Dohoda na retransmisiu televíznych staníc skupiny Markíza, ktorú má medzi sebou spísanú UPC BROADBAND SLOVAKIA s.r.o. (UPC) a samotný vysielateľ sa skončí 30. júna. Problémom pokračovania v dohode sú peniaze, keďže Markíza navýšila cenu za možnosť distribuovať tri slovenské televízne kanály svojim klientom a UPC ponuku nechce akceptovať.
"Zo strany Markizy ide o bezprecedentný nátlak, a to nielen mediálny. Markíza neakceptovala žiadu z našich pripomienok. Prijatie požiadavky Markizy o 35 percentné medziročné zvýšenie platieb za jej stanice by znamenalo výrazné zvýšenie cien pre zákazníkov, čomu sa snažíme zabrániť," povedal minulý týždeň hovorca UPC Jaroslav Kolár.
„Markíza každoročne rokuje o zmluvách ohľadom distribučných práv s rôznymi slovenskými operátormi. Za posledných desať rokov je to však prvýkrát, čo situácia dospela až do veľmi reálnej obavy z odpojenia staníc pre zákazníkov UPC. Zároveň odmietame tvrdenie, že by sme neprávom či neúmerne navyšovali poplatky za svoje televízne stanice. Cena za ich šírenie je totiž dlhodobo pod európskym trhovým priemerom a priebežne so všetkými operátormi prebieha komunikácia o ich postupnom zvyšovaní,“ reagoval na jeho slová minulý týždeň generálny riaditeľ skupiny Markíza Matthias Settele.
Na dohode stále pracujú
Zaujímalo nás teda, do akého stavu sa dostala táto kauza, keďže na spoločnú dohodu majú obe strany teda už len jeden deň. Ak 1. júla 2023 vyprší rámcová zmluva so spoločnosťou, na základe ktorej má spoločnosť UPC udelený súhlas na retransmisiu televíznych programov skupiny Markíza a aj na poskytovanie ďalších doplnkových služieb, príde 134 tisíc domácnosti o možnosť sledovať slovenské televízne stanice Markíza, Dajto a Doma.
No ako sme sa dozvedeli z oboch strán, tak dohoda je aj na poslednú chvíľu stále možná. „So zástupcami skupiny Markíza stále rokujeme, rokovania stále prebiehajú,“ stručne skonštatoval hovorca UPC Jaroslav Kolár.
Nič teda nie je isté a dohoda môže padnúť ešte dnes, alebo zajtra. Teda doslova v hodine dvanástej.