Teads.
StoryEditor

Prieskum: Dve tretiny vydavateľov sa pripravujú na obdobie bez cookies v roku 2023

24.08.2023, 10:14
Autor:
redred

Hoci 70 percent vydavateľov cíti neistotu v dôsledku končiacej éry cookies, nový prieskum od Teads odhaľuje, že mnohí už hľadajú riešenie pre svoj ďalší postup. Aký plán majú pre budúcnosť bez cookies?

Teads, globálna mediálna platforma, zverejnila tretí prieskum zameraný na prípravu vydavateľov na obdobie po zrušení cookies tretích strán. V prieskume sa vyjadrilo 300 vydavateľských domov, zastupujúcich ako malé a stredné vydavateľstvá, tak aj tie najväčšie na trhu. Hlavnou témou bola ich informovanosť a pripravenosť na zmeny.

Neistota dominuje

Vedomosť o konci cookies tretích strán medzi vydavateľmi stále zaostáva. Až 70 percent respondentov priznáva neistotu a zmätok týkajúci sa blížiaceho konca cookies. Polovica z nich vidí príčinu v širokom spektre ponúkaných riešení. Neistota pramení hlavne z neznalosti nových iniciatív a ich výhod. Zároveň si však väčšina vydavateľov je vedomá dopadu, ktorý bude mať zrušenie cookies.

Proaktívny prístup ešte tento rok

Takmer 69 percent opýtaných spoločností má v úmysle prispôsobiť sa zmenám ešte predtým, ako Google v roku 2024 odstráni cookies zo svojho prehliadača Chrome. Viac ako štvrtina vydavateľov sa rozhodla nasadiť špecializované tímy k riešeniu tohto problému, a 14 percent už má pripravený akčný plán v reakcii na novú éru bez cookies.

Optimizmus, ale s rezervou

Dve tretiny respondentov vidia zrušenie cookies ako príležitosť, nie hrozbu pre svoje vydavateľstvo. Pre tretinu opýtaných je to možnosť, ako sa odlíšiť od konkurencie vďaka kvalite ich obsahu a first party data. Hoci 59 percent vydavateľov považuje data prvej strany za kľúčové v období bez cookies, 55 percent z nich nemá vypracovanú stratégiu pre prihlasovanie. Skutočnosť, že 82 percent vydavateľov má prihlásených menej ako 35 percent svojich používateľov, naznačuje, že v tejto oblasti je stále čo zlepšovať.

„Je pozoruhodné, že vydavatelia vnímajú tento rýchly vývoj prechodu pozitívne. Existuje rada nových technológií, ktoré môžu vydavateľom pomôcť pripraviť sa na svet bez cookies tretích strán. Osobne považujem nový svet reklamy bez cookies za príležitosť posilniť ich mediálne značky. Spoluprácou s technologickými firmami a zameraním na kvalitný obsah môžu vydavatelia naďalej ponúkať najlepšie možnosti pre inzerentov. Preto nás teší, že môžeme vydavateľov na tejto ceste sprevádzať a podporovať,” hovorí Omar Piras, VP Publishing for AT, CH, CEE and Nordic v spoločnosti Teads.

Viac o výsledkoch štúdie nájdete TU

01 - Modified: 2024-07-23 10:25:18 - Feat.: - Title: Je to len ďalší odklad Google, neznamená to, že 3rd party cookies sa raz nezrušia 02 - Modified: 2023-06-07 06:40:41 - Feat.: - Title: Prieskum o kráse: Do módy sa vracia prirodzenosť 03 - Modified: 2023-05-31 10:23:43 - Feat.: - Title: Pre tri štvrtiny Slovákov je pri online nakupovaní dôležitá rýchlosť doručenia 04 - Modified: 2023-04-28 10:35:23 - Feat.: - Title: Blíži sa koniec Cookies tretích strán. Aké máme alternatívy a čo treba urobiť? (anketa Stratégií) 05 - Modified: 2022-09-30 07:05:18 - Feat.: - Title: Globálna technologická spoločnosť Teads rozširuje svoj tím pre Česko a Slovensko o dve posily
menuLevel = 2, menuRoute = news/media, menuAlias = media, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
21. november 2024 22:53