plus a WAU) z programových balíčkov jednotlivých operátorov, čo by však bolo v neprospech tak väčšiny divákov, ako aj televízie a operátorov.
Uvedené poplatky za obsah vysielania (pôvodne za HD vysielanie) sú prehnané a prekračujú ceny špičkových tematických kanálov, navyše s podmienkou ich zaradenia do základných súborov operátorov, čím cena základných súborov stúpne aj o viac, ako 50%. Vysielatelia týchto staníc tak prechádzajú do segmentu platených TV staníc, rovnako ako ostatné monotematické filmové, športové, či dokumentárne stanice s výrazne menším a menej rušivým podielom reklamy vo vysielaní.
Operátori ich vysielateľom platia poplatky, ktoré následne zohľadňujú v cene televíznych balíčkov. Od januára hrozí, že to bude prípad aj týchto staníc. Televízie tak budú divákom a zákazníkom svoje vysielanie účtovať dvakrát: nielen cez reklamu, ale aj prostredníctvom poplatku nanúteného operátorom.