Aj keď by sa na prvý pohľad mohlo zdať, že dobový seriálový hit Dunaj, k vašim službám vo svojej 11. sérii zažíva miernejší záujem divákov, stále patrí medzi najúspešnejšie projekty slovenskej televíznej tvorby. Utorkové a štvrtkové večery na obrazovkách televízie Markíza stabilne dominuje nad konkurenciou, no na polmiliónové obecenstvo sa s viacerými epizódami nedokáže vždy dostať.
Napríklad minulotýždňové dve časti priniesli takmer totožné výsledky. V obchodne kľúčovej cieľovej skupine 14-56 dosiahla utorková epizóda rating 7,1 % a trhový podiel 27,5 %. Štvrtková časť výkon zopakovala, keď si pripísala rating 7,2 % a podiel 27,8 %. V univerzálnej cieľovej skupine 12+ si utorkovú epizódu zaplo až 615-tisíc divákov (ide o trojminútový kontinuálny zásah), celkovo ju sledovalo 477-tisíc divákov starších ako 12 rokov. Štvrtkovú časť si zaplo 605-tisíc divákov, priemerná sledovanosť celej epizódy dosiahla 476-tisíc divákov. Je nad pol miliónom, či nie?Počas jarnej sezóny sa väčšina epizód držala nad hranicou pol milióna divákov 12+, čo vyvoláva otázky, či súčasný pokles neznamená ochabujúci záujem o dobový seriál. Markíza to však odmieta.
„Dunaj, k vašim službám je fenomén, ktorý si získal srdcia státisícov divákov. Jeho sila spočíva v tom, že oslovuje celé generácie – niektorí sledujú pravidelne pri televíznych obrazovkách, iní na Voyo, kde je k dispozícii kedykoľvek a kdekoľvek. Dunaj patrí k vlajkovým lodiam našej tvorby a je dôkazom, že kvalitný príbeh si vždy nájde cestu k divákom,“ uviedla Silvia Majeská, programová riaditeľka skupiny Markíza. Osem doteraz odvysielaných epizód 11. série dosiahlo v septembri 2025 v cieľovej skupine 14-56 (so započítaním trojdňovej oneskorenej sledovanosti) priemerný rating 8,1 % a podiel 29,3 %. Konkurenčné programy na TV Joj v rovnakom období výrazne zaostali – Inkognito v utorky s podielom iba 12,1 % a Dobre vedieť vo štvrtky s podielom 12,9 %. V univerzálnej cieľovej skupine 12+ je Dunaj aj počas jesennej sezóny najsledovanejším seriálom na trhu a dokonca aj celkovo najúspešnejším programom v rámci slovenských televízií. Najsledovanejšia bola úvodná epizóda 11. série (2. septembra 2025), ktorú si pozrelo 540-tisíc divákov. V priemere si Dunaj počas septembra zapína 667-tisíc divákov, pričom každú epizódu sleduje približne 520-tisíc divákov starších ako 12 rokov. To znamená, že mnohí diváci sa k epizódam vracajú v rámci oneskorenej sledovanosti a seriál si pozrú dodatočne. Rast v streaminguDarí sa mu aj na streamovacej platforme Voyo, kde medziročne sledovanosť v septembri vzrástla o viac než 20 percent.
„Už počas prvých štrnástich dní od premiéry prvej epizódy 11. série si seriál zaplo na Voyo o 28,9 percent viac aktívnych používateľov ako vlani a priemerný počet divákov na epizódu je po prvých šiestich častiach vyšší o 16,2 percent. To potvrdzuje, že Dunaj je nielen televíznym, ale aj streamovacím fenoménom,“ zdôraznil PR manažér TV Markíza Lukáš Kočišek.
