StoryEditor

Obchodní riaditelia televízií: Vypredanosť reklamného priestoru je stále nadpriemerná

12.09.2024, 13:16
  • Záver roka bude podľa obchodných riaditeľov slovenských televízií silný.
  • Aj preto nasadzujú do jesenných štruktúr svoje ťažké kalibre.
  • Ako hodnotia doterajší obchodný rok a čo plánujú do ďalšieho?
  • Tieto a aj iné zaujímavé informácie nám prezradili v rozhovore.

Ako ste spokojní s doterajším priebehom televízneho roka 2024?

Juraj Máťuš, riaditeľ Centra reklamy TV Markíza: Za prvý polrok sme vyprodukovali o 8 percent ratingov viac, čo nám zásadne uľahčilo situáciu s dopytom a ponukou po reklamných GRPs. Kleslo aj percento vypredanosti, čo zasa umožňuje vyššiu flexibilitu pri bookingu a dodávaní kampaní. Dopyt z hľadiska trhu je stále vysoký, čo nás teší a dokazuje, že televízna reklama je stále veľmi efektívna. Samozrejme, k tomuto číslu by sme sa nedostali, nebyť kvalitnej lokálnej produkcie. Dunaj, k vašim službám sa už stal hitom utorkov a štvrtkov, Mama na prenájom nám zasa veľmi dobre drží access-time o 18.00 hodine, Let‘s Dance je absolútnym fenoménom nedeľných večerov. Z hľadiska onlinu taktiež cítime dopyt po kvalite, čo sa prejavuje vo vyššom dopyte zo strany zadávateľov. Kvalitné video inventory je na slovenskom trhu veľmi limitované, preto sa ho snažíme aktívne dopĺňať. Tu však vidím priestor na zlepšenie a možnosť vyššej monetizácie do budúcnosti. Hlavné športové sviatky sa nám po prvý raz dostali pod správu komerčných televízií. V prípade futbalu, naše UEFA EURO 2024 dosiahlo vynikajúce čísla. V rámci sledovanosti sme dokonca boli o 10 percent úspešnejší ako EURO 2020, ktoré sa hralo ešte počas covidového roka 2021, pričom celková televízna sledovanosť bola výrazne vyššia ako v tomto roku. Share sme mali dokonca vyšší o 24 percent v porovnaní s predošlým šampionátom. Veľká spokojnosť tak pre nás, ako aj pre zadávateľov, ktorí zainvestovali do tohto podujatia.

Martin Heržo, obchodný riaditeľ JOJ Group: Z hľadiska sledovanosti našich produktov aj výnosu sme spokojní, zatiaľ spĺňajú naše očakávania. Potvrdzuje sa, že televízna reklama hrá spolu s online svoj prím na trhu. Všetky mesiace sú vypredané, kampane klientov doručené. Núti nás to však k čoraz vyššej investícii do obsahu aj technológií, aby sme držali trend s dopytom, ktorý je na nás a celkovo na trh kladený.

Julián Lukáček, obchodný riaditeľ ta3: Rok 2024 bol a stále je plný mimoriadnych spravodajských udalostí na domácej a zahraničnej scéne, takže dynamika roku 2024 rozhodne nechýbala. Opäť nás veľm...

Tento článok je určený iba pre predplatiteľov.
Zostáva vám 85% na dočítanie.
menuLevel = 2, menuRoute = news/media, menuAlias = media, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
21. november 2024 04:37