Poznáme už čísla za rok 2023? Skúste tieto výsledky porovnať s minulými rokmi.
Otázkou je, či by posúdenie toho, či verejnoprávne médium skutočne zlyháva v predaji reklamy, nemalo byť skôr v kompetencii mediálneho trhu ako politikov. Bola ku mne dokonca smerovaná výčitka, že neviem „nakupovať“ reklamu, pričom mojou prioritnou úlohou je predaj reklamného priestoru vo vysielaní RTVS. S radosťou môžem skonštatovať, že Media RTVS má za sebou obchodne najlepší rok v celej svojej histórii.
Ak zoberieme do úvahy len NET cash tržby, to sú tržby bez mediálnych partnerstiev, dostali sme sa v roku 2023 na sumu 17 066 255 eur, čo predstavuje medziročný nárast cash tržieb až o 6,5 percenta . A to sa v roku 2023 nekonali dve veľké športové podujatia, ktoré boli vo vysielaní v roku 2022 - zimné olympijské hry a Majstrovstvá sveta vo futbale. Práve tie v roku 2022 tvorili značný príjem z reklamy pre televíznu sekciu.
Môžem teda potvrdiť, že za rok 2023 dosiahla RTVS historický najvyšší príjem z reklamy a z dividendy od dcérskej spoločnosti Media RTVS, ktorý je o viac ako 1,1 milióna eur vyšší ako v roku 2022.
Ktoré faktory stoja za úspešným predajom reklamy RTVS?
Tých faktorov je v Media RTVS viacero. V prvom rade je tu skvelý tím obchodníkov, ktorí dokázali zvýšiť priamy obchod a priniesli nové obchodné prípady. V druhom rade sme v roku 2023 ešte mali práva na vysielanie MS v hokeji, vďaka čomu sme vrámci MS v hokeji dosiahli historický najvyšší príjem z reklamy tak v STV ako aj v SRo. V neposlednom rade nám pomohli aj štátne a eurofondové kampane, ktoré sa obvykle vysielajú v predvolebnom roku.
Zostáva vám 81% na dočítanie.