StoryEditor

Druhá šanca znovu valcovala, ale na ratingy z prvej série nedosiahla

06.09.2022, 13:04
  • Druhá šanca sa stala včera suverénnym víťazom dňa a teda najsledovanejším programov zo všetkých staníc.
  • Farma prvým dielom dosiahla v univerzálnej cieľovke trhový podiel 25,8 percenta, čo jej vynieslo prvenstvo v druhom pásme prime timu.
  • Podvečerné Rodinné prípady aj Bez servítky dosiahli na úplne rovnaký trhový podiel a to 20,7 percenta.

Veľké očakávanie si dávala včera Markíza od uvedenia prvej časti druhej série jej seriálového hitu Druhá šanca. Všetkých 16 epizód prvej série tohto lekárskeho seriálu totiž zaznamenalo v cieľovej skupine 12-54 priemerný rating 10,7 percenta a trhový podiel 28,6 percenta. Každý pondelkový večer si začiatkom tohto roku si počas vysielanie prvej série k obrazovkám TV Markíza sadalo v priemere 585-tisíc divákov starších ako 12 rokov.

Druhá šanca sa tak v jarnej televíznej sezóne stala jednoznačne najsledovanejším pôvodným seriálom. Zo všetkých 16. odvysielaných častí prvej série len jediná, a to – prvá epizóda, podliezla ratingom 10 percentnú hranicu, všetky ostatné diely už túto magickú hranicu pokorili. Dokonca viac dielov ju výrazne preskočili a dokonca dokázali zdolať aj 11 percentný rating sledovanosti.

Druhá šanca znovu nedala konkurencii šancu

A zdá sa, že rovnaký osud postretol aj druhú sériu. Včerajšia odvysielaná časť sa síce stala suverénnym víťazom dňa a teda najsledovanejším programov zo všetkých staníc, ale rovnako nedokázala v komerčnej cieľovej skupine 12-54 ročných divákov vyskočiť nad 10 percentný rating a zastavila sa 9,5 percentom ratingu.

No aj to jej zaručilo silný podiel na trhu, kde pokorila hranicu 30 percent (presne 30,4 percenta). To znamená, že v čase vysielania každý tretí divák sledoval na obrazovke práve osudy doktora Fabiána a jeho kolegov. V univerzálnej cieľovej skupine 12+ včera program sledovalo 503 tisíc divákov.

image

Komediálny seriál Hranica.

Konkurenčné programy tak museli ťahať za kratší koniec. TV Joj vysielala seriál Hranica a dosiahla ním v cieľovej skupine 12-54 rating 4,8 percenta a podiel na trhu 15,3 percenta. V univerzálnej skupine 12+ ho sledovalo 289 tisíc divákov.

Jednotka RTVS vysielala záverečný diel trilógie – film Cesta domu. V komerčnej cieľovej skupine dosiahol film podiel na trhu 6 percent a v univerzálnej cieľovej skupine si ho pozrelo 144 tisíc divákov starších ako 12 rokov.

Farmárska sledovanosť

image

Odštartovala už 14 séria Farmy a divákov stále baví.

Aj v druhom pásme prime timu včera vytiahol televízny líder pre svojich divákov novinku. A to prvý diel už 14. série reality šou Farma. Aj keď program Markíza vysiela nepretržite už jedenásť rokov, stále dokáže divákov zaujať. Včerajší prvý diel dosiahol v cieľovej skupine 12-54 rating 4,7 percenta, čo mu zaručilo trhový podiel 25,8 percenta.

V univerzálnom publiku Farma dokázala zaujať pri obrazovkách 270 tisíc divákov. Konkurenčný program TV JOJ – rovnako reality šou – Láska na chate uhrala podiel na trhu 8,9 percenta a v univerzálnom publiku si netradičnú zoznamku pozrelo 110 tisíc divákov.

image

Rodinné prípady mali včera rovnakú sledovanosť ako Bez servítky.

Vyrovnaný podvečer

Vyrovnaný súboj v sledovanosti sa odohral práve v podvečer. Markíza odvysielala premiérový diel jej seriálu Rodinné prípady a TV Joj vrátila do hry, minulú sezónu veľmi populárnu, kuchársko-zábavnú šou Bez servítky. A oba programy dosiahli takmer totožnú sledovanosť. Rodinné prípady v komerčnej cieľovke dosiahli rating 3,2 percenta a Bez servítky 3,1 percenta.

image

Včera odštartovala nová séria Bez servítky.

Oba programy tým vyskočili na úplne rovnaký trhový podiel a to 20,7 percenta. V univerzálnom publiku si rodinný seriál pozrelo 204 tisíc divákov a Bez servítky 188 tisíc divákov. Ide o vlažný návrat kuchársko zábavnej šou, keďže ešte minulú sezónu dokázala bežne pokoriť hranicu 300 až 400 tisíc divákov.

Je však možné, že sa šou svojou prvou časťou len vracia po letnej prestávke do povedomia divákov a postupne ich začne nabaľovať. Hlavne ak zvolí JOJka stratégiu ako minulý rok a v šou budú vystupovať kontroverzní súťažiaci.

01 - Modified: 2022-09-06 04:45:10 - Feat.: 0 - Title: Producent Lásky na chate: Zoznamovanie je lotéria, niečo ako zinscenovaný tinder
menuLevel = 2, menuRoute = news/media, menuAlias = media, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
26. apríl 2024 13:32