Vedenie najsledovanejšieho online lifestylového magazínu pre mladých prichádza o svojho lídra, keďže ho opúšťa jeho dlhoročný šéfredaktor. Svoje rozhodnutie odísť dal vedieť cez svoj profil na LinkedIne, kde si zmenil status na to, že je otvorený novým pracovným príležitostiam. Svoje rozhodnutie odísť potvrdil aj nám.
„30. septembra 2023 končím po vzájomnej dohode na pozícii šéfredaktora Refresher a Refresher News. K ukončeniu spolupráce prišlo po mojej iniciatíve,“ vysvetlil Stratégiám Matúš Baňovič.
V Refresheri pôsobil štyri roky. Najskôr ako editor a od júla 2020 ako šéfredaktor. Predtým pracoval pre časopis Týždeň, ako redaktor vo verejnoprávnej RTVS či pre TASR a Zoznam.sk.
To či už dostal nejakú ponuku a kam by mohli smerovať jeho ďalšie kroky, nám prezradiť nechcel.
Problematický odchod
Matúš Baňovič patril medzi štyroch redaktorov spravodajstva spolu Kristiánom Čekovským, Janou Masárovoi a Matúšom Dávidom, ktorí mali s RTVS podpísanú externú spoluprácu a telerozhlas im ju v roku 2018 za podivnývh oklností ukončil.
Všetci štyria redaktori potom podali na RTVS žalobu. Upozornili, že sa nedozvedeli relevantné dôvody svojho odchodu. Všetci štyria ale boli zároveň podpísaní pod otvoreným listom, v ktorom 60 redaktorov a editorov vtedy kritizovalo pomery v spravodajstve pod vedením vtedajšieho riaditeľa RTVS Jaroslava Rezníka.
Silní u mladých
Refresher je jedným z najnavštevovanejších slovenských webových stránok, pričom sa zameriava hlavne na mladé publikum, mileniálov. Pôsobí na slovenskom aj českom trhu a venuje sa hudbe, móde, filmu, technike, histórii i aktualitám z domova a zo sveta.
Slovenskú a českú verziu Refresheru mesačne navštívilo v roku 2022 viac ako tri milióny reálnych užívateľov. Svoju silnú popularitu u mladých si vypracovali aktívnym pôsobením hlavne na sociálnych sieťach. Na slovenskom trhu pôsobí od roku 2011 a pôvodne vznikol ako výsledok školského projektu troch spolužiakov. Česká mutácia sa pridala do portfólia v roku 2017.
Refresher sa 23. novembra 2022 rozdelil na dva weby, jeden lifestylový pod pôvodnou doménou, druhý spravodajský pod názvom Refresher news. Na slovenskej stránke uvádzajú, že mesačne navštívi web takmer 2,5 milióna ľudí, na Instagrame má Refresher 561 tisíc sledujúcich, na Facebooku 328 tisíc a na Youtube si zabezpečili 246 tisícové publikum odberateľov.