Moderátori Televíznych novín, vlajkovej lode televízneho spravodajstva Markízy.TV Markíza
StoryEditor

Markíza potichu pripravuje konkurenciu pre slovenské spravodajské stanice

27.02.2025, 14:54
Autor:
michmich

Hoci detaily projektu zatiaľ nie sú známe, vyzerá to tak, že Markíza sa zameria na digitálne vysielanie s apelom na aktuálne spravodajstvo a publicistiku. S informáciou prišiel ako prvý portál mediálne.sk.

Slovenský mediálny trh sa vyznačuje zaujímavým fenoménom. Na päť miliónovom trhu fungujú až tri spravodajské televízie. Ku najstaršej ta3, pred pár rokmi pribudli ďalšie dve. A to od verejnoprávneho vysielateľa STVR s názvom STVR:24 a svoju spravodajskú stanicu pridala aj skupinu JOJ pod názvom JOJ 24.

Jediným relevantným televíznym vysielateľom, ktorý do boja o spravodajského diváka s vlastnou stanicou nešiel, bol televízny líder - skupina Markíza.

Bývalý generálny riaditeľ Matthias Settele pre Stratégie pred dvomi rokmi otvorene hovoril o tom, že spravodajský kanál im nedáva ekonomický zmysel.  

„Povedzte mi, koľko spravodajských kanálov naozaj potrebuje Slovensko? A čo budú vysielať? Matovičove tlačovky? Sulíkove tlačovky? Alebo dopravnú nehodu v Michalovciach? 50 percent contentu bude rovnaký, iba debaty budú trošku iné. Jednoducho, problém je, že na Slovensku sa toho veľa nedeje.

Naozaj nevidím dostatočný content. Zdá sa mi, že už teraz máme spravodajstva veľmi veľa - v Teleráne, Reflexe, Televíznych novinách aj v ďalších formátoch. Uvidíme.... Ale tri spravodajské kanály sú pre Slovensko až príliš veľa." 

Markíza sa medzitým sústreďovala skôr na iné tématické stanice. No zdá sa, že čoskoro nastane zmena. 

Online spravodajská platforma

Markíza by ale nemala pracovať na príprave tradičnej televíznej stanice. Podľa medializovaných informácií tvorí silnú online spravodajskú platformu.

Projekt vedie so svojím tímom riaditeľ Centra spravodajstva a publicistiky Michal Kratochvíl. Ten sa na sociálnej sieti LinkedIn pochválil, že nový projekt zbúra na Slovensku hranice medzi spravodajstvom v televízii a na internete. 

"Nový projekt, ktorý tak trochu nazývam digitálnou ofenzívou spravodajského obsahu, sa nezadržateľne blíži. Viac neskôr. Čaká nás ťažká, ale zároveň i krásna cesta. Pretože čo je viac, ako keď ste pri zrode nového projektu, ktorý už čoskoro zbúra na Slovensku hranicu medzi spravodajstvom v televízii a na internete." 

PR manažér Markízy Lukáš Kočíšek pre mediálne.sk potvrdil, že sa chystá niečo nové: "V rámci našej stratégie pripravujeme nový projekt, o ktorom už čoskoro prezradíme viac."  Zaujímavou informáciou by malo byť aj to, že nový spravodajský projekt Markízy by mal byť pre ľudí dostupný zadarmo.

menuLevel = 2, menuRoute = news/media, menuAlias = media, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
18. marec 2025 12:52