Vyplynulo to z prieskumu agentúry MNFORCE na reprezentatívnej vzorke 1000 respondentov pre Asociáciu tlačených a digitálnych médií (ADTM). Vyjadrilo sa tak až 22 percent respondentov. U ľudí nad 60 rokov je to dokonca viac ako polovica z nich.
Možnosť kúpiť si svoje noviny a časopisy priamo v predajni, kde obvykle nakupujú potraviny a iné produkty považuje za dôležitú až 52 percent ľudí zvyčajne kupujúcich tlač v obchodnom reťazci. Možnosť kúpiť si noviny a časopisy v rámci bežného nákupu je pre ľudí natoľko dôležitá, že až 21 percent by zmenilo predajňu, kde zvyčajne robia bežné nákupy, ak by v nej nenašli tlač.
Na výsledky prieskumu reagoval generálny riaditeľ a člen predstavenstva národného distribútora – spoločnosti MEDIAPRINT – KAPA PRESSEGROSSO Igor Ormandy: „Výsledky prieskumu potvrdili, že printové noviny sú stále významnou súčasťou mediálnej scény a ich nedostupnosť by ovplyvnila spotrebiteľské návyky kupujúcich. Prekvapilo nás vysoké percento ľudí, ktorí by zvažovali zmenu predajne, v ktorej zvyčajne nakupujú, pokiaľ by v nej nemali dostupnú tlač. Je to znak vysokej lojality týchto čitateľov k printovým médiám“.
Vyznačte všetky kategórie produktov, ktoré sú pre Vás dôležité, potrebujete ich nájsť na predajni, kde robíte Vaše bežné nákupy (% z total)
Ako veľmi je pravdepodobné, že by ste zmenili predajňu, kde robíte Vaše bežné nákupy, za inú, ak by úplne prestala predávať tlač tj. noviny a časopisy?

