StoryEditor

Markíza obviňuje Jojku z dezinterpretácie výsledkov merania

17.07.2025, 16:24
Autor:
redred

„Jasná spravodajská jednotka na trhu," takto označuje JOJ Group vo svojich tlačových správach sledovanosť svojej hlavnej spravodajskej relácie Noviny TV JOJ. 

Televízia sa odvoláva na kumulované vysielanie spravodajstva na staniciach TV JOJ a JOJ 24. „V cieľovej skupine 12+ sú NOVINY TV JOJ najsledovanejšou hlavnou spravodajskou reláciou na slovenskom televíznom trhu už dvanásty večer po sebe," napísala pred týždňom televízia. 

Markíza trvá na tom, že najsledovanejšie spravodajstvo má ona a vyjadrenia konkurencie označuje za dezinterpretácie výsledkov merania sledovanosti. 

„Spravodajstvo TV Markíza si udržiava stabilne silnú pozíciu v komerčne podstatnej cieľovej skupine 14-56, ako aj v univerzálnej cieľovej skupine 12+. TV Markíza potvrdzuje nárast sledovanosti hlavnej spravodajskej relácie na základe porovnania sledovanosti ucelených programov. Aj v máji aj v júni 2025 si TV Markíza udržiava odstup od konkurenčnej súkromnej televízie," píše Markíza v dnešnej tlačovej správe. 

„TV Markíza odmieta skresľovanie výsledkov merania sledovanosti prezentované TV JOJ v ostatných dňoch. Porovnávanie neekvivalentných dát týkajúcich sa len časti vysielacieho pásma a ich prezentácia je v rozpore s realitou, ako aj so schválenými štandardmi a nemá miesto v čestnej súťaži. Markíza sa domnieva, že komunikácia selektívne vybraných dát nezodpovedajúcich dátam používaným reklamným trhom je nekorektná a môže poškodiť všetky jeho subjekty." 

V júni mali Televízne noviny najvyššiu sledovanosť v 28 z 30 dní. „V cieľovej skupine 14-56 dosiahli v júni Televízne noviny priemerný rating 4,8 percenta a priemerný trhový podiel 25,9 percenta, pričom hlavná spravodajská relácia televízie JOJ dosiahla výrazne nižší priemerný trhový podiel len 17,9 percenta. Sumár spravodajských aktualít na Markíze uprednostnilo v priemere 323-tisíc divákov vo veku nad 12 rokov a s priemerným dosahom až na 558-tisíc divákov (AvRch v CS 12+)." 

image

Markíza vs. JOJ. Kto je lídrom spravodajstva?

V máji boli čísla ešte viac naklonené trhovému lídrovi. Televízne noviny vyhrali pomyselný súboj všetkých 31 dní. „V cieľovej skupine 14-56 dosiahli priemerný rating 6,3 percenta a priemerný trhový podiel 28,5 percenta. Noviny TV JOJ dosiahli v tejto komerčne podstatnej cieľovej skupine priemerný trhový podiel 16,5 percenta. Sumár spravodajských aktualít na Markíze uprednostnilo v priemere 409-tisíc divákov vo veku nad 12 rokov a s priemerným dosahom až na 684-tisíc divákov (AvRch v CS 12+)." 

Markíza poukazuje na to, že v prvej polovici roka 2025 vzrástol rozdiel medzi ich spravodajstvom a spravodajstvom konkurencie. Kým v januári bol na úrovni 7,5 percentuálneho bodu, v máji dosiahol až 12 percentuálnych bodov. „Tento rastúci odstup je jasným dôkazom, že spravodajstvo Markízy nielenže dominuje televíznemu trhu, ale jeho náskok pred konkurenciou sa v priebehu prvej polovici roka zvyšoval. Rovnako priaznivý vývoj možno pozorovať aj v univerzálnej cieľovej skupine 12+, v ktorej sa rozdiel medzi oboma stanicami v prvej polovici roka takisto výrazne zväčšil," bráni sa Markíza. 

 

 

01 - Modified: 2025-11-03 13:18:24 - Feat.: - Title: Dušičkový program slovenských televízií vyvolá strach a prináša rozprávky i legendy 02 - Modified: 2025-10-28 19:28:19 - Feat.: - Title: Markíza odtajnila svoju obchodnú politiku na rok 2026. Cena za reklamu stúpne o 9,75 % 03 - Modified: 2025-10-02 08:58:46 - Feat.: - Title: České voľby na slovenských obrazovkách. Čo pripravili k tejto téme naše televízie? 04 - Modified: 2025-10-01 10:23:32 - Feat.: - Title: Vedenie STVR: Do sporu súkromnej televízie a exmoderátora Vinzceho nás neťahajte 05 - Modified: 2025-09-30 13:59:22 - Feat.: - Title: Protimonopolný úrad prešetruje Markízu a Jojku pre stopku pretáčania reklám v archíve
menuLevel = 2, menuRoute = news/media, menuAlias = media, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
05. december 2025 09:45