Zábavná šou Milujem Slovensko patrila roky k najsledovanejším programom Jednotky a s každou ďalšou sériou si získavala čoraz väčšiu popularitu. V čase vysielania bola relácia pravidelne trhovým lídrom, či už v univerzálnej skupine divákov (nad 12 rokov) alebo v komerčnej skupine mladších divákov (12-54 rokov). Vysokú sledovanosť mali tak premiérové epizódy ako aj reprízy, a komerčné televízie nedokázali šou svojím programom konkurovať.
RTVS uviedla Milujem Slovensko prvýkrát na obrazovky 1. apríla 2013 a doteraz odvysielala päť sérií. Od začiatku šou uvádza moderátor Martin Nikodým, ktorému sekundujú Adela Banášová a Dano Dangl ako kapitáni dvoch družstiev.
Zmena dresu televízneho dinosaura
Zábavnej šou Milujem Slovensko patrili na obrazovkách Jednotky pravidelne piatkové večery, čo sa však tento týždeň zmenilo. Dôvodom bol presun relácie Nikto nie je dokonalý aj s moderátormi Juniorom a Marcelom z RTVS do televízie JOJ.
RTVS vysielala Nikto nie je dokonalý do decembra 2016, keď sa rozhodla v zábavnej šou nepokračovať. Medzi hlavných kritikov relácie patril predseda parlamentu Andrej Danko, ktorý sa vyjadril, že takýto typ programu na obrazovky verejnoprávnej televízie nepatrí. Hoci generálny riaditeľ RTVS Václav Mika na konci minulého roka poprel, že by televízia ukončila vysielanie kvôli Dankovej kritike, od konca februára vysiela reláciu televízia JOJ, kde dostala priestor v utorkovej programovej štruktúre. Istú dobu si tak konkurovali premiérové časti na JOJ s reprízami relácie na Jednotke.
Netradičná rošáda v RTVS
Verejnoprávna televízia však od začiatku apríla spravila zmeny vo svojej vysielacej štruktúre. V piatok 7. apríla odvysiela priamy renos z udeľovania národných filmových cien Slnko v sieti, o týždeň film a od 21. apríla už budú piatkové večery patriť zábavno-súťažnej šou Čo ja viem. Milujem Slovensko presunula z tradičných piatkov na utorkové večery, kde šou konkuruje práve (teraz už JOJ-kárskej) šou Nikto nie je dokonalý.
Prvé vysielanie „utorkového“ Milujem Slovensko však neskončilo slávne. Dosiahlo sledovanosť len 3,7 percenta, hoci reprízy relácie, ktoré tento rok vysielala Jednotka v piatky, mali ratingy okolo 7-9 percent. Dá sa predpokladať, že diváci si časom zvyknú na utorky a výkon relácie bude rásť. Otázne je, či bude dosahovať „piatkové“ ratingy.
Rošáda však účel splnila a odobrala televízii JOJ časť divákov. Zábavná šou Nikto nie je dokonalý dosiahla svoju doteraz najnižšiu sledovanosť na JOJ (7,4 percenta). Stále to však stačilo na to, aby sa relácia stala najsledovanejším nespravodajským programom dňa.
Ako sa vyvíjala sledovanosť Milujem Slovensko
Prvú sériu Milujem Slovensko si na jar 2013 pozrelo priemerne 317 tisíc divákov, druhú sériu na jeseň 2013 už pozeralo 354 tisíc divákov, čo predstavovalo nárast o takmer 12 %. Tretia séria na jeseň 2014 dosiahla priemerných 401 tisíc divákov. Počas tejto série milujem Slovensko prvýkrát prekročilo 400 tisícovú hranicu (17. októbra 2014) a odvtedy už šou pod ňu neklesla. Silvestrovský špeciál 2014 dokonca dosiahol najvyššiu sledovanosť vôbec, pozrelo si ho 632 tisíc divákov.
Štvrtú séria na jeseň 2015 už sledovalo priemerne 482 tisíc divákov, čo predstavovalo až 52 percentný nárast voči prvej sérii. Silvestrovský špeciál 2015, hoci nedosiahol sledovanosť spred roka, si pozrelo 573 tisíc divákov a Milujem Slovensko sa stalo najsledovanejšou nespravodajskou reláciou dňa.
Vo svojej piatej sérii prepísalo Milujem Slovensko opäť svoje historické maximum. Šou sledovalo 14. októbra minulého roka 634 tisíc divákov, čo bolo vôbec najviac divákov od štartu. Aj posledná - silvestrovská - časť sa stala najsledovanejším nespravodajským programom dňa. Pozrelo si ju 610 tisíc divákov.
Šou si udržiavala vysokú sledovanosť aj v reprízach, ktoré televízia vysielala od začiatku tohto roka a bez problémov konkurovala programu komerčných televízií. Štart novej série pripravuje RTVS do jesennej programovej štruktúry.
Koľko stojí Milujem Slovensko
Milujem Slovensko vyrába RTVS podľa holandskej licencie I love my country od spoločnosti Talpa. Licencia na vysielacie práva zahŕňa výrobu 16-tich častí v dĺžke 80 minút. Súčasťou sú aj tri reprízy relácie, vrátane jednej do 24-hodín. Podľa centrálneho registra zmlúv zaplatila RTVS za poslednú sériu 47 076 eur.
Okrem licencie má RTVS náklady na výrobu programu, ktorú si objednáva u spoločnosti GoodTV. Podľa zmluvy zaplatila RTVS za výrobu 16-tich častí 761 526 eur bez dane, čo je 47 595 eur za jednu časť.
GoodTV vyrába pre RTVS aj relácie Naj dedinka Slovenska, Slovensko chutí alebo minulý rok Domov, sladký domov. Pre televíziu Markíza vyrába šou Dobre vedieť!