Do letnej programovej štruktúry pripravili obidve komerčné televízie romanticko-dramatické seriály. Markíza odštartovala už deviatu sériu Búrlivého vína, JOJ priniesla nový seriál Pravá tvár. Včerajšie epizódy seriálov boli najsledovanejšími nespravodajskými programami dňa v oboch televíziách. Ktorý si získal viac divákov?
Televízia JOJ pokračuje v trende vlastnej tvorby a od 14. júna priniesla divákom ďalší pôvodný 16-dielny seriál. Romanticko-dramatický seriál Pravá tvár vysiela v stredu večer, v dejovej línii dominujú problematické vzťahy, životné nedorozumenia a prekvapivé rozuzlenia.
Premiérovú časť seriálu si pozrelo 418-tisíc divákov nad 12 rokov, z toho najviac žien vo veku 35 - 44 rokov. Pravá tvár dosiahla rating 6,1 percenta a JOJ priniesla 20,5 percentný trhový podiel. Včerajšej druhej epizóde klesla sledovanosť na 5,2 percenta a podiel na 17,1 percenta.
Seriálu Búrlivé víno, ktorý Markíza vysiela každý pracovný deň v prime time, výkony klesajú k historickým minimám, včerajšiu epizódu si pozrelo len 3,5 percenta divákov a Markíza si pripísala podiel necelých 12 percent. Najdlhšie vysielaný seriál Markízy sa vrátil na obrazovky 19. júna, vo svojej deviatej sérii už definitívne ukončí osudy dvoch vinárskych rodín.
Búrlivé víno začala Markíza vysielať 1. januára 2013 a nakrútila celkovo 706 epizód. Každú sériu vysielala televízia pol roka, pôvodne ako denný seriál, ktorý sa vysielal každý pracovný deň podvečer. V prvom roku vysielania dosahoval priemernú sledovanosť 390-tisíc divákov a trhový podiel takmer 35 percent. Keďže bol seriál úspešný, presunula ho televízia od apríla 2013 do hlavného vysielacieho času, kde mu konkuroval Panelák na JOJ. Aj v konkurenčne ťažšom prostredí dosahoval seriál 31-percentné podiely, priemerne ho pozeralo okolo 400-tisíc divákov. V skupine nad 12 rokov to bolo takmer 740-tisíc divákov.
Seriál si udržal sledovanosť aj počas druhého roka vysielania, na jeseň 2014 však už jeho sledovanosť mierne klesla. Od januára 2015 dostal seriál novú konkurenciu v podobe denného rodinného seriálu Divoké kone, ktorý začala vysielať od pondelka do štvrtka JOJ v prime time.
Na začiatku minulého roka vysielala Markíza Búrlivé víno štyrikrát do týždňa (okrem stredy) v hlavnom vysielacom čase. Seriál sa však stretával na obrazovke s novými seriálmi televízie JOJ - rodinným seriálom ZOO a komediálnym seriálom Naši - a klesla mu sledovanosť na 7 percent. Markíza preto na jar presunula Búrlivé víno z prime time späť do access prime.
Poznámka: Údaje uvádzame v cieľovej skupine divákov 12-54 rokov, pokiaľ nie je uvedené inak.