Teads, globálna mediálna platforma, zverejnila tretí prieskum zameraný na prípravu vydavateľov na obdobie po zrušení cookies tretích strán. V prieskume sa vyjadrilo 300 vydavateľských domov, zastupujúcich ako malé a stredné vydavateľstvá, tak aj tie najväčšie na trhu. Hlavnou témou bola ich informovanosť a pripravenosť na zmeny.
Neistota dominuje
Vedomosť o konci cookies tretích strán medzi vydavateľmi stále zaostáva. Až 70 percent respondentov priznáva neistotu a zmätok týkajúci sa blížiaceho konca cookies. Polovica z nich vidí príčinu v širokom spektre ponúkaných riešení. Neistota pramení hlavne z neznalosti nových iniciatív a ich výhod. Zároveň si však väčšina vydavateľov je vedomá dopadu, ktorý bude mať zrušenie cookies.
Proaktívny prístup ešte tento rok
Takmer 69 percent opýtaných spoločností má v úmysle prispôsobiť sa zmenám ešte predtým, ako Google v roku 2024 odstráni cookies zo svojho prehliadača Chrome. Viac ako štvrtina vydavateľov sa rozhodla nasadiť špecializované tímy k riešeniu tohto problému, a 14 percent už má pripravený akčný plán v reakcii na novú éru bez cookies.
Optimizmus, ale s rezervou
Dve tretiny respondentov vidia zrušenie cookies ako príležitosť, nie hrozbu pre svoje vydavateľstvo. Pre tretinu opýtaných je to možnosť, ako sa odlíšiť od konkurencie vďaka kvalite ich obsahu a first party data. Hoci 59 percent vydavateľov považuje data prvej strany za kľúčové v období bez cookies, 55 percent z nich nemá vypracovanú stratégiu pre prihlasovanie. Skutočnosť, že 82 percent vydavateľov má prihlásených menej ako 35 percent svojich používateľov, naznačuje, že v tejto oblasti je stále čo zlepšovať.
„Je pozoruhodné, že vydavatelia vnímajú tento rýchly vývoj prechodu pozitívne. Existuje rada nových technológií, ktoré môžu vydavateľom pomôcť pripraviť sa na svet bez cookies tretích strán. Osobne považujem nový svet reklamy bez cookies za príležitosť posilniť ich mediálne značky. Spoluprácou s technologickými firmami a zameraním na kvalitný obsah môžu vydavatelia naďalej ponúkať najlepšie možnosti pre inzerentov. Preto nás teší, že môžeme vydavateľov na tejto ceste sprevádzať a podporovať,” hovorí Omar Piras, VP Publishing for AT, CH, CEE and Nordic v spoločnosti Teads.
Viac o výsledkoch štúdie nájdete TU.