Ako by ste opísali aktuálny stav televízneho trhu na Slovensku? Ktoré faktory ho najviac definujú a formujú?
Televízny trh na Slovensku je mimoriadne dynamický a zároveň veľmi konkurenčný, pričom ho formujú tri kľúčové faktory – technologické zmeny, fragmentácia publika a tlak na rýchlosť a atraktivitu obsahu. V čase, keď dominujú senzácie a viaceré média zápasia s reputáciou, je úlohou serióznych médií držať sa prísnych novinárskych štandardov a overovania faktov. Som hrdý, že v JOJ Group patríme k redakciám s najprísnejším overovaním a každý spravodajský výstup prechádza dôkladnou kontrolou pred jeho zverejnením. V dnešnej rýchlej dobe, keď sa zdroj informácií často prehliada, stále vidíme, že veľká časť spoločnosti si vyberá médiá, ktorým dôveruje, a pre nás je kľúčové, aby sme si tú dôveru udržali. Chceme, aby naše spravodajstvo, publicistika aj zábavný obsah stáli na hodnotách poctivej žurnalistiky.
Čo je podľa vás najväčšou výzvou pre televízie smerom k budúcnosti? Čo musia urobiť mediálne televízne domy dnes, aby boli úspešné aj o desať rokov?
Najväčšou výzvou je vedieť sa prispôsobiť meniacim sa diváckym návykom a udržať si ich v prostredí, kde majú ľudia čoraz viac možností, ako a kde sledovať videoobsah. Našou víziou je budovať silnejšie vzťahy s divákmi a zostať mediálnou skupinou, ktorá dokáže poskytnúť content všade tam, kde sú diváci, a spôsobom, ktorý zodpovedá ich aktuálnym očakávaniam a potrebám. Iba tak môžeme osloviť všetky cieľové skupiny. Sme pripravení prinášať content, ktorý nielen zabáva, ale aj spája a vzdeláva, je zaujímavý pre divákov a súčasne splní očakávania zadávateľov. Dôležitú rolu v nadchádzajúcich rokoch bude hrať komfort, a preto musíme priniesť ešte viac unikátneho obsahu vlastnej tvorby, a hlavne obsahu, ktorý bude fungovať v lineárnom vysielaní aj na streamovacích platformách.
Súboj o diváka väčšinou zjednodušujeme na „Markíza vs. TV JOJ“. Ktoré mediálne kanály alebo príležitosti na trávenie voľného času vy vnímate ako svoju zásadnú výhodu pred konkurenciou?
JOJ Group má oproti konkurencii širšie a žánrovo pestrejšie portfólio staníc, vďaka čomu dokáže osloviť rôzne cieľové skupiny počas celého dňa. Okrem našich hlavných staníc JOJ, JOJ PLUS a WAU máme v ponuke viaceré filmové stanice ako JOJ Cinema a CS Film, ktoré prinášajú divákom atraktívne tituly všetkých žánrov, aj detskú stanicu Jojko kompletne v slovenčine, čo považujeme za veľkú pridanú hodnotu pre deti a ich rodičov. Naše portfólio ďalej dopĺňajú aj dokumentárne kanály JOJ Svet či CS History a CS Mystery, ktoré môžu osloviť náročnejších divákov, a športové kanály JOJ Šport a JOJ Šport 2, ktoré prinášajú atraktívne prenosy a podporujú slovenský šport a slovenských športovcov. Veľkou konkurenčnou výhodou našich staníc je aj to, že mnohé z nich sú voľne dostupné aj cez DVB-T – vrátane spravodajskej JOJ 24. Diváci tak majú možnosť mať aktuálny prehľad o d...
Zostáva vám 85% na dočítanie.

