Symbióza raráškov
Začneme zostra. Skúška imaginácie: skúste si na jednom mieste predstaviť konšpiračnú listáreň Zem&Vek, proruské Hlavné správy či metafyzický hlas Slobodného vysielača. Bolí to? A už ste ich nazvali Asociácia nezávislých médií?
Na Slovensku v tejto chvíli vzniká nový harmonizujúci projekt konšpiračnej špičky. Ten má podľa svojich vyjadrení ambíciu legislatívne zasahovať do regulácie mediálneho trhu. Jedna z kľúčových viet vyhlásenia znie: „Asociácia nezávislých médií bude reprezentovať státisícové čitateľské a poslucháčske zázemie.“ Opatrne.
V čase, keď sa regulatívny Slovenský syndikát novinárov usiluje vlastné finančné ťažkosti prebiť zimným spánkom, útroby telefónov spravujú kočnerovia a Robert Fico čaká za slobodu médií vianočné pozdravy, je dôvod spozornieť.
Slovenské vydavateľstvá medzi sebou bojujú, trh je malý, platy opatrné. Novinári z konkurenčných médií nájdu súzvuk často až pri tretej hruške. Ak sa však vzájomná synchronizácia darí ľuďom, ktorí proti rakovine bojujú priložením eukalyptu na ľavé oko a Putin je pre nich väčší liberálny demokrat ako Milan Krajniak, niekde sa stala chyba.
Asociácia nezávislých médií, pokrývajúca státisíce čitateľov, si nevyhnutne pýta reakciu relevantných médií. Otáľať netreba. Náhlej aborcii konšpiračného embrya dá zaiste požehnanie aj konzervatívne cítiaci denník Postoj.
Svet horí, naberajte benzín
Besnenie premiéra Roberta Fica voči médiám prežíva chvíľkový útlm. Novinári opatrne skláňajú kamery, z redakcie nevyšiel dotknutý komentár. Do novej salvy však zostávajú milisekundy.
Robert Fico si pravidelné urážanie novinárov užíva podobne, ako plánovanie ďalšieho rozvoja demokracie so svojim maďarským náprotivkom.
Prostitútky i presstitútky už boli, čo príde nové? O tom, že vulgárne výstrely slovenského premiéra sú súčasťou stratégie a reakcie právom dotknutých novinárov mu len nahrávajú, sme už písali napríklad tu:
Brániť sa voči mocenskému tumoru verejných činiteľov je však jedna vec. Druhá je strategické živenie politiky “nech posledný na Slovensku zhasne.” Všekritická biznis-stratégia viacerých slovenských médií so silným čitateľským mandátom totiž generuje omnoho viac, ako len vydavateľský zisk.
Je dopamínom spoločenského marazmu, frustrácie, ktorá rozširuje rady raráškov, magiánov a ďalších zmätených konšpiračných asociácií. Aby si čoskoro eukalyptom nenatierala ľavé oko a vdychovala nedeľný obed väčšina populácie. Srdce predsa musí ísť ruka v ruke s rozumom, zaznievalo takmer až z OSN.
Program na nedeľu? Hľadanie pravého ja
Aj vás vďaka informovaniu Nového Času, Funrádia, Markízy či JOJ oslovil Marek, sibírsky tiger? Veru, droga LSD naň mala očarujúci účinok podobne, ako na médiá, ktoré príspevok zdieľali.
Šlo o hoax rovnako, ako pri radodajnej CNN. Škoda. Youtuber Rudolf Vasky mal konečne šancu nájsť si kamarátov.
Keď bilbordy nie sú všetko
Blíži sa Mikuláš a Boris Kollár sa rozhodol, že bude roznášať viac, ako svoj genetický kód. Na Slovensku Sme predsa rodina.* Čo tam po premiérových bilbordoch, keď sa stačí zahrať na siedme nebo? Boris Rozboril Kollár sa rozdával, ani sa pritom chváliť nechcel, a preto to odvysielala Televízia Markíza s najväčším trhovým podielom.
----
*ak nie ste arabského pôvodu, černoch či homosexuál.
Epilóg šťastia
Na záver si pozrite vianočné reklamy alebo top 20 tých najvirálnejších. Je tam veľa mačičiek, psíkov, a letmého sneženia, na emocionálne zahriatie predsa. Alebo sa vesmírne inkubujte ako poslankyňa Renátka. Krásny nový týždeň!