V piatok sa stala najsledovanejším nespravodajským programom dňa v oboch podstatných cieľových skupinách (komerčnej s divákmi medzi 12-54 rokov a aj univerzálnej, v ktorej sú zarátaná aj starší diváci, teda všetci diváci nad 12 rokov) podvečerná kuchárska šou Bez servítky.
V tejto epizóde pozvala ku sebe hostí kontroverzná exfarmárka Nikola. Divákov ku obrazovkám neprilákalo ani tak jej kuchárske umenie, ale hlavne výbuchy zlosti, hnevu, krik, hádky, plač, či nekontrolovateľné rozbíjanie vázy.
Šou dosiahla rating 7,2 percenta a podiel na trhu jej vyskočil na 28,3 percenta. Jej priama konkurencia denný seriál Mama na prenájom si však popri najvyhrotenejšej epizóde celého týždňa udržal divákov a aj čísla. V komerčnom publiku uhral rating 6,5 percenta a podielom na trhu išiel na 25,6 percenta.
V univerzálnom publiku všetkých divákov nad 12 rokov sledovalo Bez servítky 444 tisícové publikum a Mamu na prenájom uprednostnilo 403 tisícové publikum. Nová zábavná šou Traf to! na Jednotke komerčným staniciam absolútne nestačí, získala podiel na trhu len 3,8 percenta a celkovo táto šou prilákala ku obrazovkám len 145 tisíc divákov nad 12 rokov. Minulý týždeň bola sledovanosť podvečernej súperiacej dvojice obľúbených programov komerčných staníc veľmi vyhrotená. Kým v pondelok a štvrtok si titul najsledovanejšieho podvečerného programu uchmatla Mama na prenájom na Markíze, tak utorok, stredu a teda aj v najsledovanejší piatok si prvenstvo získala pre seba Jojka s Bez servítky.Večer ovládla súťažno zábavná šou Milujem Slovenska, ktorá tak do čela večernej sledovanosti odmietla pustiť novú romantickú šou Ruža pre nevestu. Šou, v ktorej si nádejný ženích Tomáš Tarr vyberá z 18 dievčat nádejnú nevestu, u divákov nezabrala nijak výrazne.
Bude teda zaujímavé sledovať, či jej budú každým dielom pribúdať diváci a teda stúpať aj sledovanosť ako napríklad stredajšiemu Na nože, alebo divákov nepresvedčia ani ďalšie epizódy a bude to prvý tohtoročný program, ktorý dostane nálepku „prepadák“ sezóny.Rovnaká šou Nevesta pre milionára, ktorý Markíza vysielala pred takmer 17 rokmi, bola v čase vysielanie mimoriadne populárna a trhala rebríčky sledovanosti. Uvidíme akým smerom sa uberie len novšia, aktuálna verzia.
Večer v prime-time vyhrala v oboch cieľových skupinách RTVS so šou Milujem Slovensko na Jednotke. Táto zábavná relácia dosiahla v obchodne podstatnej cieľovke rating 5,6 percenta a pripísalo si 18,3 percentný podiel na trhu. Markizácka novinka Ruža pre Nevestu zaostala ratingom 4,7 percenta a podielom na trhu 16,6 percenta.
Jojka odvysielala film Centrálna inteligencia. Tá bola v komerčnom publiku až trojkou na trhu, ale bola v tesnom závese za Ružou pre nevestu. Dosiahla na rating 4,6 percenta a podielom išla na rovných 16 percent.Ak budeme brať do úvahy všetky programy odvysielané v daný deň, tak titul najsledovanejšieho programu dňa si pripísali Televízne noviny Markízy, ktoré dosiahli rating 7,3 percenta a podiel na trhu sa zastavil na úrovni 26,4 percenta a celkovo 497 tisíc divákov nad 12 rokov.
Nevýrazná sobota
Sobotný večerný prime time mimo spravodajstva v komerčnom publiku vyhrala premiéra českého filmu Zbožňovaný na Markíze. Dosiahol rating 6,6 percenta a podiel na trhu 21,7 percenta. Film Mission: Impossible – Fallout na TV Joj mal len polovičný výkon ako premiéra českého filmu. Ratingom 3,5 percenta uhral podiel na trhu 13,1 percenta.
Filmy sa mohli nadýchnuť hlavne kvôli tomu, že Jednotka nevysielala populárne Záhady tela a talk šou Neskoro večer. Odvysielali totiž priamy prenos z Krištálového krídla. To dosiahlo podiel na trhu len 8,4 percenta. V univerzálnom publiku sledovalo film Zbožňovaný 362 tisíc divákov nad 12 rokov, akčný film s Tomom Cruiseom na TV Joj 150 tisíc a Krištálové krídlo malo pred obrazovkami 241 tisícové publikum.V sobotu sa najsledovanejším programom z ponuky všetkých programov stalo v komerčnom publiku Počasie a v univerzálnom publiku vyhrali Televízne noviny Markízy. Hlavná spravodajská relácia dosiahla rating 7,6 percenta a podiel na trhu 27,3 percenta a v celkovo si ich pozrelo 518 tisíc divákov starších ako 12 rokov. Počasie uhralo rating 7,7 percenta, podiel na trhu 25,4 a celkovo ho sledovalo 504 tisícové publikum.
Darilo sa aj podvečernej Smotánke. Premiéra relácie získala 5,5 percentný rating a podiel na trhu rovných 22 percent. Celkovo si ju pozrelo 279 tisícové publikum všetkých divákov nad 12 rokov.Roztancovaná nedeľa
V nedeľu výrazne zabodoval prvý tohtoročná priamy prenos veľkolepej tanečnej šou Let‘s Dance, ktorý sa tak po roku s úspechom vrátila na obrazovky televízie Markíza. Úvodný priamy prenos ôsmeho ročníka sa v nedeľu 5. marca 2023 v oboch hlavných cieľových skupinách stal suverénne najsledovanejším programom dňa v rámci ponuky všetkých slovenských staníc a doslova tak prevalcoval konkurenciu.
Celosvetovo populárny formát dosiahol v hlavnej, komerčne podstatnej cieľovej skupine 12-54 ratingových 9 percent a nadpriemerný trhový podiel rovných 35 percent. Prebral tak po skončenej Ivete dominanciu nie len nad nedeľným večernom, ale dokonca nad celým týždňom. Stala sa najsledovanejším nespravodajským programom celého uplynulého týždňa. Z hľadiska trhového podielu tak hneď prvá epizóda nového ročníka prekonala všetky prenosy vlaňajšej siedmej série.Výkony súťažnej 11tky tanečných párov, zložených zo známych osobností a profesionálnych tanečníc a tanečníkov, si pozrelo celkovo až 605-tisíc divákov starších ako 12 rokov, pričom v čase vysielania šou zasiahla až 1 011 000 divákov. Aj v tejto univerzálnej cieľovej skupine šou Let‘s Dance patrí status najsledovanejšieho programu celého uplynulého týždňa.
Kto súťaží v tohtoročnej sezóne si môžete prečítať v tomto samostatnom článku.
Tanečnej šou konkurovala Jojka druhým dielom nového krimi-komediálneho seriálu Einstein. Kým ten minulý týždeň, počas svojej premiéry, ešte dokázal zaujal výraznejšie publikum (478 divákov nad 12 rokov), tentoraz v konkurencii Let´s Dance zažil pokles.
V komerčnej cieľovke dosiahol rating 6,4 percenta a podiel na trhu 19,3 percenta a celkovo ho sledovalo 315 tisíc divákov nad 12 rokov. Oproti predchádzajúcemu dielu tak stratil až 163 tisové publikum.No v nedeľnej sledovanosti máme aj iných adeptov, ktorí sa postarali o zaujímavé čísla sledovanosti. A to bol trojlístok politických nedeľných politických diskusií. V komerčnom publiku sa najlepšie z nich darilo poslednej z nich, relácii Na telo s Michalom Kovačičom, v univerzálnom publiku vystrelila relácia O 5 minút 12.
Ako prvá odštartovala politická relácia na TA3. Relácia, v ktorej moderátor Richard Dírer diskutoval s Borisom Kollárom a Michalom Šimečkom, dosiahla v komerčnom publiku o 11:00 hodine rating 2,2 percenta a podiel na trhu 10,4 percenta.
Na ňu nadviazala verejnoprávna Jednotka s diskusiou O 5 minúť 12 s hosťami Robertom Ficom a Veronikou Remišovou. Divákov tento politický duel tak zaujímal, že v komerčnej cieľovke dosiahla relácia 5,3 percenta a podiel na trhu 22,7 percenta. Poslednou z nich o 13:00 dosiahla diskusia Na telo rating 6,5 percenta a podiel na trhu 26,6 percenta.V univerzálnom publiku sledovalo V politike 227 tisíc divákov, O 5 minúť 12 si pozrelo 473 tisíc divákov a Na telo, v ktorom Michal Kovačič diskutoval s Richardnom Sulíkom a Ladislavom Kamenickým, sledovalo 459 tisícové publikum.
Už dlhodobo sa darí c nedeľu aj podvečernej relácii Nové bývanie. Premiéra relácie získala včera 6,3 percentný rating a podiel na trhu rovných 21,9 percent. Celkovo si ju pozrelo 430 tisícové publikum všetkých divákov nad 12 rokov.