V ňom sú nováčikmi Lukáš Bednár z vydavateľstva News and Media Holding a Patrik Sabo z agentúry Zenith. Na svoju predchádzajúcu prácu v rade nadviažu Katarína Bartošová z Ringier Media Slovakia, Martin Čorej z Petit Press, Ján Šácha z Digiline a Marcel Vašš z Etarget.
IAB si svojomi členmi - online médiami, agentúrami, zadávateľmi reklamy a tech platfomami, zadefinovali, čo budú hlavné témy v digitálnej reklame, na ktoré sa v roku 2023 sústredia.
Matej Kolarovský hovorí o víziách na ďalšie dva roky ale aj o mobdobí, ktoré má IAB pred sebou.
“Som veľmi rád, že za štyri roky, v ktorých som už mal možnosť byť predsedom správnej rady, urobilo IAB veľký pokrok. Jasne sme si definovali naše tri hlavné priority: Prinášame dáta - o online návštevnosti z merania IABmonitor a o investíciách do reklamy.
Vzdelávame a tvoríme priestor pre networking - cez kurzy digitálneho marketingu DIMAQ, či školenia šité na mieru a rôznorodé eventy. A poskytujeme legislatívny support pre členov združenia.
V najbližších dvoch rokoch na tieto aktivity nadviažeme. V našich kruhoch je už 58 spoločností. Veľký rast počtu našich členov naznačuje, že sme sa vydali správnou cestou a dáva to zmysel.
A budem veľmi rád, keď sa IAB dostane ešte viac do povedomia všetkých, ktorí sa na Slovensku pohybujú v oblasti digitálneho marketingu. Čakajú nás výzvy, z pohľadu digitálneho marketingu bude asi najväčšou ukončenie podpory cookies tretích strán v prehliadači google chrome. Táto zmena príde v roku 2024 a ovplyvní všetky jeho časti. Je dôležité byť proaktívni a otvorení novým možnostiam. Verím, že aktivity, ktoré v IAB pripravujeme, pomôžu našim členom touto zmenou prejsť."
IAB Slovakia čoskoro pretaví tieto témy do konkrétnych projektov a eventov. Najbližšie čaká členov profesná diskusia o programmaticu na januárovom IAB budíčku.
Na nasledujúcich budíčkoch sa bude hovoriť o témach "retail media“ a marketingových stratégiách veľkých zadávateľov reklamy na Slovensku. Vo februári sa bude opäť vzdelávať v digitálnom marketingu v 5-dňovej DIMAQ Akadémii.
IAB Slovakia
- je najväčším digitálnym združením na Slovensku, ktoré je súčasťou silnej profesionálnej medzinárodnej siete IAB Europe. Od roku 2015 je výkonnou riaditeľkou Daša Karpelová. Aktuálne má združenie 58 členov z radov vydavateľov, mediálnych a digitálnych agentúr, technologických spoločností a zadávateľov.