Televízia sa odvoláva na kumulované vysielanie spravodajstva na staniciach TV JOJ a JOJ 24. „V cieľovej skupine 12+ sú NOVINY TV JOJ najsledovanejšou hlavnou spravodajskou reláciou na slovenskom televíznom trhu už dvanásty večer po sebe," napísala pred týždňom televízia.
Markíza trvá na tom, že najsledovanejšie spravodajstvo má ona a vyjadrenia konkurencie označuje za dezinterpretácie výsledkov merania sledovanosti.
„Spravodajstvo TV Markíza si udržiava stabilne silnú pozíciu v komerčne podstatnej cieľovej skupine 14-56, ako aj v univerzálnej cieľovej skupine 12+. TV Markíza potvrdzuje nárast sledovanosti hlavnej spravodajskej relácie na základe porovnania sledovanosti ucelených programov. Aj v máji aj v júni 2025 si TV Markíza udržiava odstup od konkurenčnej súkromnej televízie," píše Markíza v dnešnej tlačovej správe.
„TV Markíza odmieta skresľovanie výsledkov merania sledovanosti prezentované TV JOJ v ostatných dňoch. Porovnávanie neekvivalentných dát týkajúcich sa len časti vysielacieho pásma a ich prezentácia je v rozpore s realitou, ako aj so schválenými štandardmi a nemá miesto v čestnej súťaži. Markíza sa domnieva, že komunikácia selektívne vybraných dát nezodpovedajúcich dátam používaným reklamným trhom je nekorektná a môže poškodiť všetky jeho subjekty."
V júni mali Televízne noviny najvyššiu sledovanosť v 28 z 30 dní. „V cieľovej skupine 14-56 dosiahli v júni Televízne noviny priemerný rating 4,8 percenta a priemerný trhový podiel 25,9 percenta, pričom hlavná spravodajská relácia televízie JOJ dosiahla výrazne nižší priemerný trhový podiel len 17,9 percenta. Sumár spravodajských aktualít na Markíze uprednostnilo v priemere 323-tisíc divákov vo veku nad 12 rokov a s priemerným dosahom až na 558-tisíc divákov (AvRch v CS 12+)."
V máji boli čísla ešte viac naklonené trhovému lídrovi. Televízne noviny vyhrali pomyselný súboj všetkých 31 dní. „V cieľovej skupine 14-56 dosiahli priemerný rating 6,3 percenta a priemerný trhový podiel 28,5 percenta. Noviny TV JOJ dosiahli v tejto komerčne podstatnej cieľovej skupine priemerný trhový podiel 16,5 percenta. Sumár spravodajských aktualít na Markíze uprednostnilo v priemere 409-tisíc divákov vo veku nad 12 rokov a s priemerným dosahom až na 684-tisíc divákov (AvRch v CS 12+)."
Markíza poukazuje na to, že v prvej polovici roka 2025 vzrástol rozdiel medzi ich spravodajstvom a spravodajstvom konkurencie. Kým v januári bol na úrovni 7,5 percentuálneho bodu, v máji dosiahol až 12 percentuálnych bodov. „Tento rastúci odstup je jasným dôkazom, že spravodajstvo Markízy nielenže dominuje televíznemu trhu, ale jeho náskok pred konkurenciou sa v priebehu prvej polovici roka zvyšoval. Rovnako priaznivý vývoj možno pozorovať aj v univerzálnej cieľovej skupine 12+, v ktorej sa rozdiel medzi oboma stanicami v prvej polovici roka takisto výrazne zväčšil," bráni sa Markíza.

