Skupina CME, ktorá na Slovensku prevádzkuje televíziu Markíza, zverejnila svoj hospodársky výsledok za prvý štvrťrok. Výnosy celej spoločnosti medziročne narástli takmer o 5 percent, pri zohľadnení kurzových rozdielov je to nárast o 8,1 percent.
Výnosy spoločnosti CME na slovenskom trhu medziročne klesli. Dosiahli v prvých troch mesiacoch roka sumu 18,3 mil. USD (16,8 mil. eur), v medziročnom porovnaní je to o 3,8 percent menej, s prihliadnutím na zmenu kurzu je to pokles o 0,7 percent. V prvom štvrťroku minulého roka to bolo 19,06 mil. USD (17,5 mil. eur).
Prevádzkový zisk pred odpismi a amortizáciou (OIBDA) dosiahol na slovenskom trhu 873 tisíc USD (801 tisíc eur), čo je v medziročnom porovnaní o 63,5 percent menej. Pri započítaní kurzových rozdielov to predstavuje medziročný pokles o 62,1 percent. Minulý rok sa OIBDA vyšplhala na 2,3 mil. USD (2,1 mil.eur).
Podľa CME tržby z televíznej reklamy v prvých troch mesiacoch rástli podľa aktuálneho kurzu o 4 percentá a pri konštantnom kurze o 8 percent. Pričom najviac rástla televízna reklama najmä v Rumunsku, ale aj v Česku, Bulharsku a Slovinsku.
Na začiatku tohto roka rástli aj poplatky za distribúciu od káblových a satelitných platforiem - celkovo vzrástli o 11 percent, pri konštantnom kurze to je nárast o 15 percent. Dôvodom je aj fakt, že dve krajiny - Slovensko a Slovinsko - od nového roka nie sú distribuované terestriálne, iba prostredníctvom káblových, satelitných a IPTV platforiem.
Čistá strata CME za prvý kvartál 2017 predstavuje 11 mil. USD (10,1 mil eur), čo je v medziročnom porovnaní vylepšenie o 73 percent.
Kompletné výsledky nájdete tu.