Komerčné televízie pristúpili minulý rok k zásadnému zvýšeniu cien za svoju reklamu. Dôvod bol veľmi prozaický, už dlhšie sa im totiž nedarilo dodávať všetky kampane, ktoré si u nich objednávali inzerenti. A keďže inventory nie je nafukovacie, pristúpili k zdražovaniu. Keďže ceny išli v JOJ aj v Markíze hore aj o 30 percent, klienti nedostali na výber. Buď na to pristúpili, alebo začali negociovať.
Zástupcovia mediálnych agentúr hovoria, že vyjednávania boli tento rok tvrdé. „Nespomínam si, že by boli negociácie s televíziami za posledných 15 rokov náročnejšie ako tie na rok 2023,“ potvrdzuje aj Commercial Director najväčšej mediálnej agentúry Unimedia Miroslav Pleško. „Agentúry rozumejú, prečo televízie musia ceny dvíhať, a vyjednávania sú hlavne o tom, čo je nevyhnutná minimálna miera zvýšenia. Spolu s rastom cien ostatných nákladov sú klienti, ktorí prehodnotili komunikáciu v televízii a hľadajú iné kanály, čo je však z dlhodobého hľadiska riziko,“ doplnil Juraj Palaj z dentsu.
Mediálky si však pochvaľujú, že disciplína pri dodávkach jednotlivých kampaní sa zásadne zlepšila. „Televízi...
Zostáva vám 85% na dočítanie.