StoryEditor

Sociálne médiá ako hnacia sila ekonomického rastu a konzumu

  • Sociálne médiá sa v posledných rokoch stali neoddeliteľnou súčasťou našich životov.
  • Slúžia nám na komunikáciu s priateľmi a rodinou (messengery), zábavu, informovanie, nakupovanie.
  • Čo ich čaká v roku 2024?
  • Ako ich ovplyvnia inovácie, AI a zmeny spotrebiteľského správania?

V roku 2024 sa stanú sociálne médiá ešte dôležitejšími ako kedykoľvek predtým. Dôvodov je niekoľko.

Prvý dôvod: ekonomický

Základné potreby väčšiny obyvateľstva Európskej únie sú pokryté a inflácia aj naďalej ovplyvňuje nákupné správanie spotrebiteľov, ktorí sa vyhýbajú impulzívnym nákupom. Inflácia sa však dotkla aj obsahu na sociálnych sieťach. Obrovský tok obsahu vedie k degradácii pozornosti spojenej s rastúcou túžbou po nových kauzách, zábave, produktoch a službách. Sociálne médiá sú ideálnym miestom na to, aby značky oslovili túto túžbu a propagovali svoje produkty. Ak by som prirovnala sociálne siete k cudzím jazykom, Facebook a Instagram sú ako angličtina – nikoho neprekvapí, že ju ovládate. TikTok a YouTube sú ako pokročilejšie jazyky, ktoré ovláda menšia skupina ľudí. Pinterest s LinkedInom korunujú vašu dominanciu na sociálnych médiách. Značky, ktoré ovládajú všetky jazyky kmeňa „klient“, majú oproti konkurencii výhodu, pretože môžu osloviť širšiu cieľovú skupinu.

Pridajte sa k tým, ktorí vedia viac.
Zostáva vám 91% na dočítanie.
01 - Modified: 2023-08-10 13:23:47 - Feat.: 0 - Title: Ukážte svoje zlyhania a pády. Aj tie pomáhajú budovať osobnú značku
01 - Modified: 2025-11-18 11:54:57 - Feat.: - Title: Jozef Lipa: Je to strašidelné, ale zároveň sa teším, čo nám ešte AI do reklamnej produkcie prinesie 02 - Modified: 2025-10-29 09:48:01 - Feat.: - Title: Na aké televízne reklamy sa najviac sťažovali diváci kedysi a na ktoré dnes? 03 - Modified: 2025-10-20 11:27:13 - Feat.: - Title: Marketing spoločnosti Henkel na Slovensku a v Česku vedie Marie Hobzová
menuLevel = 2, menuRoute = news/media, menuAlias = media, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
04. december 2025 19:20