Americká streamovacia platforma Netflix zatraktivňuje svoje lacnejšie predplatné s reklamou. Chce si tak zabezpečiť viac peňazí z reklamy, ktoré zatiaľ smerujú hlavne do klasických televízií. Užívatelia s reklamným predplatným si napríklad budú môcť čoskoro stiahnuť filmy a seriály na neskôr a obraz bude ostrejší vďaka rozlíšeniu Full HD. Firma, ktorá ponúka svoje služby aj v Česku, to uviedla v stredu na svojom webe.
Rok po spustení si predplatné s reklamou, ktoré zatiaľ na Slovensku nie je dostupné, získalo 15 miliónov zákazníkov. Celkovo má Netflix teraz vyše 247 miliónov predplatiteľov.
Ďalšou novinkou je, že zákazníci s reklamným predplatným budú môcť v budúcnosti využívať službu na dvoch zariadeniach súčasne. V novom reklamnom formáte bude možné po zhliadnutí troch dielov seriálu priamo po sebe sledovať štvrtý diel bez reklám.
Podľa skorších údajov Netflixu sa pre predplatné s reklamou v krajinách, kde je dostupné, rozhodlo približne 30 percent nových zákazníkov. Tento vývoj ide ruka v ruke s obmedzením zdieľania účtov mimo jednej domácnosti.
Na druhej strane chce Netflix tiež vyjsť v ústrety inzerentom. Okrem iného budú mocť okrem súčasných pätnástich a tridsaťsekundových klipov zverejňovať aj desať, dvadsať a šesťdesiatsekundové spoty. Inzerenti budú tiež schopní lepšie merať úspešnosť svojich reklamných kampaní - a po vzore osvedčenom v televízii tiež sponzorovať relácie.
Obľuba streamovacích služieb zvyšuje tlak na obchodný model klasických televíznych kanálov. Na domácom trhu Netflixu tiež diváci čoraz častejšie rušia drahé káblové zmluvy s mnohými televíznymi kanálmi.