Všetko pekné sa raz skončí a aj my pre dnes konferenciu Strategie Forum ukončujeme. Veríme, že vás konferencia bavila rovnako ako nás a vidíme sa zas nabudúce.
Nie je hanba urobiť niečo čo už iný predtým vyrobil. Len to treba urobiť so svojimi kartami. Aj keď idete napríklad prerábať byt, tak vás vie inšpirovať obývačka na obrázku v časopsie a podľa toho viete zariadiť tú svoju. Tak prečo to neurobiť s inšpiráciou z iného videa aj na TikToku - pýta sa Zuzana Vačková.
Duskutujúci dali tipy, ktoré značky sa im na TikToku páčia. A padli naozaj zaujímavé tipy. Diskutujúcich zaujali Dedoles, Jovitep, RTVS, Kauflad a Letisko Košice.
Diskutujúci sa zhodli, že najväčší problém firiem pri zadávaní reklamy na sociálnej sieti cez influencera je, že chcú diktovať ako má influencer reklamu spracovať. Ale lepšie by bolo obsah príspevku nechať na influencera, lebo on vie čo mu na profile funguje a výsledný príspevok bude na sociálnej sieti prirodzenenjší.
S videami na TikToku idete vlastne s kožou na trh. Keď neurobíte zaujímavý obsah, tak vás TikTok veľmi rýchlo vypíska - povedala Zuzana Vačková - herečka a Top influencer 2022 v rebríčku Forbes.
Diskutujúci sa zhodli, že TikTok oproti iným sociálnym sieťam je iný práve tou kreativitou a autenticitou. Nemusí to byť tak štylizované ako napríklad na Instagrame. A nemusí to byť len zábavné, ale je tam aj veľa edukatívneho obsahu.
Chceli sme zasiahnúť hlavne Generáciu Z, preto sme išli na TikTok. Ale za 5 mesiacov, čo sme tam, sme zistili, že sú tam aj starší a potvrdili sme si, že je správne, že tam máme profil - povedal Roman Rajtár - marketingový vedúci, Škoda auto.
Obsah a forma postov by mala zobrazovať primárny cieľ, prečo v LinkedIn trávite čas - povedala Simona Mištíková z DIVINO v prezentácii LinkedIn ambasádori značiek.
Čaká nás zaujímavá hodinová diskusia Hurá na TikTok!
Spíkrami budú:
- Zuzana Vačková - Top influencer 2022, rebríček Forbes
- Barbora Jozefíková - expertka na budovanie značky na TikToku
- Majdži Hadzimová - Senior social media specialist v O2
- Roman Rajtár - marketingový vedúci, Škoda auto
- Katarína "KaVa" Vargová - Editor In Chef, Fun rádia
V Data of Steroids už viac ako 3 roky sledujú na Instagrame 56 tisíc profilov na Slovensku a v Čechách 100 tisíc, ktorí majú viac ako 10 tisíc sledovateľov. Na základe toho vytvorili mapu influencerov. Podľa toho vedia, ktorí influenceri majú medzi sebou prepojenia a aké.
Nasledovať budú dve prezentácie - o Influencer marketingu, ktorú predstaví Ján Stareček z Data on steroids a Linkedin ambasádori značiek, ktorú odprezentuje Simona Mištíková z DIVINO.
Všetci diskutujúci sa zhodli, že rok 2023 bude v e-commerce jeden z najdôležitejších. Rok 2023 rozhodne, ktoré e-shopy sa udržia a ktoré budú musieť skončiť.
"Keď sú ludia naučení ako funguje nejaký e-shop, tak ťažko berú v ňom výrazné zmeny. Zažil som aj e-shopy, ktoré zmenili vizuál a po pár týždňoch sa vrátili k pôvodnej verzii. Aj také veľké spoločnosti ako E-bay, či Amazon robia veľmi malé zmeny a robia ich veľmi pomaly," povedal Adam Lazár – riaditeľ marketingu Wolt Slovensko.
"Must have pre e-shop je to, aby vám zákazník rozumel. Ak e-shop zákazníkovi rozumie, tak sa doň vráti znova. Keď navštívite Netflix a ukážu vám, že toto dnes najviac ľudí sledovalo, tak to na nás funguje, ale vo fashion to je presne opačne. Ak vám e-shop ponúka niečo, čo je najviac u nich predavané, tak to nechcete," vysvetľuje Lukáš Kimlička z InStyle.ai
Rekordy predajov cez e-shopy padali počas covidových rokov, diskutujúci sa zhodli, že si nemyslia, že by ich mohol tento rok prekonať.
V online a e-commerce máte veľa vplyvov, ktoré s nami vedia pohnúť a jedno z nich je počasie. To vám môže pomôcť s výkonom, ale ovplyvniť ho nijak neviete - povedal COO Heureka Michal Vodák.
"Posolstvo dobrej reklamy je správne zacielené aj vtedy, ak text a hudba ladia s posolstvom a náladou danej reklamy," povedal Michal Vyšinský z 2 Muse počas prezentácie témy Data power.
Pokračujeme od 13:30 s témou Data power - Case studies ako dáta využiť v súčasnej komunikácii?
Diskutujúcim bude Michal Vyšinský - 2 Muse.
O desať minút na to nás čaká hodinová diskusia na tému Mobile e-commerce marketing
Spíkrami budú:
- Adam Lazár – riaditeľ marketingu Wolt Slovensko
- Samuel Kimlička – InStyle.ai
- Michal Vodák - COO Heureka
- Martin Krupa – CO-founder ui42
"Prajem si, aby čitatelia, diváci a klienti mali dôveru v médiá," odpovedá Vladimír Mužík na otázku, čo by si želal v nasledujúcom roku.
Buďme transparetní voči faktom, uzatvára panel Michal Teplica.
Televízna kampaň nestačí. Spotrebiteľa potrebujeme zaujať na rôznych touchpoints. Trendy sa neustále menia, a preto je dôležitý attention planning, hovorí Marcela Podoláková.
Uvítali by sme na trhu crossmediálne meranie, vracia sa Lucia Petrášová - riaditeľka Úseku Značky a Komunikácie O2 Slovakia k téme nedostatku meračov úspešnosti kampaní v online a printovom priestore.
Nie som si istý, či v súčasnosti gaming nepreceňujeme. Tá platforma na to bude asi skôr streamovacia služba, hovorí Martin Heržo - obchodný riaditeľ TV JOJ o skúsenosti televízie s gamingom.
"Papier je otázka dôvery - a to sú noviny," dodáva k téme Vladimír Mužík.
Nedá sa povedať, či je efektívnejší PR článok v printe alebo online. Merače na to nie sú, poznamenáva Michal Teplica na otázku, či sa oplatí nakupovať PR články aj v printe.
Veľmi dôležité bude, ako tradičné média pojmú transformáciu a ako implementujú nové technológie, hovorí Marcela Podoláková - CEO - Omnicom Media Group.
"Papier sa nenakupuje, papier sa zháňa," zhodnotil súčasnú situáciu tlačených titulov Vladimír Mužík - výkonný riaditeľ vydavateľstva Mafra Slovakia.
Prvýkrát sme mali vyššie príjmy z online reklamy ako z printovej reklamy, spomína na prvý covidový rok Michal Teplica - generálny riaditeľ News & Media Holding.
Počas pandémie všetci sedeli doma a televízia išla hore, hovorí Juraj Maťúš - riaditeľ centra reklamy, TV Markíza o začiatku krízy v roku 2020. Každý rok vidíme nárast príjmov, zhodnotil pandemickú situáciu z hľadiska televízií.
Stage Media Power pokračuje 11:50 panelom s témou Media Strategy.
Spíkrami budú:
- Lucia Petrášová - riaditeľka Úseku Značky a Komunikácie O2 Slovakia
- Vladimír Mužík - výkonný riaditeľ Mafra Slovakia
- Martin Heržo - obchodný riaditeľ TV JOJ
- Michal Teplica - generálny riaditeľ News & Media Holding
- Juraj Maťúš - riaditeľ centra reklamy, TV Markíza
-
Marcela Podoláková - CEO - Omnicom Media Group
"Televízia aj o rok bude najsilnejšie médium na trhu. Televízia je tu a bude tu, a budeme stále najsilnejší," hovorí ku koncu panelu Michal Borec.
"Slovák nikdy nepohrdol dobrou českou komédiou," dodáva Marcel Grega na margo filmov. V spoločných seriáloch priestor nevidí.
Plánujete vyrábať vlastné seriály aj spoločne s českými televíziami? Alebo sú tieto trhy príliš odlišné?
Divák je rozličný v Čechách a na Slovensku, hovorí Michal Borec. Priestor vidíme vo veľkých show programoch, ktoré sa robia v co-produkcii.
"Tretina ľudí, ktorí sledujú naše spravodajstvo prichádza zo sociálnych sietí", hovorí Ján Svoboda a zdôrazňuje, že sa v rámci TA3 budú naďalej snažiť oslovovať aj mladších divákov.
"Výrobná hodnota vecí, ktoré vyrábame na Voyo je dvakrát taká, ako vyrábame do televízie," hovorí Michal Borec a dodáva, že v rámci streamovacích služieb sú v lokálnych pomeroch s výsledkami Voyo spokojní.
"Televízia každým rokom stále rastie. Nemyslím si, že peniaze, rovnako ako diváci sa "prelievajú" do internetu," oponuje Marcel Grega.
Diváci sa presúvajú na internet - ako sa tomu prispôsobujú televízie?
Pri live streame na Facebooku máme vyššiu sledovanosť ako pri štandardnom spravodajstve, hovorí Ján Svoboda a dodáva, že zásah onlinu bude v budúcnosti ešte určite väčší a bude potrebné aj zmeniť metodiku.
Marcel Grega - generálny riaditeľ, TV JOJ hovorí, že za vznikom spravodajskej stanice TV JOJ je najmä potreba ísť v ich spravodajstve do detailov a ponúkať divákom omnoho viac analýz.
"U nás sleduje divák prioritne politické diskusie a spravodajstvo," hovorí Ján Svoboda - generálny riaditeľ, TA3 a zdôrazňuje tak rozdiel pri spravodajskej televízii.
Ľudí zaujíma kvalitná zábava zmiešaná so spravodajstvom, začína diskusiu Michal Borec, marketingový riaditeľ, TV Markíza.
Stage Media Power pokračuje o 10:25 druhým panelom s témou TV Budúcnosť.
Spíkrami budú:
- Michal Borec - marketingový riaditeľ, TV Markíza
- Marcel Grega - generálny riaditeľ, TV JOJ
- Ján Svoboda - generálny riaditeľ, TA3
Podarilo sa pri najrozšírenejších konšpiračných teóriách zistiť, kto bol ich pôvodcom?
"Niekedy je to veľmi ľahké, ale tých prípadov, kedy je to ľahké, je málo," hovorí Dominika Hajdu. Je však aj veľa informácií, ktorých pôvodcu viete, ale neviete mu dokázať zámer, dodáva.
Aké by mali byť postihy pre ľudí, ktorí šíria hoaxy?
"Nechcem sa dostať do situácie, kde za prejav názoru ľudí berú do väzenia," začína Daniel Milo. Zároveň dodáva, že sa sám seba pýta, či šíritelia hoaxov o očkovaní nie sú zodpovední za množstvo životov, ktoré mohli byť zachránané včasnou vakcináciou. Sankcia by podľa neho však mala postihnúť hlavne prevádzkovateľa webov či stránok, ktoré šíria dezinformácie, a nie jednotlivca.
Médiá nemajú kapacitu kontrolovať obsah komentárov na ich sociálnych sieťach a nepriamo tak vytvárajú platformu pre šírenie nenávisti, hovorí Gabriel Tóth o kvantitatívnom pomere "dobrej" a "zlej" strany na sociálnych sieťach.
Dopracovali sme sa k tomu, že z platformy, na ktorej sa majú zdieľať obrázky sa pre 50% našej populácie stal zdroj informácií, dodáva Dominika Hajdu.
Motivácia zmeniť algoritmus ide proti tomu, že sociálne siete chcú zarobiť na reklame, hovorí Gabriel Tóth.
Dominika Hajdu dodáva, že prístup k sociálnym sieťam sa musí od základu zmeniť. Obsah šírený algoritmami môže zasiahnuť tisícky ľudí skôr, než je identifikovaný ako hoax.
Daniel Milo z Centra boja proti hybridným hrozbám, MV SR vysvetľuje, ako môže štát v tejto vojne efektívne zasahovať.
Prvým krokom je zaviesť poriadok na sociálnych sieťach. Druhý krok je prevencia, vzdelávanie, podpora kritického myslenia. Tretí krok je represia. Ako príklad uvádza tresty za podporovanie teroristického činu zo Zámockej.
Dezinformácie sa môžu dostať ku každému. Je dôležité, ako na ne cieľová skupina zareaguje a ako ich vie vyhodnotiť, hovorí Dominika Hajdu.
"Veľmi málo ľudí si to uvedomuje," hovorí Gabriel Tóth - Founder a CEO agentúry Katedra Komunikácie o prítomnosti hybridných hrozieb.
Je Slovensko v hybridnej vojne v roku 2022?
Podľa môjho názoru áno, začína diskusiu Dominika Hajdu - Head of the Centre for Democracy & Resilience, GLOBSEC. Pokračuje, že Rusko sa snaží zasahovať aj do našej vnútornej politiky.
Stage Media Power odštartuje o 9:00 panelom na tému Hoax power.
Spíkrami budú:
- Dominika Hajdu - Head of the Centre for Democracy & Resilience, GLOBSEC
- Gabriel Tóth - Founder a CEO agentúry Katedra Komunikácie
- Daniel Milo - Centrum boja proti hybridným hrozbám, MV SR
- Zástupca stránky Hoaxy a podvody