StoryEditor

Začala sa najdôležitejšia sezóna roku. Ako sa podarí televíziám uspieť počas jesene?

26.09.2023, 09:59
  • V televíziách ide do tuhého. Jeseň bude, tak ako vždy, mimoriadne horúca. Podarí sa televíziám uspokojiť inzerentov? Tí očakávajú kvalitné programy, ktoré zaujmú divákov a doručia im ich nové kampane.
  • Na vývoj televízneho trhu sme sa opýtali aj zástupcov mediálnych agentúr. 
  • Matúš Hacker: Dostať viac ľudí pred TV obrazovky môže pomôcť určite atraktívny obsah so skrátením reklamných blokov, čo by však z hľadiska ekonomickej udržateľnosti znamenalo zvýšenie cien reklamy.
  • Petra Šišková: Televízia bude aj naďalej dominovať pri veľkých hráčoch, na dosahovanie ich cieľov je nevyhnutná, niektorí menší hráči sa však pre vysokú televíznu infláciu a globálne reštrikcie z televízie stiahli.

Komerčné televízie pristúpili minulý rok k zásadnému zvýšeniu cien za svoju reklamu. Dôvod bol veľmi prozaický, už dlhšie sa im totiž nedarilo dodávať všetky kampane, ktoré si u nich objednávali inzerenti. A keďže inventory nie je nafukovacie, pristúpili k zdražovaniu. Keďže ceny išli v JOJ aj v Markíze hore aj o 30 percent, klienti nedostali na výber. Buď na to pristúpili, alebo začali negociovať.

Zástupcovia mediálnych agentúr hovoria, že vyjednávania boli tento rok tvrdé. „Nespomínam si, že by boli negociácie s televíziami za posledných 15 rokov náročnejšie ako tie na rok 2023,“ potvrdzuje aj Commercial Director najväčšej mediálnej agentúry Unimedia Miroslav Pleško. „Agentúry rozumejú, prečo televízie musia ceny dvíhať, a vyjednávania sú hlavne o tom, čo je nevyhnutná minimálna miera zvýšenia. Spolu s rastom cien ostatných nákladov sú klienti, ktorí prehodnotili komunikáciu v televízii a hľadajú iné kanály, čo je však z dlhodobého hľadiska riziko,“ doplnil Juraj Palaj z dentsu.

Mediálky si však pochvaľujú, že disciplína pri dodávkach jednotlivých kampaní sa zásadne zlepšila. „Televízi...

Pridajte sa k tým, ktorí vedia viac.
Zostáva vám 85% na dočítanie.
01 - Modified: 2025-11-18 11:54:57 - Feat.: - Title: Jozef Lipa: Je to strašidelné, ale zároveň sa teším, čo nám ešte AI do reklamnej produkcie prinesie 02 - Modified: 2025-10-29 09:48:01 - Feat.: - Title: Na aké televízne reklamy sa najviac sťažovali diváci kedysi a na ktoré dnes? 03 - Modified: 2025-09-29 18:09:39 - Feat.: - Title: Markíza sa teší. Dunaj zažíva boom aj na Voyo. Sledovanosť medziročne narástla o 20% 04 - Modified: 2025-07-18 11:18:55 - Feat.: - Title: Slovenský streamer Filmzie získal finančnú injekciu v miliónoch eur na ďalšiu expanziu 05 - Modified: 2025-07-16 14:08:29 - Feat.: - Title: JOJ play s novinkou. Na streame nájdete novú sekciu spravodajstva, diskusií a podcastov
menuLevel = 2, menuRoute = news/media, menuAlias = media, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
03. december 2025 01:44