Zvyšuje sa tak pravdepodobnosť, že by firma mohla prvýkrát začať vyberať poplatky za predplatné od niektorých užívateľov, informovala agentúra Reuters.
Rovnako ako väčšina ďalších prevádzkovateľov sociálnych sietí sa Twitter od svojho založenia pred 11 rokmi zameral na budovanie užívateľskej základne pre služby, ktoré poskytuje zadarmo s pomocou príjmov z reklamy. Minulý mesiac firma oznámila, že má po celom svete 319 miliónov užívateľov.
Na rozdiel od svojho väčšieho konkurenta Facebook sa však Twitteru nepodarilo získať dostatok príjmov z reklamy na to, aby sa dostal do zisku. Nepomohla mu ani obľuba u nového amerického prezidenta Donalda Trumpa a ďalších celebrít, vďaka ktorým je nepretržite v centre pozornosti.
Predplatné by sa mohlo vyberať pri verzii TweetDeck, najpopulárnejšej twitterovej aplikácie pre odosielanie nových tweetov. Twitter teraz vykonáva prieskum, aby zhodnotil záujem o novú, vylepšenú verziu TweetDeck, uviedla hovorkyňa Brielle Villablancaová.
Zatiaľ nič nenasvedčuje, že by chcel Twitter vyberať poplatky od všetkých svojich užívateľov.
Informácie o prieskume unikli nedávno, keď jeden z novinárov spojených s denníkom The New York Times zverejnil zábery toho, ako by mohla prémiová verzia vyzerať. Verzia by mohla zahŕňať účinnejšie nástroje, ktoré by pomohli obchodníkom, novinárom či odborníkom nájsť oveľa rýchlejšie, čo sa deje vo svete, uviedol novinár na účte @andrewtavani. Dodal, že ponuka by mohla byť bez reklamy.
Iné sociálne siete, napríklad LinkedIn od Microsoftu, už majú odstupňované členstvo a verzie s predplatným ponúkajú širší prístup a dáta.
V prvom štvrťroku minulého roka spoločnosť Twitter zaznamenala najpomalší rast príjmov od doby, kedy pred štyrmi rokmi vstúpila na burzu. Príjmy z reklamy dokonca medziročne klesli. Firma tiež uviedla, že rast príjmov z reklamy bude v tomto roku ďalej zaostávať za rastom užívateľov.
Finančné trhy vlani špekulovali o predaji Twitteru. Žiadna konkrétna ponuka ale neprišla.