Týždenník Štefana Hríba čakajú v novom roku významné zmeny. Slabnúci predaj tlačenej verzie núti viaceré slovenské periodiká k neštandardným krokom. Jeden z nich o necelé dva mesiace čaká týždenník .týždeň. „Penta je partner, ktorý poskytuje v turbulentných časoch na mediálnom trhu oporu a stabilitu,“ hovorí šéfredaktor .týždňa Štefan Hríb.
Hríb priznáva, že Jaroslav Haščák je dlhoročným čitateľom titulu. Niektoré vydania ho zaujali natoľko, že sám skúpil časť ich nákladu, .týždeň v minulosti osobne podporil aj prostredníctvom Nadácie Penty.
„Jaroslav za mnou aktuálne prišiel s tým, že by chcel titul ekonomicky stabilizovať a navrhol viaceré konkrétne riešenia. Po spoločnej diskusii som sa ponuku rozhodol prijať,“ vysvetľuje Hríb, podľa ktorého zdieľajú s podnikateľom pohľad na slobodný trh i kľúčové hodnoty Novembra.
Časopis sa tak od februára stane súčasťou mediálneho domu News and Media Holding. „Mám úprimnú radosť, že budeme môcť svoje portfólio rozšíriť o tento silný spoločenský hlas,“ komentuje predaj Jaroslav Haščák. „Na trhu v súčasnosti nie je mnoho titulov, ktoré by sa podobne hlásili k Masarykovmu odkazu – „Nebát se a nekrást.“ Prijať periodikum pod svoju strechu je pre nás cťou,“ dodáva podnikateľ.
Redakcia .týždňa sa zároveň sťahuje do nových priestorov obchodného centra Bory Mall. Podľa slov oboch strán sprevádzajú fúziu aj mnohé, zatiaľ nedoriešené kroky. Časopis totiž napríklad po rozpade Piana zdieľa svoju platobnú bránu s Denníkom N.
„S denníkom aktuálne rokujeme. Je pravda, že v digitálnom prostredí ide o silného hráča, o čom svedčí aj vysoká čítanosť športových článkov,“ vysvetľuje Haščák. „Radi by sme podobné čísla dosiahli napríklad v rozhovoroch s Jozefom Krammerom, riaditeľom Odboru privátneho bankovníctva Privatbanky. Chceme klásť dôraz na ekonomické témy, pozornosť si zasluhuje najmä oblasť slovenského zdravotníctva,“ naznačuje ďalšie kroky po fúzii Haščák.
Podľa jeho slov však skupina Penta okrem kúpy .týždňa ďalšiu mediálnu akvizíciu v tomto roku neplánuje.
„Nie, Denník N ako celok zástupcovia finančnej skupiny kúpiť odmietli. Dohodli sme sa akurát na podmienkach odchodu .týždňa zo spoločného predplatného,“ vysvetľuje vývoj akvizície šéfredaktor denníka Matúš Kostolný. K presunu vlastníckych práv má dôjsť 23. februára, na poste šéfredaktora zostáva naďalej Štefan Hríb.
Veľké plány aj v iných oblastiach
S otázkou na plány v novom roku sme v Stratégiách oslovili aj ďalšie vydavateľstvá. Hoci top udalosťou zostáva kúpa .týždňa, za zmienku stoja aj ďalšie zaujímavé projekty slovenských mediálnych domov.
Denník Pravda vydavateľstva Perex vyčlenil 20-tisíc eur a založil Fond na podporu investigatívnej žurnalistiky, venovať sa bude primárne kauze Bašternák. Vydavateľstvo hľadá do tímu aktuálne troch nových redaktorov.
Dôležitý moderátorský post sa uvoľnil v RTVS, verejnoprávnu televíziu opúšťa reportérka Zuzana Hanzelová. Tá bude po novom viesť videosekciu Konzervatívneho denníka Postoj spolu s reportérom Eugenom Kordom. Korda odchádza z .týždňa, ako sám uvádza, cestovanie do Lamača, kam sa redakcia presúva, je preňho už vyčerpávajúce. „Na novú spoluprácu sa teším,“ uviedol pre Stratégie Korda.
Hoci je avizovaným mediálnym partnerom Pochodu za život, iniciatívy zameranej proti potratom, tento rok Denník N, o pomoc požiadal dlhodobého garanta projektu - portál Postoj. „Zuzana Hanzelová ako talentovaná mladá žena sa sama podujala, že iniciatívu reportérsky pokryje. Som rovnako rád, že môžeme na tomto projekte spolupracovať s Denníkom N, ktorý bude na podujatí zase zastupovať Monika Tódová,“ hovorí šéf Postoja František Múčka.
***
Ako ste, drahí priatelia, aj napriek zbytku omamných tekutín pochopili už v úvode tejto elégie, ide o fikciu väčšiu ako telefónny účet Gábora Grendela.
Šťastný nový rok 2017!
Čo nás čaká naozaj?
Na fakt, že novinársku obec čakajú v novom roku turbulencie, sa spoľahnúť môžeme. Mediálne vody z kuchynky Úradu vlády zaiste opätovne rozvíri premiér Robert Fico, svoje prinesie i boj o vplyv pri voľbe nového generálneho riaditeľa RTVS či ďalšia možná tlačová beseda náhodného investigatívneho podnikateľa.
Nechajme sa prekvapiť. My prekvapenia milujeme.
Jedno sme teda pripravili aj pre vás. V novom roku dostanete od Stratégií darček: Bohumil sa vracia!
Jeho pravidelný stĺpček uvidíte každý pondelok, pod novým názvom a s novým obsahom. Prvý výstrel zaznie už 9. januára. Viac prezradíme čoskoro.. #staytuned
Nový a šťastný! Dovidenia o týždeň.
Krásne triezvenie!