Nehovoríme pritom o zanedbateľnom zásahu týchto staníc na slovenskom trhu, keďže v druhom polroku 2022 spoločne dosiahli v cieľovej skupine všetkých divákov nad 12 rokov až 12 percentný trhový podiel. To je väčšia sledovanosť ako majú dokopy priemerne stanice RTVS, a dokonca sa to doťahuje aj na priemer sledovanosti Jojky.
Slovenské komerčné stanice Markíza a Jojka dlhodobo upozorňujú na legislatívny problém vysielania českých staníc na Slovensku. České médiá tento týždeň napísali k téme vypnutia českých staníc na Slovensku, že to má byť z dôvodu, že slovenské komerčné stanice prichádzajú o obrovské príjmy z reklám a sledovanosť. No na situáciu sa dá pozrieť aj opačne.
Dopyt po reklame na Slovensku prekvitá, Markíza a Jojka majú skôr problém obslúžiť celý dopyt po reklame a preto prichádzajú stále s ďalšími novými menšími stanicami. Komerčné stanice sa bránia, že cieľom má byť hlavne zamedzenie protiprávneho konania a vyriešenie tohto problému.
No je neodškriepiteľný fakt, že im zrejme vadí hlavne to, že ak niektorá česká stanica odvysiela v predstihu na Slovensku bez licencie nejaký kasový trhák, alebo seriál, na ktorý si oni museli kupovať vysiela...
Zostáva vám 85% na dočítanie.