Dnes oslavujete tri roky od štartu JOJ24. Ak by ste mali pomenovať najväčší rozdiel medzi očakávaniami a realitou fungovania JOJ24, čo by to bolo?
Najväčší rozdiel bol asi v tom, že sme neočakávali až tak dynamickú dobu z pohľadu spravodajského pokrytia najdôležitejších udalostí. Už prvý večer vysielania poznačila tragédia na Zochovej v Bratislave, no potom to už len pribúdalo. Voľby, samity, úmrtia, korunovácie, inaugurácie, množstvo udalostí celosvetového významu prakticky v jednom roku. To sú všetko projekty, na ktoré sa televízie dlho chystajú, no my sme pripravovali spustenie, takže sme museli makať dvojnásobne. Niekto by povedal, že to bolo ako na objednávku, no prvý rok bol naozaj najnáročnejší v mojom televíznom živote.
Ako vnímate náladu spoločnosti, keď je téma polarizácie a dezinformácií čoraz silnejšia? Ako to ovplyvňuje prácu spravodajskej televízie?
Pre naše spravodajstvo je toto každodenná téma v diskusiách na porade, na chodbe, v kuchynke, kdekoľvek. Za seba môžem povedať akurát jediné. Musíme ešte dôslednejšie zvažovať, čo a ako odprezentujeme, aby nik nemohol spochybniť našu objektivitu. Chápem, že nikdy nevyhoviete všetkým, no snažíme sa ešte viac dbať na overovanie faktov.
V posledných mesiacoch sa čoraz intenzívnejšie hovorí o dôvere v médiách. Aké kroky podnikáte, aby ste udržali alebo posilnili dôveryhodnosť u divákov?
Ako spomínam pred chvíľou. Niekedy o jednej vete dokážeme viesť siahodlhé diskusie. Snažíme sa zasiahnuť široké spektrum divákov a uvedomovať si, že každý síce žije v nejakej bubline, no divák pred obrazovkou má tiež tú svoju, nech už je akákoľvek a treba to rešpektovať.
Ľudia dnes sledujú správy najmä na mobiloch a sociálnych sieťach. Ako sa JOJ24 prispôsobuje tomuto trendu?JOJ 24 je tomu prispôsobená od prvého dňa vysielania. Ktokoľvek, kdekoľvek a kedykoľvek si môže zadarmo pozrieť naše vysielanie naživo jedným klikom. Napríklad ja som si na mobil uložil záložku so stránkou joj24.sk takže priamo na ploche kliknem na záložku a v sekunde vidím, čo vysielame, keď som mimo televíznej obrazovky. Naše sociálne siete každý deň napredujú a získavajú nových sledovateľov. Aj tu je to o kvalite. Keby sme zaspali, followeri by buď neprišli alebo odišli. Stále hľadáme nové možnosti, ako zo symbolického vlaku zvaného digitálna revolúcia nevystúpiť. Myslím, že miestenku máme. Pri okne.:-)
Umelá inteligencia začína prenikať aj do médií – ako ju využívate vy?
Keďže vysielame 24 hodín denne, AI nám pomáha, aby sme vedeli informácie divákom doručiť čo najrýchlejšie. Nie len my, ale viem o viacerých televíziách, ktoré sa snažia pochopiť a zakomponovať AI do svojej práce. Ide o zefektívnenie práce, ale aj rýchlosť získavania informácií. Tu však vždy prízvukujeme, že aj AI sa môže pomýliť, a tak všetko treba vždy overiť. Je to len pomôcka, nie zdroj. Zároveň však máme vytvorené oddelenie, ktoré sa venuje iba AI. Sme súčasťou asociácie AI, ktorá združuje mediálne spoločnosti. Tie si odovzdávajú
Zostáva vám 63% na dočítanie.

