Film Oppenheimer o tvorcovi atómovej bomby cez víkend v amerických a kanadských kinách utŕžil 80,5 milióna dolárov (viac ako 72,3 milióna eur), čím podľa spoločnosti Universal Pictures prekonal očakávania svojich tvorcov. Avšak nový film Barbie o ikonickej panenke v severoamerických kinách odhadom dosiahol 155 miliónov dolárov (takmer 140 miliónov eur), čím vytvoril rekord ako najúspešnejšia premiéra tohto roka, uviedla dnes agentúra Reuters s odvolaním sa na spoločnosť Warner Bros.
"Barbenheimer", ako sa prezýva súperenie oboch filmových noviniek, podporené veľkou aktivitou na sociálnych sieťach, nielenže funguje, ale plní pokladnice kín. Tá cez víkend privítala rekordný počet divákov, ktorý predčil očakávania a uprostred hollywoodskych štrajkov dal podnikaniu na striebornom plátne záblesk nádeje, poznamenala agentúra AP. Severoamerické kiná zatiaľ prežívali neuspokojivé leto, dodal Reuters.Barbie v hlavnej úlohe s Margot Robbieovou je pohľadom režisérky Grety Gerwigovej na ikonickú bábiku, ktorá debutovala pred 60 rokmi. Vo filme Oppenheimer režiséra Christophera Nolana hrá Cillian Murphy amerického vedca Roberta Oppenheimera, ktorý vyvinul atómovú bombu. Film vyvolal nadšené recenzie a očakáva sa, že bude nominovaný na nadchádzajúcom udelovaní Oscarov.
"Je to prvýkrát, keď jeden film začal svoje premietanie tržbou viac ako 100 miliónov dolárov a súčasne cez rovnaký víkend utŕžil ďalšiu snímku viac ako 80 miliónov dolárov," poznamenala AP a dodala, že keď sa všetko definitívne spočíta, pravdepodobne pôjde o štvrtý najziskovejší víkend všetkých čias v pokladniach kín s viac ako 300 miliónov dolárov (takmer 260 miliónov eur) v celom odvetví. Fenomén Barbenheimer mohol začať ako dobromyseľná súťaž medzi dvoma estetickými protikladmi, no oba filmy z toho nakoniec ťažili. Jedinou skutočnou obeťou sa stala snímka Mission: Impossible s podtitulom Odplata - Prvá časť, ktorému napriek dobrým recenziám a úvodným slušným tržbám cez tento víkend klesli tržby o 64 percent, a tak prihodil 19,5 milióna dolárov (viac ako 17,5 milióna eur) a celková suma dosiahla 118,8 milióna dolárov (106,8 milióna eur).Hoci časť divákov Barbenheimer sa prekrýva, celkovo ide o dve odlišné publika. Historickú premiéru Barbie držali vo svojich rukách ženy, ktoré podľa spoločnosti Posttrak tvorili 65 percent publika. Dve pätiny tých, ktorí zakúpili vstupenky, boli mladšie ako 25 rokov.
Filmy Barbie aj Oppenheimer zabodovali dobre u kritikov, respektíve u divákov. Sociálne siete boli celý víkend zaplavené reakciami – dobrými, zlými, problematickými a niečo medzi tým, čo je typ debaty, ktorú si žiadny marketingový rozpočet nekúpi, dodala AP.