Už tretí deň naberá na obrátkach tvrdý súboj televízii počas novej jesennej vysielacej štruktúry. Markíza každý deň vyťahuje silné zbrane, ktoré navyše podporila výraznou reklamnou kampaňou. V utorok zaradila do prime timu jeden zo svojich najsledovanejších seriál Pán Profesor, v stredu pustili do vysielania rozlúčkový film končiaceho televízneho seriálového fenoménu Oteckovia a včera uviedli silne promovanú kriminálno komediálnu novinku Výnimočná Nikol. TV Joj všetky tri dni novej jesennej vysielacej štruktúry v prime time poslala do boja svoj najsledovanejší seriál Nemocnica.
V komerčnej cieľovej skupine 12 – 54, ktorá je podstatná pre zadávateľov reklamy, si všetky tri dni pre seba dokázala uchmatnúť Markíza. Jojka s Nemocnicou sa však rozhodne nedala zahanbiť a markizáckym silným zbraniam dôstojne sekundovala. V komerčnej skupine síce boj po všetky tri dni prehrala, ale v univerzálnej skupine divákov 12+ dokázala prilákať ku obrazovkám po všetky tri prime time-ové večery viac divákov ako večerné programy Markízy. No na sledovanosť z minulej sezóny sa zatiaľ nedokáže dotiahnúť. Po minulé sezóny v univerzálnej cieľovke dokázala prilákať ku obrazovkám okolo pol milióna divákov.
O súboji Pána Profesora a Nemocnice sme už písali v stredu. Poďme sa teraz detailnejšie pozrieť ako dopadli televízny deň v stredu a vo štvrtok.
Streda patrila Oteckom
V stredu 31. augusta 2022 oslávila TV Markíza už svoje 26. narodeniny a pre divákov si v tento špeciálny deň pripravila niečo
mimoriadne - záverečný celovečerný špeciál rodinného seriálového hitu Oteckovia. Rozlúčka s jedným z najúspešnejších slovenských seriálov zaznamenalo u divákov rating 5,8 percenta a trhový podiel rovných 20 percent. Konkurenčná TV Joj so seriálom Nemocnica dosiahla podiel na trhu 15,1 percenta v cieľovej skupine 12-54 aj nasledujúcou šou Láska na chate trhový podiel 12 percent. Film Vraždy v Moselle na Jednotke RTVS zaznamenal v rovnakej cieľovej skupine podiel na trhu iba 3,6 percenta.Na to, ako sa uzavrú osudy štvorice najobľúbenejších slovenských oteckov, ale aj na návrat viacerých obľúbených postáv, bolo zvedavých celkovo 295-tisíc divákov vo veku nad 12 rokov. Nemocnicu sledovalo v tejto cieľovej skupine 344 tisíc divákov, čo je o 51 tisíc divákov viac ako bolo pri filme Oteckovia.
Celkovo najsledovanejšími stredajšími programami sa v oboch hlavných cieľových skupinách stali večerné spravodajské relácie TV Markíza Počasie (rating 6,4 percenta/share 25,7 percenta v CS 12-54) a Televízne noviny (rating 5,8 percenta/share 25,2 percenta v CS 12-54). Aktuálne informácie o počasí si nenechalo ujsť 459-tisíc divákov a súhrn spravodajských udalostí 419-tisíc divákov starších ako 12 rokov.
Podvečer aj v tento deň patril premiérovej epizóde z obľúbenej série príbehov Rodinné prípady (rating 3,4 percenta/ share 18,9 percenta v CS 12-54), kým konkurenčná šou Prestreté na TV Joj zaostala s podielom na trhu 9,1 percenta v rovnakej cieľovej skupine. Rodinné prípady to však budú mať od budúceho týždňa náročnejšie, lebo sa postavia sledovanej relácii Bez servítky, ktorú JOJka vráti do vysielanie po letnej prestávke.
Prvé miesto v rebríčku sledovanosti menších staníc obsadil v stredu v oboch hlavných cieľových skupinách druhý polčas večerného priameho prenosu zápasu futbalovej Fortuna ligy Slovan - DAC 1904 na obrazovkách televízie Dajto. V cieľovej skupine 12-54 dosiahol skvelý rating 2 percentá a trhový podiel 7,2 percenta, vychutnalo si ho celkovo 133-tisíc divákov starších ako 12 rokov.
Výnimočná Nikol vyhrala, ale výnimočnú sledovanosť nepriniesla
Televízia Markíza vo štvrtok 1. septembra 2022 odštartovala svoju v poradí už štvrtú tohtoročnú seriálovú novinku. Originálny komediálny kriminálny seriál Výnimočná Nikol sa v obchodne podstatnej cieľovej skupine 12-54 uviedol ako najsledovanejší programom dňa v rámci ponuky všetkých slovenských staníc.
V tejto komerčne najdôležitejšej cieľovej skupine dosiahla prvá epizóda Výnimočnej Nikol výborný rating 6,9 percenta a trhový podiel 21,1 percenta. Konkurenčný seriál Nemocnica na TV Joj skončil v rebríčku najsledovanejších programov dňa v tejto cieľovej skupine na štvrtom mieste s trhovým podielom 16,7 percenta. Seriál Ochranca si na Jednotke RTVS pripísal podiel na trhu iba 4,6 percenta v rovnakej cieľovej skupine.
Nový seriál, v ktorého hlavnej úlohe hrá slovenská herečka Táňa Pauhofová, si zaplo celkovo 340-tisíc divákov starších ako 12 rokov. Nemocnica prilákala ku obrazovkám v tejto cieľovej skupine o 32 tisíc divákov viac, teda sledovalo ju 372 tisíc divákov.
V širšej cieľovej skupine 12+ si vo štvrtok najviac divákov, celkovo 448-tisíc, pozrelo reláciu Počasie na Markíze. V cieľovej skupine 12-54 obsadila druhú priečku s ratingom 6,3 percenta a trhovým podielom 22,0 percenta. Trojicu najsledovanejších programov dňa uzatvára hlavná spravodajská relácia Televízne noviny (rating 5,7 percenta/ share 22,8 percenta v cieľovej skupine 12-54).
Dáta sú uvedené v meraní LIVE + VOSDAL + HOSTIA. Zdroj dát: PMT/KANTAR SLOVAKIA