Obe televízie zopakovali fiasko už druhý týždeň po sebe. A znovu im skrížil cestu futbal.
A ak sme minulý týždeň písali o prepadáku Markízy aj Jojky s ich dvojporciami stredajšieho prime-timu, tak tento týždeň je to prepadák na druhú. Najviac si to odniesol seriál Iveta, ktorý ešte začiatkom roka valcoval obrazovku. V premiére ho sledovalo v univerzálnej cieľovke 800 tisíc divákov, no včerajší štvrtý diel len žalostných 58 tisíc divákov starších ako 12 rokov.
Udržali divákov, alebo je ich stále málo
Markíza na stredajšie večery vytiahla od júla novú reality šou Šaty snov v dvoch častiach po sebe. Už minulý týždeň, pri štarte, nepredviedla reality šou oslnivé výsledky a tento týždeň ich znovu zopakovala. Ešte horšia však skončila Iveta, ktorú nasadila do vysielania Jojka po pol roku od svojej premiéry. Tá. kým minulý týždeň sekundovala šou Šaty snov rovnakými výsledkami sledovanosti, tento týždeň dokázala, že stále sa dá ísť aj hlbšie.
Kým minulý týždeň išla šou Šaty snov s prvou častou v komerčnom publiku divákov medzi 12 až 54 rokmi ratingom na 2,3 percenta a zabezpečila si tým 10,1 percentný trhový podiel a druhou časťou klesla o 0,2 percentuálne body nižšie, ale trhovým podielom vyskočila o percentuálny bod, tak tento týždeň dosiahla s prvou častou 2,5 percentný rating a trhový podiel 10,9 percenta a druhou epizódou ratingom 1,5 percenta a podielom na trhu rovných 8 percent.Učí sa na vlastných chybách
Iveta z minulého týždňa uhrala v obchodne podstatnej cieľovke dvoma časťami rating 2,3 percenta a 1,7 percenta a trhovým podielom išla najskôr na 10,5 a 8,3 percenta. Včerajším výkonom nedokázala zopakovať ani podpriemerný výkon z minulého týždňa. Ratingy jej v komerčnom publiku išli na 1,7 percenta a rovné jedno percento a žalostný podiel na trhu 7,6 percenta a druhým dielom len 4,7 percenta.
Takýmito výkonmi sa môže chváliť menšie stanice komerčných staníc a nie hlavné vlajkové lode slovenských televíznych skupín.Ani v univerzálnej cieľovke, kde sú zarátaní všetci diváci nad 12 rokov, to stredajšie prime-timové relácie nijak nezachránili. Včerajšiu prvú epizódu Šatov snov sledovalo 114 tisícové publikum a druhý diel 77 tisíc (minulý týždeň 124 a 99 tisíc) a na opakovanie Ivety bolo zvedavých včera 99 tisíc a 58 tisíc divákov (minulý týždeň 127 a 96 tisíc).
Aj jednotka im dala na frak
Joj si včera týmto výkonom vybojovala medzi televíznymi stanicami až piate miesto na trhu, Markíza s prvou časťou reality šou bola dvojkou, no pri druhej epizóde ju predbehla aj menšia stanica Joj Plus.
Vyzerá to tak, že Jojka sa rada učí na svojich chybách a nereflektovala na problém Markízy s dramatickým seriálom Druhá šanca. A tá ho pritom do vysielania vytiahla po roku od svojej premiéry, Jojka sa ešte poponáhľala a Ivetu zaradila do vysielania po šiestich mesiacoch. Písali sme o tom aj minulý týždeň v tomto článku.Jednotka RTVS včera vysielala kriminálny film Vraždy v Pyle. V komerčnom publiku získala 1,9 percentný rating a podiel na trhu 8,4 percenta, čím išla s Markízou a Jojkou ruka v ruke. Ale čo sa týka univerzálnej cieľovky, tak tam už dala komerčným staniciam na frak.
Film z kriminálnej série sledovalo 239 tisíc divákov. O takom publiku sa mohlo Markíze a Jojke včera len snívať.Zatienil ich futbal
Tak, ako minulý týždeň, aj včera bral Markíze a Jojke divákov futbal. Športový kanál RTVS aj včera odvysiela odvetný zápas Slovana v prvom predkole Ligy majstrov ovládol na stanici RTVS Šport v obchodnej cieľovke po polčasoch obrazovky s ratingmi 2,6 a 4 percentá a podielmi na trhu 13,4 a 17,7 percenta. V univerzálnom publiku sledovalo polčasy priemerne 180 a 257 tisíc divákov nad 12 rokov.
Bude teda zaujímavé sledovať, ako s programom televízie naložia. Či reality šou a minisériu presunú do neskoršieho vysielacieho času, alebo sa s nimi vytrápia v prime-time. No po odvysielaných štyroch epizódach sa dá hovoriť že ide o letné prepadáky, pri ktorých televízie zvyčajne bez pardónu menia program.